هنجارهای جنسی در بین افراد مختلف چگونه است؟

به این سوال مهم پاسخ دهید که آیا رضایت جنسی شما در زندگی طبیعی است؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید بدانید که دیگران چگونه رابطه جنسی برقرار می کنند و چه نوع فعالیت جنسی دارند. در واقع برای سنجش نرمال بودن رابطه جنسی خود باید در مورد هنجارهای جنسی جامعه اطلاعات کافی داشته باشید. اطلاع از هنجارهای جنسی خجالت ندارد. این اطلاعات به شما کمک می کند که میزان طبیعی بودن زندگی خود را از نظر جنسی بسنجید.

اولویت های فردی ما نه تنها تا حد زیادی متفاوت است بلکه در سراسر زندگی در نوسان نیز می باشد. نگرش جامعه نسبت به این اولویت ها نیز در طول زمان تغییر می کند. ما در ادامه این مطلب در مورد رفتار ها و هنجارهای جنسی صحبت می کنیم و می دانیم که این موضوع هنوز هم موضوعی بسیار شخصی است. اما ممکن است برخی از اطلاعات مطرح شده هم جالب باشد و هم برای درک مفهوم زندگی جنسی عادی به شما کمک کند.

هنجارهای جنسی

افراد دیگر چند بار در طول سال رابطه جنسی دارند؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. آمارها بسته به این دارد که منظور شما از رابطه جنسی، رابطه جنسی واژینال است یا رابطه جنسی دهانی یا استمناء متقابل. وضعیت تأهل، سن و سلامت نیز در پاسخ به این سوال تفاوت ایجاد می کند. تنها چیزی که واقعا مهم است رضایت از شریک جنسی در طی رابطه جنسی است.

بر اساس گزارش مرکز National Opinion Research Center آمریکا، افراد ۱۸ تا ۲۹ سال حدودا ۸۴ بار رابطه جنسی را در طول یک سال تجربه می کنند. در این گزارش آمده است که وقتی افراد به سن ۴۰ سالگی می رسند، میزان رابطه جنسیشان در طول سال به میانگین ۶۳ بار می رسد و از ۷۰ سال به بالا این رابطه بیش از ۱۰ بار در سال نیست.

چه نوع رابطه جنسی بیشتر در بین مردم رواج دارد؟

سازمان ملی بهداشت جنسی و رفتار آمریکا (NSSHB) نشان داد که آمریکایی های بین سنین ۱۴ تا ۹۴ سال، مجموعه ای از رفتارهای جنسی را در طول زندگی تجربه می کنند. در واقع، پاسخ دهندگان به نظرسنجی بیش از ۴۰ ترکیب مختلف از اعمال جنسی را گزارش دادند که در طول زندگی خود از آن برای ارضای نیاز جنسی استفاده کرده اند. رابطه جنسی واژینال رایج ترین فعالیت جنسی است. اما رابطه جنسی دهانی و استمناء نیز بین این افراد محبوب است.

چه میزان از کاندوم استفاده می شود؟

بر اساس گزارش NSSHB، بیست و پنج درصد از کسانی که رابطه جنسی واژینال دارند از کاندوم برای حفاظت از سلامت خود استفاده می کنند. جالب است بدانید که بیشتر این افراد را آفریقایی ها و زردپوستان در آمریکا تشکیل می دهند. این تحقیق نشان می دهد که سفید پوستان تمایل کمتری به استفاده از کاندوم در طول رابطه جنسی خود دارند. پایین ترین میزان استفاده از کاندوم در افراد بالای ۴۰ سال است.

در این تحقیق بیان شده است که کسانی که از کاندوم استفاده می کنند، نسبت به افرادی که از کاندوم استفاده نمی کنند، تجربه لذت بخش تری از رابطه خود دارند.

چند درصد از افراد ارگاسم را تجربه می کنند؟

با توجه به بررسی انجام شده بر روی هنجارهای جنسی محققان اعلام کرده اند که، حدود ۸۵ درصد از مردان بیان کرده اند که آخرین باری که با شریک جنسی خود رابطه داشته اند توانسته اند به ارگاسم برسند. این در حالی است که تنها ۶۴ درصد از زنان شرکت کننده در این تحقیق، ارگاسم شده اند.

برای مردان، رابطه جنسی واژینال بهترین نوع رابطه ای است که به احتمال زیاد منجر به اوج لذت جنسی (ارگاسم) در آن ها می شود. اما زنان بیشتر زمانی که رابطه جنسی دهانی یا سایر روش های تحریک کننده، با رابطه جنسی واژینال ترکیب می شود، به ارگاسم می رسند. با توجه به پژوهش های دانشکده پزشکی هاروارد، زنان باید راه های متنوعی را برای تحریک جنسی تجربه کنند. این موضوع برای پاسخ جنسی بک زن کاملا عادی است.

گرایش جنسی

بر اساس گزارش NSSHB حدود ۷ درصد از زنان و ۸ درصد از مردان در ایالات متحده، همجنس گرا هستند. با این حال تعداد افردی که اعلام کرده اند که با همجنس خود حداقل یک بار رابطه جنسی داشته اند، بالاتر از این میزان است. هنجارهای اجتماعی و بسیاری از مسائل دیگر باعث می شود که شناسایی همجنس گرایان در یک جامعه دشوار باشد.

رشد جنسی در کودکان

بدن هر کودکی با نرخی متفاوت رشد می کند. به همین دلیل خارج از حد نرمال شدن رشد کودک حتی از نظر جنسی کاملا ممکن است.

از بدو تولد تا ۵ سالگی، کودکان کنجکاو است که بدن خود را کشف کند. وقتی سن کودک بیش از ۵ سال می شود، سوالات متعددی را در مورد نقاط مختلف بدنش دارد. کارکرد اعضای مختلف بدن، تفاوت های جنسیتی و چگونگی تولد نوزاد از جمله سوالاتی است که در ذهن کودکان نقش می بندد.

از ۶ تا ۱۰ سالگی، کودکان در مورد بدن خود متواضع است و بیشتر در مورد تمایلات جنسی بزرگسالان کنجکاو است. آن ها ممکن است در مورد رابطه جنسی با هم سن و سالان خود صحبت کرده و حتی ممکن است در برخی از مواقع  استمناء کنند.

با شروع بلوغ در ۱۱ یا ۱۲ سالگی، کودکان از امیال جنسی آگاه می شود.

رابطه جنسی در نوجوانان

بر خلاف بحث های موجود، بر اساس این تحقیق مشخص شده است که نوجوانان رابطه های جنسی مکرر ندارند. در نظر سنجی NSSHB از مردان ۱۷ ساله پرسیده شد که آیا آن ها در سال گذشته رابطه جنسی واژینال داشته اند یا خیر. چهل درصد از افراد شرکت کننده به این سوال پاسخ مثبت داده اند. در حالی که ۲۷ درصد شرکت کنندگان اعلام کرده اند که در سه ماه گذشته رابطه جنسی داشته اند.

رابطه جنسی در افراد مسن

بر اساس مطالعه انجام شده توسط AARP، افراد بالای ۴۵ سال می گویند که فعالیت جنسی یک بخش بسیار مهمی از زندگی آن ها است و تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگیشان دارد. از همه شرکت کنندگان در مطالعه، ۳۶ درصد گزارش داده اند که حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی دارند. جالب است بدانید که این افراد حتی از لمس کردن، نوازش و بغل کردن نیز لذت می برند. در میان افرادی مسن آمریکایی، افرادی که رابطه جنسی را متوقف کرده اند، کاهش سلامت بدن گزارش شده است.

رفتارهای غیر عادی جنسی

بسیاری از افراد تمایل ندارند که در مورد روابط جنسی خود صحبت کنند. به همین دلیل، کسب آمار در این زمینه دشوار است. اما رفتارهای جنسی که معمولا بخشی از هنجارهای جنسی محسوب نمی شوند، مانند موارد زیر نیز بخشی از روابط جنسی افراد است:

  • فانتزی های مربوط به عشق و روابط جنسی
  • رابطه جنسی مقعدی
  • پرنوگرافی
  • اسارت، تسلیم و تسلط در رابطه