نقرس بیماری ثروتمندان

بیشتر بیماری هایی که بشر با آن درگیر است بیماری هایی هستند که از کمبود ویتامین در بدن و تغذیه نامناسب ایجاد می شود. نقرس جز معدود بیماری هایی است که نه تنها بر اثر فقر ایجاد نمی شود بلکه به دلیل تغذیه مناسب و افزایش میزان مواد مغذی در بدن ایجاد می شود به همین خاطر به بیماری ثروتمندان معروف است.

نقرس در حقیقت بیماری است که در آن میزان اسید اوریک خون بالا می رود. به طور طبیعی میزان اسید اوریک در خون باید ۵ میلی گرم درصد باشد که افزایش این میزان می تواند منجر به نقرس شود. این بیماری با درد شدید انگشتان پا شروع شده و شدت می یابد. در صورتی که این بیماری درمان نشود می تواند موجب رسوب اسید اوریک در مفاصل دیگر بدن شده و ضمن ایجاد درد در آنها موجب تغییر شکل و کج شدن انگشتان و مفاصل شود.

نقرس بیماری ثروتمندان
نقرس

درمان نقرس

معمولا افرادی که به ورزش هایی نظیر پیاده روی، کوه نوردی، والیبال و فوتبال روی می آورند کمتر به این بیماری مبتلا می شوند پس برای پیشگیری از نقرس بهتر است از فعالیت بدنی غافل نشوید. همچنین افراد مبتلا بهتر است از خوردن موادی نظیر دل، قلوه، جگر سیاه، اسفناج، تخم مرغ، گوجه فرنگی، گوشت چرب، چای، پسته و قهوه که موجب بالا رفتن اسید اوریک خون می شود خودداری نمایید.

یکی از بهترین درمان های گیاهی برای نقرس استفاده از کاکل ذرت است. طبق تحقیقات ماکس سللر کاکل ذرت عناصری مانند پتاسیم، کلسیم، گلولز، مالتوز، آلانتوئین، دواسترول، اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع و اسید سروبونیک را در خود جای داده و جوشانده ی آن می تواند رسوبات موجود در ادرار را به خوبی دفع کند.

میزان ۱۰ الی ۳۰ گرم از این گیاه ارزشمند را در یک لیتر آب جوش ریخته و ۵ دقیقه دم کنید. این محلول می تواند بسیاری از بیماری ها نظیر یبوست، نارسایی کبدی، سنگ کلیه و مثانه، بیماری های قلبی و به طور کلی هر بیماری که نیاز به خروج ادرار از بدن برای رفع آن وجود داشته باشد را درمان کند.

یکی از دمان های دیگر نقرس دم کرده دم گیلاس است. این میوه تقریبا تنها میوه ای است که برگ، دم و حتی هسته آن خواص درمانی دارد. میزان ده گرم از دم گیلاس در یک لیتر آب بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. این ترکیب برای درمان بیماریهای کلیوی نیز بسیار مفید است.

خوردن سه لیوان آب انگور برای بیماران مبتلا به نقرس و سنگ کلیه و مثانه در فواصل وعده های غذایی نیز توصیه می شود.