پروتئین یکی از سه درشت مغذی است که بدن شما برای تامین انرژی از آن استفاده می کند. البته تامین انرژی تنها عملکردی نیست که این ماده انجام می دهد. شما به پروتئین برای ترمیم بافت های بدن، تولید توده عضلانی و حمایت از فرآیندهای مغزی نیاز دارید. همبرگر مطمئنا پروتئینی را که در هر وعده غذایی نیاز دارید به شما می دهد، اما این ماده غذای سالمی نیست و نباید به عنوان منبع اصلی پروتئین استفاده شود. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت در مورد مقدار پروتئین موجود در همبرگر صحبت می کنیم.

مقدار پروتئین موجود در همبرگر

اگر تمایل به سفارش یک همبرگر دوتایی با سس مایونز، کاهو، پیاز و گوجه فرنگی دارید، باید بدانید که بیش از ۳۴ گرم پروتئین از یک برگر با وزن حدود ۸ اونس دریافت خواهید کرد. یک همبرگر با وزن ۷/۷۵ اونس با تمام مخلفات، تقریبا ۲۶ گرم پروتئین را در اختیار شما قرار می دهد، در حالی که چیز برگری به همین اندازه دارای ۳۲ گرم پروتئین است. همبرگرهای تک پتی کوچک با چاشنی کمی بیش از ۱۲ گرم پروتئین در یک برگر با وزن ۳٫۷۵ اونس ارائه می دهند.

مقدار پروتئین موجود در همبرگر از کجا تامین می شود؟

اکثر پروتئین همبرگر از خود گوشت به دست می آید. سه اونس گوشت گاو بدون چربی پخته شامل ۲۱ تا ۲۲ گرم پروتئین است. بنابراین، اگر گوشت مصرفی در این ساندویچ دو برابر شود،  بیش از ۴۰ گرم پروتئین دریافت خواهید کرد. این پروتئین فقط از گوشت حاصل می شود. یک عدد نان کماج ۱٫۵ اونسی ۴ گرم پروتئین به ساندویچ اضافه می کند. یک برگ کاهو، یک تکه پیاز و گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری سس مایونز مجموعا کمتری از ۱ گرم پروتئین را ارائه می دهند. اگر در همبرگر پنیر نیز وجود داشته باشد پروتئین آن اضافه می شود. یک اونس پنیر سوئیسی دارای ۷٫۵ گرم پروتئین است، همان مقدار پنیر چدار حاوی ۷ گرم و ۱ اونس پنیر آمریکایی بیش از ۶ گرم پروتئین دارد.

مقدار پروتئین موجود در همبرگر چقدر است؟
مقدار پروتئین موجود در همبرگر چقدر است؟

بدن ما به چقدر پروتئین نیاز دارد؟

۱۰ تا ۳۵ درصد از مصرف کالری روزانه شما باید از پروتئین تامین شود. این عدد را دستورالعمل های تغذیه ای برای آمریکایی ها در سال ۲۰۱۰ مشخص کرده است. بر اساس یک رژیم غذایی ۱۸۰۰ کالری در روز، باید ۱۸۰ تا ۶۳۰ کالری ما از پروتئین تامین شود. یادتان باشد که هر گروم پروتئین ۴ کالری تامین می کند. به عبارت دیگر، با یک حساب سر انگشتی هر روز به ۴۵ تا ۱۵۸ گرم پروتئین نیاز دارید. یک همبرگر بزرگ ۷٫۷۵ اونسی تنها ۱۶ تا ۵۸ درصد از کل پروتئین مورد نیاز روزانه شما را بر اساس رژیم غذایی ۱۸۰۰ کالری تامین می کند.

چربی اشباع شده

چربی اشباع شده خطرناک است، زیرا هنگامی که بیش از حد آن را مصرف می کنید، کلسترول شما را تحت تاثیر قرار می دهد و شانس ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. کمتر از ۱۰ درصد کل کالری روزانه باید از چربی های اشباع شده تامین شود. این عدد نیز طبق دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها در سال ۲۰۱۰ تعیین شده است. شما می توانید روزانه ۱۸۰ کالری یا ۲۰ گرم چربی اشباع را بر اساس رژیم غذایی دارای ۱۸۰۰ کالری مصرف کنید.

همبرگر دوتایی ۸ اونسی حاوی ۱۲ گرم چربی اشباع شده است، در حالی که همبرگرهای کوچک فقط ۳٫۵ گرم چربی اشباع دارند. با استفاده از گوشت گاو بدون چربی، میزان چربی اشباع شده مصرفی خود را کاهش دهید. همبگر ۷۵ درصد تهیه شده از گوشت گاو حاوی ۶٫۲ گرم چربی اشباع شده در هر ۳ اونس است، اما همبرگر ۸۵ ​​درصدی، مصرف چربی اشباع را تا ۵ گرم کاهش می دهد. سس مایونز نیز یکی دیگر از مواد مضر در همبرگر است. یک قاشق غذاخوری مایونز حاوی ۱٫۶ گرم چربی اشباع شده است. پنیر را هم در نظر بگیرید. یک اونس پنیر حاوی ۵ تا ۶ گرم چربی اشباع شده می باشد.