مواد غذایی حاوی آنتی هیستامین

برخی از غذاها حاوی خواصی است که در داروهای آنتی هیستامین یافت می شود. این آنتی هیستامین های طبیعی، به طور طبیعی برای کاهش ترشح هیستامین (عنصر عامل آلرژی) با مهار انتشار یا عمل هیستامین بدون عوارض جانبی داروها کار می کنند. هیستامین ماده ای است که در طی یک واکنش آلرژیک منتشر می شود؛ و اغلب باعث پاسخ التهابی می گردد. در این مطلب پیام سلامت به معرفی مواد غذایی حاوی آنتی هیستامین می پردازیم.

فلاونوئیدها

وبسایت Buzzle گزارش می دهد که میوه ها و سبزیجات رنگارنگ مانند زغال اخته، توت فرنگی، گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین و فلفل دلمه ای، غنی از فلاوانوئیدها هستند. جالب است بدانید که فلاونوئیدها مانند آنتی هیستامین ها عمل می کنند و همچنین حاوی کاروتن هستند که فعالیت ضد التهابی را در بدن گسترش می دهد. طبق گزارش وبسایت McVitamins، سیر و پیاز نیز به همان شیوه عمل می کنند تا “واکنش های التهابی آلرژی را مهار کنند”.

فلاونوئیدها
فلاونوئیدها

ویتامین A

میوه ها و سبزیجات مملو از ویتامین A هستند؛ که می تواند به کنترل واکنش های آلرژیک کمک کند. بیشترین قمدار این ویتامین در اسفناج، انبه، هویج، گوجه فرنگی و سبزیجات با برگ سبز یافت می شود. برای کسب بهترین نتایج، میوه ها و سبزیجات را تازه و خام مصرف کنید.

ویتامین A
ویتامین A

ویتامین C

طبق گزارش وبسایت Buzzle، آنتی اکسیدان موجود در ویتامین C “علیه رادیکال های آزاد مبارزه می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و نشانه های آلرژی را از بین می برد. این ویتامین در میوه ها، به ویژه در مرکبات، فراوان است.

ویتامین C
ویتامین C

ترکیبات گیاهی

گیاهان طبیعی آنتی هیستامین طبیعی هستند. وبسایت Buzzle گزارش می دهد که این گیاهان دارای ترکیباتی هستند که می توانند ترشح هیستامین را برای جلوگیری یا کاهش شدت آلرژی کنترل کنند.” چای سبز، چای بابونه، چای گزنه و چای زنجبیل، سیر، آویشن و ریحان از جمله این گیاهان هستند؛ که با ترکیب آنها می‌توانید نتایج مثبتی در کنترل هیستامین ها داشته باشید.

ترکیبات گیاهی
ترکیبات گیاهی

امگا ۳

روغن کانولا، گوشت تغذیه شده با علف و روغن دانه کتان حاوی امگا ۳، به کاهش شدت آلرژی ها کمک می کنند. شما همچنین می توانید ماهی و مغز گردو را برای افزایش میزان مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ امتحان کنید.

امگا 3
امگا ۳

بروملین

طبق گزارش وبسایت Buzzle، آناناس یکی از بهترین آنتی هیستامین های طبیعی است؛ زیرا حاوی آنزیمی به نام بروملین است که دارای خواص ضد التهابی بوده و می تواند جذب مناسب کورستین و پیکنوژنول را تسهیل کند.

بروملین
بروملین