نحوه افزایش سطح تستوسترون در زنان به طور طبیعی

سطوح تستوسترون متعادل در بیشتر موارد به زنان کمک می کند. این هورمون سازنده عضلات و استخوان به طور معمول تنها به مردان مربوط می شود، اما برای زنان نیز مهم است، به خصوص هنگامی که که آنها مسن تر می شوند. تستوسترون می تواند به کاهش عوارض رایج بعد از یائسگی از جمله کاهش اندازه عضلات و ضعیف تر شدن استخوان که اغلب منجر به پوکی استخوان می شود کمک کند. نحوه افزایش سطح تستوسترون در زنان به طور طبیعی نیازمند ایجاد چند تغییر در شیوه زندگی و رژیم غذایی می باشد.

برای آشنایی با روش و نحوه افزایش سطح تستوسترون در زنان با ما تا انتهای این مطلب مجله پیام سلامت همراه شوید.

نحوه افزایش سطح تستوسترون در زنان

مرحله ۱

در رژیم غذایی خود پروتئین با کیفیت بالا مصرف کنید. در هر وعده غذایی از یک منبع کوچک پروتئین، مانند گوشت قرمز بدون چربی، مرغ، ماهی های آب سرد، توفو، حبوبات و یا آجیل استفاده کنید.

مرحله ۲

مکمل گیاهی جینسنگ را به رژیم خود اضافه کنید. این مکمل به شکل چای، پودر یا کپسول موجود است. هم چنین گاهی اوقات در نوشیدنی های انرژی زا و مکمل های نوشیدنی مغذی استفاده می شود. طبق گفته متخصصان VitaminStuff، جینسنگ با متعادل کردن هورمون های جنسی بدن به طور طبیعی از طریق تحریک غده هیپوتالاموس به عنوان یک آداپتوژن یا سازش زا رفتار می کند. پزشکان متخصص طب مکمل و جایگزین مصرف روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم جینسنگ را به عنوان مکمل توصیه می کنند.

مرحله ۳

مصرف چربی های خوب را افزایش دهید. خود چربی به تنهایی دشمن بدن نیست بلکه نوع چربی که شما برای مصرف انتخاب می کنید بر سلامتی شما تاثیر می گذارد. از روغن کتان، روغن زیتون و بادام زمینی استفاده کنید. از آووکادو و ماهی های چرب نیز استفاده کنید، و مکمل روغن ماهی یا کتان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. پزشکان NowLoss معتقدند که بدن برای تحریک تولید تستوسترون به این نوع چربی نیاز دارد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که ۲۰ تا ۳۰ درصد نیازهای کالری شما با این نوع چربی ها تامین می شود.

مرحله ۴

مصرف الکل خود را محدود کنید. الکل بسیاری از فرآیندهای هورمونی طبیعی بدن را مختل می کند. زنان نباید بیش از یک لیوان شراب (به ویژه شراب قرمز) و یا یک نوشیدنی قوی در روز بنوشند.

مرحله ۵

برای حفظ سطح تستوسترون در محدوده طبیعی، یک بار در هفته رابطه جنسی داشته باشید. این موضوع یک افسانه یا باور غلط نیست، و برای مردان و زنان مفید است. میزان طبیعی تستوسترون شما بعد از یک هفته از عدم فعالیت جنسی کاهش می یابد.

مرحله ۶

روی، منیزیم و مکمل های ویتامین B6 را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این ویتامین قوی و دو ماده معدنی باعث افزایش تولید تستوسترون و افزایش پاسخ سیستم ایمنی بدن، توانایی ساخت عضله و هوشیاری ذهنی، می شود.

گام ۷

مکمل ویتامین C را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم ویتامین C برای بزرگسالان کافی است، مگر اینکه احساس کنید که ممکن است بیمار شوید. ویتامین C به کاهش آنزیمی که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود و تستوسترون را به استروژن تبدیل می کند، کمک می کند.

بنابراین موادی که شما نیاز دارید شامل موارد زیر می باشند:

  • منابع پروتئین با کیفیت
  • جینسنگ
  • چربی خوب
  • روی
  • منیزیم
  • ویتامین B6
  • ویتامین C

هشدارها

استروئیدها را مصرف نکنید، مگر اینکه توسط پزشک برای شما تجویز شده باشد. این مواد شیمیایی هنگامی که با هدف ساختن بافت عضلانی مصرف می شوند بیشتر از اینکه مفید باشند برای بدن مضر هستند. مکمل های ویتامین و مواد معدنی اگر مطابق دستورالعملی که گفته شد مصرف شوند، به شما آسیب نمی رسانند. ثابت شده است که مصرف ویتامین A در سطوحی معادل ۱۰۰۰۰ بار بیش تر از میزان مصرف مجاز روزانه سمی است.