چرا مصرف زردچوبه می تواند معادل یک ساعت ورزش کردن باشد؟

زردچوبه به عنوان یک ماده غذایی و یک ادویه بسیار خوشمزه مورد استفاده قرار می گیرد. فواید مصرف زردچوبه به صورت منظم به خوبی مستند می باشد. این ماده غذایی به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی می تواند جهت بهبود زخم و رفع عفونت ها موثر باشد. همچنین کمک به تقویت حافظه و مبارزه با انواع خاصی از سرطان ها از دیگر فواید آن می باشد. زردچوبه ادویه ای است که همه کسانی که عاشق مواد غذایی هندی هستند با آن آشنا هستند و می توان مزایای دیگری را به لیست طولانی فواید آن اضافه کرد.

فواید مصرف زردچوبه

  • مصرف زردچوبه برای سلامت قلب و عروق مانند ورزش است. کورکومین موجود در زردچوبه که به تازگی در مجلات تحقیقات علمی، از آن صحبت شده است می تواند اثرات زیادی بر سلامت انسان از سرطان گرفته تا دیابت و مسائل مربوط به سلامت قلب داشته باشد.
  • زردچوبه یکی از ۱۴ مواد غذایی مفیدی است که از انسان در برابر توسعه سرطان محافظت می کند.
  • هزاران سال است که طب آیورودا در هند به تبلیغ بسیاری از فواید مصرف زردچوبه پرداخته است.
  • مطالعات نشان داده است که جذب زردچوبه در بدن کم است مگر آن که شما آن را با غذاهای خاص، مصرف نمایید.
  • زردچوبه دارای مزایای فوق العاده زیادی برای قلب و عروق می باشد.
  • یک مطالعه نتایج شگفت آوری در مورد مصرف زردچوبه را نشان می دهد. زردچوبه به برای سلامت قلب مانند ورزش های هوازی مثل یک ساعت آهسته دویدن یا پیاده روی سریع موثر می باشد.
  • این اثرات به ویژه در زنان از سن یائسگی به بعد قابل توجه می باشد. برای این دسته از افراد سلامت قلب می تواند یک نگرانی واقعی باشد.

جزئیات مطالعه

مطالعه ای روی ۳ گروه ۳۲ نفری از زنان یائسه که درمان های زیر را در پیش گرفته بودند، در ۸ هفته انجام شد.

  • کنترل
  • ورزش
  • کورکومین

۳۲ نفر در گروه کورکومین ۱۵۰ میلی گرم عصاره زردچوبه به مدت ۸ هفته مصرف کردند. این میزان زرودچوبه معادل ۲۵ میلی گرم کورکومین بود. این گروه بدون تغییر عادات غذایی و ورزشی خود در طول دوره آزمایش را انجام دادند.

 در گروه دوم افراد با انجام ورزش های هوازی به مدت ۳ روز در هفته در طول این دوره از برنامه ورزشی ۸ هفته ای که شامل دوچرخه سواری و پیاده روی در جلسات طولانی حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بود، برخوردار بودند.

چرا مصرف زردچوبه می تواند معادل یک ساعت ورزش کردن باشد؟
چرا مصرف زردچوبه می تواند معادل یک ساعت ورزش کردن باشد؟

نتایج حاصل از این مطالعه

  • محققان با مطالعه سلولهای اندوتلیال که سطح داخلی رگ های خونی شرکت کنندگان را نشان می داد مشاهده کردند که، عملکرد این سلول ها پس از دو ماه در هر گروه کورکومین و ورزش پیشرفت قابل توجهی داشته اند.
  • اختلال در عملکرد سلول های اندوتلیال یک عامل عمده در بروز آترواسکلروز ( مسدود شدن عروق خونی توسط رسوبات چربی ) است. بنابراین باید از هر چیزی که می تواند باعث جلوگیری از ناکارآمد شدن سلول های اندوتلیال و نهایتا مشکلات قلبی شود، جلوگیری کرد. محققان نتیجه گرفتند: ” مصرف منظم کورکومین یا اناجم منظم تمرینات هوازی به طور قابل توجهی دربهبود عملکرد اندوتلیال موثر می باشد.” میزان بهبود در عملکرد اندوتلیال به جلوگیری ازکاهش کورکومین وابسته به سن در زنان یائسه کمک می کند.

بنابراین با توجه به نتایج بالا محققان نتیجه گرفتن که مصرف زردچوبه می تواند مانند ورزش کردن بر سلامت بدن موثر باشد.

میزان مصرف زردچوبه برای سلامت قلب و عروق

شرکت کنندگان در مطالعه، تنها پس از هشت هفته مصرف روزانه ۱۵۰ میلی گرم عصاره زردچوبه، که در مجموع از ۲۵ میلی گرم در هر روز دوز کورکومین داشت، بهبود در عملکرد قلبی عروقی را نشان دادند. پس با مصرف دوز بالایی از زردچوبه و با توجه به کورکومین این ماده جادویی، عملکرد قلب قابل کنترل است. محتوای کورکومین در زردچوبه منظم می باشد بنابراین شما باید روزانه یک قاشق چای خوری زردچوبه مصرف کنید تا از مزایان سلامت آن بهره مند شوید. کپسول زردچوبه در همه فروشگاههای مواد غذایی و بهداشتی موجود می باشد. شما می توانی نوشیدن چای به همراه زردچوبه را به عنوان یک گزینه دیگر در مصرف این ادویه داشته باشید.

چگونه به جذب بهتر زردچوبه کمک کنیم

در حالی که زردچوبه یک ترکیب قدرتمند و موثر برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها است، مطالعات نشان داده است که زردچوبه جذب کم و متابولیسم سریع دارد که باعث جذب کمتر در بدن می شود. شما می بایست با ترکیب زردچوبه با سایر مواد غذایی مطمئن شوید که بدن شما آن را جذب می کند.