مضرات رنگ های مصنوعی در غذاهای فرآوری شده

تولید کنندگان محصولات غذایی برای ایجاد ویژگی های منحصر به فرد و قابلیت هایی مانند ماندگاری طولانی در محصولات خود، لاجرم باید از ترکیبات شیمیایی در تولید آن ها استفاده کنند. رنگ های مصنوعی نیز یکی از اجزای اصلی در غذاهای فرآوری شده علی الخصوص تنقلات است. این مواد هم مانند سایر مواد افزودنی می توانند برای بدن مضر باشند در ادامه می توانید برخی از مضرات رنگ های مصنوعی در غذاهای فرآوری شده را مطالعه نمایید.

مواد اولیه مضر در غذاهای فرآوری شده

مضرات رنگ های مصنوعی

هر سال، تولید کنندگان مواد غذایی بیش از ۱۵ میلیون پوند از رنگ خوراکی مصنوعی را وارد زنجیره غذایی مردم آمریکا می کنند. این میزان در ۸ نوع مختلف رنگ های خوراکی در جولای سال ۲۰۱۰ اندازه گیری شده است. البته باید خاطر نشان کرد که در برخی مناطق جهان، تولید کنندگان بر روی محصولاتی که در آن ها از رنگ های خوراکی استفاده شده است برجسب های هشدار دهنده می زنند اما با این حال رنگ های مصنوعی اثرات بدی بر روی بدن انسان علی الخصوص کودکان دارد.

مضرات رنگ های مصنوعی در غذاهای فرآوری شده
مضرات رنگ های مصنوعی

رنگ های مصنوعی به طور کلی می توانند در سیستم های بدن اختلال ایجاد کنند به عنوان مثال در تحقیقی که بر روی موش ها انجام شد مشخص گردید که رنگ قرمز مصنوعی با اختلال در بدن موش ها می تواند رشد تومورهای سرطانی را افزایش دهند. این ماده همچنین می تواند به ایجاد بیش فعالی در کودکان منجر شود. رنگ آبی این ماده که بیش تر در آب نبات، نوشابه و مواد غذایی حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می گیرد با رشد تومورهای مغزی در ارتباط بودند. و رنگ زرد مورد استفاده در محصولات پخته شده، آب نبات، غلات و …، ممکن است نه تنها با چند مواد شیمیایی سرطان زای آلوده باشند، بلکه باعث بیش فعالی، افزایش حساسیت و دیگر اثرات رفتاری در کودکان شود.