مصرف روزانه بادام

بادام طبیعی و بدون نمک، یک غذای خوشمزه و مغذی با موارد متعددی از مزایای سلامتی است. بادام پر از مواد معدنی است و همچنین در میان سالم ترین آجیل های درختی رده بندی می شود.

فقط مصرف روزانه بادام به تعداد انگشت شمار، کمک می کند تا سلامت قلب خود را تقویت و از افزایش وزن جلوگیری کنید؛ و حتی ممکن است به مبارزه با بیماری هایی نظیر دیابت و آلزایمر نیز کمک کند.

تغذیه روزانه با بادام

خوردن حدود ۲۳ بادام در روز یک راه آسان برای مصرف بسیاری از مواد مغذی حیاتی در رژیم غذایی شما است. بادام غنی از ویتامین E، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. علاوه بر این، بادام در حالی که به طور طبیعی کم قند بوده، منبع مهمی از پروتئین و فیبر است.

یک وعده ۲۳ گرمی بادام حاوی ۱۳ گرم چربی غیر اشباع سالم، ۱ گرم چربی اشباع و بدون کلسترول و نمک است. از میان تمام آجیل های درختی، بادام دارای بالاترین میزان پروتئین، فیبر، کلسیم، ویتامین E، ریبوفلاوین و نیاسین است.

۱۶۰ کالری در ۲۳ بادام (هر بادام حدودا ۱ گرم) وجود دارد. اگرچه بسیاری از این کالری ها از چربی تشکیل شده است؛ اما این چربی ها عمدتا از چربی های غیر اشباع سالم هستند و نه نوع اشباع و نامناسب.

سلامت قلب با مصرف بادام

طبق گزارش FDA، خوردن ۱٫۵ اونس در روز از انواع آجیل ها، مانند بادام، می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. همچنین بسیاری از مواد مغذی موجود در بادام به افزایش سلامت قلب کمک می کند. بادام غنی از منیزیم است؛ که در جلوگیری از حملات قلبی و فشار خون بالا موثر است.

یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۱۵ نشان داد که بادام باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، از طریق کاهش سطح LDL کلسترول بد و چربی شکم شد.

حفظ تعادل وزن با بادام

آجیل هایی مانند بادام برای حفظ وزن سالم نیز مفید هستند. محتوای فیبر، پروتئین و چربی بادام، بدین معنی است که شما فقط با صمرف چند دانه آن احساس شادابی و سیری داشته باشید و نیاز به مصرف بیش از حد سایر مواد غذایی نداشته باشید.

منیزیم موجود در بادام به تنظیم قند خون کمک می کند؛ و این عامل در کاهش میل به غذا نقش مهمی ایفا می کند. بادام ممکن است حتی قادر به جذب کالری بدن نیز باشد؛ و این عملکرد باعث می شود که بادام به عنوان یک میان وعده غذایی یا تنقلات سالم نقش ایفا کند.

البته از آنجا که بادام به طور طبیعی کالری بالایی دارد، مهم است که اندازه مصرف خود را به توصیه ۱ اونس (۲۸ گرم) یا ۲۳ دانه محدود کنید.

سایر مزایای سلامتی بادام

بادام می تواند سلامت دستگاه گوارش را ارتقا بخشد و حتی با دیابت مبارزه کند. محتوای فیبر بالای بادام، خواص پروبیوتیک را برای آن همراه می آورد؛ که به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. پروبیوتیک ها مواد غذایی غیرقابل هضم هستند که به شکل باکتری های خوب در روده به حفظ سالامت ما کمک می کنند.

بر اساس یک مطالعه که توسط انجمن دیابت آمریکا انجام شده است؛ یک رژیم غذایی مدیترانه ای که حاوی آجیل هایی مانند بادام است، حتی بدون تغییرات قابل توجهی در وزن، فعالیت بدنی یا مصرف کالری.  به مبارزه با دیابت کمک می کند.

بادام خام یا بو داده؟

بادام به روش های مختلف آماده سازی در بازار موجود است. هرچند نمی توان به درستی بر سلامت همه انواع این روش ها صحه گذاشت. بادام خام و بدون نمک بهترین نوع بادام است. البته برخی از مردم طعم بو داده را ترجیح می دهند؛ که باید گفت هر دو نوع بادام خام و برشته شده دارای دوز بالایی از مواد مغذی و مواد معدنی هستند.

اما بادام خام دارای چربی های سودمندتری است که طبیعی هستند و بعضی از آنها در فرآیند برشته شدن نابود می شوند. پیشنهاد می کنیم بادام خام را یک شب در آب بخیسانید و سپس آن را با آسیاب خرد کنید. ماده حاصل را می توانید با شکلات یا ماست یونانی به عنوان یک وعده مغذی، بخصوص برای صبحانه مصرف کنید.