روش تهیه یک نوع نوشیدنی ضد التهابی

در حالی که التهاب یک مکانیسم محافظتی و ترمیمی طبیعی در بدن برای غلبه بر آسیب بافتی، آلرژی و استرس مداوم است، اما در صورت مزمن شدن می تواند برای بدن مضر باشد. التهاب مزمن با بسیاری از بیماری ها مرتبط است و علت بدتر شدن علائم برخی از بیماری ها است. التهاب باعث افزایش سرعت پیری می شود و خطر بیماری های کرونری، سکته های مغزی و سرطان را افزایش می دهد. التهاب باعث افزایش فرسایش و تجزیه سلول های در بدن با افزایش فعالیت اکسیداتیو می شود.  گاهی اوقات اجتناب از التهاب غیر ممکن است، اما آسان ترین راه جلوگیری از التهاب استفاده از غذاهای موجود در خانه است. شما می توانید این کار را با تهیه این نوشیدنی ضد التهابی که در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت به آن اشاره کرده ایم انجام دهید.

طرز تهیه نوشیدنی ضد التهابی

مواد اولیه

توت ها

توت ها حاوی ترکیبات پلی فنول هستند که فعالیت ضد التهابی در بدن انسان دارند. از میان پلی فنل های موجود در توت ها، آنتوسیانین ها که مسئول رنگ های متمایز قرمز، آبی و بنفش این میوه ها هستند، قوی تر می باشند. توت ها به طور گسترده ای خواص آنتی اکسیدانی دارند و داده های مطالعات پیشین نشان دهنده تأثیرات مهمی آن ها در فرآیندهای التهابی بدن است.

سبزیجات دارای برگ سبز تیره

کاهش سطح منیزیم با بیماری ها پاتولوژیک متعددی همراه است. در این بیماری ها التهاب مزمن یک جزء اصلی است. یکی از بهترین مواد غذایی برای تامین منیزیم بدن، سبزیجات دارای برگ سبز تیره (مانند کلم و اسفناج) هستند. کلم، اسفناج و دیگر سبزیجات برگ دار دارای غلظت بالایی از ویتامین ها هستند که با بیماری ها مبارزه می کنند. این سبزیجات ویتامین E که دارای خواص ضد التهابی هستند را نیز دارند. آنتی اکسیدان های دیگری که در سبزیجات دارای برگ سبز تیره یافت می شوند، معمولا در رژیم غذایی ضد التهابی جای می گیرند.

زنجبیل

اگر از درد آرتریت در زانو رنج می برید، مصرف روزانه زنجبیل قطعا می تواند به شما کمک کند. زنجبیل حاوی مواد ضد التهابی قوی به نام جینجرول ها است. این مواد در تحقیقات مختلف توانسته اند بیماری های روماتیسمی نظیر استئوآرتریت یا آرتریت روماتوئید را درمان کنند. شرکت کنندگان در این مطالعات در صورت استفاده منظم از زنجبیل، کاهش تدریجی درد، بهبودی چابکی و حرکت و کاهش تورم را گزارش کردند.

روغن نارگیل

اسید لاوریک در روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی است، مطالعه ای که در شماره فوریه سال ۲۰۱۰ مجله زیست شناسی دارویی منتشر شده نشان می دهد مصرف روغن نارگیل که در حرارت کم بدون مواد شیمیایی پردازش می شود موجب کاهش تورم گوش و پا در موش های آزمایشگاهی می شود. در تحقیقات دیگر، محققان آنتی اکسیدان ها را از روغن نارگیل  استخراج کرده و آنها را به موش های مبتلا به آرتریت تزریق کردند. محققان دریافتند که آنتی اکسیدان های منحصر به فرد در این روغن التهاب همراه با آرتروز را به طور موثر تری از داروهای  فعلی کاهش می دهد.

روش تهیه یک نوع نوشیدنی ضد التهابی
روش تهیه یک نوع نوشیدنی ضد التهابی

تخم چیا

این دانه ها اسیدهای چرب امگا ۳ زیادی دارند. اسید چرب امگا ۳ مسئول فرآیندهای متابولیک مبارزه کننده با التهاب هستند. به گفته محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، تحقیقات نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا ۳ باعث کاهش التهاب می شوند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و آرتریت کمک کنند. اگر نمی توانید تخم چیا پیدا کنید، در تهیه این نوشیدنی ضد التهابی به جای آن از تخم کتان و یا گردو استفاده کنید.

چای سبز

پلی فنول اصلی در چای سبز EGCG نامیده می شود. مطالعات علمی نشان داده اند که پلی فنول های چای سبز و EGCG دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی هستند.

روش تهیه نوشیدنی ضد التهابی

  • ۱ فنجان توت (مانند توت سیاه، تمشک یا بلوبری)
  • ۱ فنجان سبزیجات دارای برگ سبز (مانند کلم یا اسفناج)
  • ۲ اینچ ریشه زنجبیل (۵ سانتیمتر)
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۱ قاشق چای خوری یا بیشتر تخم چیا
  • چای سبز
  • کمی عسل، شربت افرا، یا استویا برای شیرین کردن

تمام مواد را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید.