مواد غذایی مضر برای نارسایی قلبی

اگر نارسایی قلبی دارید، می توانید کیفیت زندگی خود را با کاهش یا حذف برخی از مواد غذایی از رژیم غذایی تان بهبود دهید. مواد غذایی مضر برای نارسایی قلبی موادی هستند که  مایعات بدن را افزایش می دهند، به ایجاد مشکلاتی در قند خون کمک می کنند یا باعث چاقی می شوند. با اجتناب از مصرف این پنج نوع ماده غذایی و نوشیدنی که در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت معرفی می کنیم، می توانید سالم تر بمانید و باعث شوید قلبتان بهتر کار کند.

مواد غذایی مضر برای نارسایی قلبی

نمک (سدیم)

هنگامی که نارسایی قلبی دارید، باید کاملا از مصرف نمک اجتناب کنید. سدیم حتی در مواد غذایی سالم مانند پنیر نیز وجود دارد. برای کاهش میزان مصرف سدیم در رژیم غذایی، ابتدا از اضافه کردن نمک به غذا اجتناب کنید. بعد، برچسب روی بسته بندی ها را با دقت بخوانید. در نهایت باید وقتی به رستوران می روید از گارسون بخواهید که غذای کمک نمک برای شما سرو کند.

چیپس سیب زمینی

مواد غذایی مضر برای نارسایی قلبی
مواد غذایی مضر برای نارسایی قلبی

چیپس سیب زمینی به عنوان بدترین غذا کلاسیک برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی توصیف می شود؛ زیرا دارای چربی و سدیم زیادی است. هنگامی که نارسایی قلبی دارید، باید وزن سالمی داشته باشید، چیپس چربی زیادی دارد و موجب اضافه وزن می شود. برای جلوگیری از افزایش وزن در زمان ابتلا به بیماری های قلبی به خصوص نارسایی قلبی از مصرف انواع چیپس و تنقلات آماده اجتناب کنید. در عوض، میان وعده های تازه و سبزیجات و میوه ها که کم چرب و فیبر زیادی دارند استفاده کنید.

شراب

با وجود نارسایی قلبی، مشکل اصلی در دن این است که قلب نمی تواند خیلی خوب خون را پمپ کند. الکل می تواند باعث کاهش ضربان قلب شود. به همین دلیل اکثر پزشکان توصیه می کنند هنگام ابتلا به نارسایی قلبی از مصرف انواع مختلف الکل (از جمله آبجو و نوشیدنی های ترکیبی) اجتناب کنید.

نان سفید

اختلالات قلبی اغلب با بیماری های دیگر مانند دیابت نوع ۲ و کلسترول بالا همراه است. خوردن دانه های پردازش شده مانند نان سفید، برای بدن شما هیچ مزیتی ندارد زیرا این غذاها فاقد فیبر هستند. فیبر به بدن کمک می کند تا سطح قند خون را تنظیم و کلسترول را پایین بیاورد. هنگامی که نارسایی قلبی دارید، باید از مصرف نان سفید، برنج سفید، ماکارونی معمولی،  غلات صبحانه بسته بندی شده و دیگر دانه های پردازش شده اجتناب کنید.

آب

مواد غذایی مضر برای نارسایی قلبی
مواد غذایی مضر برای نارسایی قلبی

مصرف آب زیاد برای افراد سالم بسیار مفید است. اما برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی، مصرف آب زیاد، توصیه خوبی نیست. نوشیدن مقدار زیادی آب (یا هر نوع نوشیدنی دیگر) موجب افزایش سطح مایعات درون بدن شده و باعث افزایش حجم کار در قلب تضعیف شده به دلیل نارسایی قلبی می شود. اگر نارسایی قلبی دارید، باید به دقت ماعیات مصرف کنید. به گفته محققان کلینیک کلیولند، باید میزان مصرف مایعات خود را به کمتر از دو لیتر در روز محدود کنید. با این حال، باید راهنمایی های خاص پزشک خود را دنبال کنید.