نیاز بدن به گوشت برای تغذیه روزانه

شما برای زنده ماندن نیازی به خوردن گوشت ندارید. به عنوان مثال گیاهخواران بدون خوردن گوشت زندگی سالمی دارند. آنچه شما نیاز دارید مواد مغذی مانند اسیدهای آمینه (بلوک های ساختمانی پروتئین) چربی ها، آهن و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی است که گوشت را تشکیل می دهند. شما می توانید تمام مواد مغذی موجود در گوشت را از منابع غیر حیوانی نیز به دست آورید. خوردن بیش از حد گوشت می تواند اثرات منفی بر روی سلامت بدن داشته باشد. پس نیاز بدن به گوشت برای تغذیه روزانه چقدر است؟ برای دریافت پاسخ این سوال با ما تا انتهای این مطلب مجله پیام سلامت همراه شوید.

نیاز بدن به گوشت برای تغذیه روزانه

انواع پروتئین

غذاهای مشتق شده از حیوانات به عنوان بهترین منبع پروتئین مورد استفاده قرار می گیرند. گوشت قرمز، گوشت مرغ و گوشت ماهی حاوی تمام اسیدهای آمینه ای است که شما برای ترمیم و جایگزینی بافت های سراسر بدن به آن ها نیاز دارید. به همین دلیل، گوشت پروتئین کاملی است. شما هر روز ۹ اسید آمینه ضروری نیاز دارید. به این دلیل به آن ها ضروری گفته می شود که بدنتان نمی تواند آن ها را تولید کند.

اکثر پروتئین های گیاهی کامل نیستند. این به این معنی است که شما نیاز به مصرف انواع مختلفی از گیاهان دارید تا بتوانید تمام اسیدهای آمینه بدنتان را تامین کنید. اکثر سبزیجات یک یا دو اسید آمینه ضروری را ندارند. بنابراین یکی از مهترین عللی که باعث می شود بدن ما به گوشت نیاز داشته باشد، همین اسید های آمینه ضروری است.

نیازهای پروتئین

نیاز بدن به گوشت برای تغذیه روزانه
نیاز بدن به گوشت برای تغذیه روزانه

طبق گفته پزشک متخصص Reed Mangels، اکثر افراد نیاز به حدود ۰٫۸ گرم پروتئین به ازای هر ۲٫۲ پوند وزن بدنشان دارند. در صورت مصرف حدود ۴۶ گرم پروتئین در روز اگر زن هستید و ۵۶ گرم پروتئین در روز اگر مرد هستید، نیازهای پروتئینی بدن شما برآورده می شود. در این صورت منبع پروتئین زیاد اهمیتی ندارد. ۳ اونس گوشت حاوی ۲۱ تا ۲۴ گرم پروتئین است. بنابراین مصرف سه وعده ۳ اونسی گوشت در روز تمام نیازهای پروتئینی بدن شما را تامین می کند. اما این مقدار گوشت می تواند شامل مقدار زیادی چربی اشباع شده نیز باشد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در بدنتان افزایش دهد.

تامین آهن کافی

گوشت حاوی آهن هم است که بدن شما بهتر از آهن غیرهم که در گیاهان یافت می شود، آن را جذب می کند. مردان و زنان به مقادیر مختلفی از آهن نیاز دارند. زیرا زنان در سن باروری هر ماهه خونریزی قاعدگی را تجربه می کنند. به گفته محققان Office of Dietary Supplements، مردان بالغ و زنان بعد از یائسگی ۸ میلی گرم در روز آهن نیاز دارند، در حالی که زنانی که در سن بارداری هستند به ۱۸ میلی گرم آهن در روز نیاز دارند.

هر وعده ۳ اونسی گوشت قرمز یا گوشت تیره بوقلمون حدود ۲ میلی گرم یا حدودا ۲۵ درصد از نیاز روانه بدن مردان و زنان مسن و ۱۱ درصد نیاز روزانه بدن زنان جوان به آهن را تامین می کند. گوشت سفید حاوی حدود ۱ میلی گرم آهن است. اما گوشت تنها منبع آهن نیست؛ گیاهان نیز دارای آهن هستند. اگر چه آهن غیرهم موجود در گیاهان به خوبی جذب نمی شود. اما خوردن گوشت با مواد غذایی حاوی آهن غیر هم باعث جذب آهن موجود در منابع گیاهی می شود. شما می توانید آهن کافی را فقط از منابع گیاهی دریافت کنید به شرطی که غذاهایی دارای ویتامین C که جذب آهن را افزایش می دهند را نیز همزمان استفاده کنید.

عوارض ناشی از مصرف بیش از حد گوشت

نیاز بدن به گوشت برای تغذیه روزانه
نیاز بدن به گوشت برای تغذیه روزانه

طبق یافته ها یک مطالعه که توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شده و نتایج آن در شماره آوریل سال ۲۰۱۲  مجله Archives of Internal Medicine منتشر شده است، خوردن یک وعده گوشت قرمز در روز ممکن است خطر مرگ و میر ناشی از سرطان یا بیماری قلبی را ۱۳ درصد افزایش دهد. در این مطالعه آمده است که، خوردن یک وعده گوشت فرآوری شده در روز مانند سوسیس و هات داگ باعث افزایش این خطر تا حدود ۲۰ درصد می شود. جایگزینی گوشت سفید، ماهی، حبوبات، لبنیات کم چرب یا آجیل با گوشت قرمز در یک وعده غذایی در روز، خطر مرگ میر را ۷ تا ۱۹ درصد کاهش می دهد.