نخود برای کاهش وزن مفید است

نخود یک غذای فوق العاده مقرون به صرفه، خوشمزه و اگر به شکل خشک یا کنسروی آن را خریداری کنید؛ با قابلیت نگهداری طولانی مدت می باشد.

نخود ها مستحق حضور در هر آشپزخانه ای هستند. هر وعده نخود مملو از مواد مغذی، از جمله آهن و ویتامین B است.

نخود ها همچنین دارای مقدار زیادی مواد مغذی هستند که می توانند به کاهش وزن شما کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای نخود برای کاهش وزن و همچنین چگونگی استفاده از نخود برای کاهش وزن، با ادامه این مطلب پیام سلامت همراه ما باشید.

نخود سرشار از پروتئین

نخودها به عنوان یک منبع عالی از پروتئین، که ممکن است به کاهش وزن کمک کند، هستند. پروتئین اثر گرمائی بالا دارد. این بدان معنی است که بدن شما انرژی زیادی را در قالب کالری مصرف می کند.

فقط بدن شما پروتئین را به اسیدهای آمینه خاص تبدیل می کند؛ اثر حرارتی پروتئین ۳۰ درصد است، یعنی شما ۳۰ درصد از کالری را در طول فرآیند هضم می سوزانید.

هر فنجان نخود حاوی ۱۵ گرم پروتئین است که این مقدار می تواند ۶۰ کالری انرژی تولید کند؛ و البته شما ۱۸ کالری آن را در فرآیند تبدیل می سوزانید.

پروتئین همچنین به شما کمک می کند احساس سیری کنید. بنابراین بعد از خوردن غذای حاوی نخود کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد و طبیعتا پرخوری شما نیز کم می شود.

نخود غنی از فیبر است

نخودها همچنین دارای مقدار زیادی فیبر هستند. فیبر یکی دیگر از مواد مغذی مرتبط با کاهش وزن است. فیبر دارای اثر مثبت بر احساس سیر شدن شما است؛ که به این معنی است که شما بعد از وعده غذایی خود از سیری خود احساس رضایت خواهید داشت.

فیبر همچنین ورود قند موجود در مواد غذایی را به جریان خون کاهش می دهد و قند خون شما را پایدار نگه می دارد. این عملکرد نه تنها برای سلامتی شما مناسب است، بلکه روی سایز دور کمر شما نیز موثر است.

با اجتناب از افزایش و کاهش قند خون، شما می توانید از گرسنگی و گرایش به خوردن بیشتر اجتناب کنید. یک فنجان نخود حاوی ۱۳ گرم فیبر است که بیش از نیمی از فیبر مورد نیاز روزانه برای زنان و حدود یک سوم نیازهای روزانه مردان را تشکیل می دهد.

تراکم مواد مغذی سالم در نخود برای کاهش وزن

در حالی که خوردن کالری کمتر نسبت به آنچه بدن می سوزاندند، برای کاهش وزن ضروری است؛ مهم این است که مطمئن شوید این کالری ها مقدار زیادی از مواد مغذی را تامین می کنند.

به عبارت دیگر، باید این کالری ها را از غذاهایی که ارزش غذایی زیادی دارند، دریافت می کنید. نخود ها با این قانون هماهنگ هستند. آنها منبع خوبی از مواد مغذی مانند فسفر و روی برای استخوان ها، آهن برای گردش سالم خون و فولات برای تولید انرژی و سلامت گلبول های قرمز عرضه می کنند.

خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی باعث می شود که وقتی می خواهید وزن خود را کاشه دهید، انرژی خود را حفظ کنید. بنابراین به جای خستگی و وسوسه شدن در تغییر برنامه ریزی کاهش وزن، احساس قدرت و سالمت می کنید.

توانایی کنترل ذهن

در حالی که نخود ها دارای مزایای زیادی برای کاهش وزن هستند، لازم است که قسمت کنترل ذهن خود را نیز تمرین دهید.

یک فنجان لوبیای پخته شده دارای ۲۶۹ کالری است؛ در حالی که یک فنجان نخود ترکیب شده با مواد کم کالری مثل سبزیجات، کالری کمتری دارد.

شما باید بتوانید میزان کالری دریافتی را در ذهن خود محاسبه کنید و مراقبت افزایش آن باشید. مراقب باشید غذاهایی که نخود را با غذاهای چرب ترکیب می کنند، مانند نخود خام کره ای، هوموس و بعضی از انواع سالاد چرب، کالری بسیار بیشتری به شما می رساند.

البته این غذاهای سالم نباید از رژیم غذایی کاهش وزن حذف شوند. ترکیبی از نخود و چربی می تواند برای یک وعده غذایی بسیار پر کالری باشد؛ اما با اندازه گیری دقیق کالری دریافتی می توانید در مواردی از این غذاها نیز در رزیم غذایی خود بهره ببرید.