مضرات طعم دهنده های مصنوعی در غذاهای فرآوری شده

تحقیقات جدید نشان داده است که مواد غذایی فرآوری شده و به اصطلاح کارخانه ای که فرآیند خاصی را طی کرده و معمولا ماندگاری طولانی دارند می توانند برای بدن مضر باشند. این مواد، حاصل ترکیب چندین ماده شیمیایی هستند و همین ترکیبات شیمیایی آن ها ست که می تواند در ابتلا به بیماری های مختلف نقش آن ها را پر رنگ کند. در مجله پیام سلامت سسله مطالبی با عنوان بدترین مواد اولیه در غذاهای فرآوری شده را مشاهده می کنید. در هر مطلب به معرفی یکی از این مواد مضر در این محصولات اشاره کرده ایم در این مطلب نیز می توانید پیرو مطالب قلبی مجله پیام سلامت با مضمون، خطر مواد اولیه در محصولات فرآوری شده، مضرات طعم دهنده های مصنوعی در غذاهای فرآوری شده را مطالعه نمایید.

مواد اولیه مضر در غذاهای فرآوری شده

مضرات طعم دهنده های مصنوعی

تا جای ممکن از غذاهای حاوی طعم دهنده های مصنوعی پرهیز کنید علی الخصوص زمانی کلمه هایی مانند با “عطر و طعم طبیعی” را بر روی محصول می بینید. زیرا شما هیچ راهی ندارید که از بی خطر بودن این عطر و طعم مطلع شوید. پس احتمال دارد یک افزودنی غیر طبیعی در محصول وجود داشته باشد. این در حالی است که عطر ها و طعم ها می توانند از صدها نوع مواد افزودنی تهیه شوند. به طور مثال طعم توت فرنگی مصنوعی را می توانند از نزدیک به ۵۰ مواد شیمیایی به دست آورد.

مضرات طعم دهنده های مصنوعی در غذاهای فرآوری شده
مضرات طعم دهنده های مصنوعی

diacetyl نام طعم دهنده ای است که اغلب برای ذرت بو داده همراه با کره در مایکروویو استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد diacetyl برای سلامت مغز بسیار مضر بوده و می تواند منجر به شروع بیماری آلزایمر شود. به طور کلی طعم دهنده های مصنوعی که حاصل مهندسی ژنتیک هستند می توانند تحت عطر و طعم مصنوعی (یا عطر و طعم طبیعی) بر روی برچسب محصولات غذایی ذکر شوند.