ورزش صورت برای کاهش چین و چروک

آیا ورزش صورت واقعا به کاهش چین و چروک کمک می کند؟ این موضوعی است که بسیاری از متخصصان بر روی آن بحث دارند. از طرفی آن ها معتقدند که رژیم غذایی و ورزش می تواند بدن را جوان و چالاک نگه دارد، اما ما می دانیم که چین و چروک صورت به دلیل استفاده مکرر از عضلات صورت ما ایجاد می شوند. راه های زیادی برای مقابله با این معضل پیشنهاد می شود مثلا تزریق بوتاکس که به طور موقت عضلات را فلج کرده و باعث کاهش اثرات ظاهری چین و چروک می شود راه متداولی است که اکثرا افراد آن را امتحان می کنند. اما شما باید بدانید بسیاری از عوامل هستند که می تواند به چین و چروک صورت کمک کنند. عادات بد، مانند سیگار کشیدن و نوشیدن بیش از حد الکل، انتخاب محصولات مراقبت از پوست بی کیفیت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از جمله این عوامل هستند. موقعیت خواب شبانه نیز می توانید چین و چروک را بیشتر کند. از طرفی متخصصان علاوه بر رعایت نکات ذکر شده، یکی از روش های کاهش چین و چروک را ورزش صورت می دانند. در ادامه این مقاله، شما می توانید اطلاعاتی در مورد ورزش های مختلف صورت که به جلوگیری و کاهش چین و چروک کمک می کند، به دست آورید.

صورت ما دارای ۵۶ عضله است که برای تقویت آن ها گاهی لازم است به طور همزمان کار کنند. در برخی از تمرینات نیز شما باید از دست خود به عنوان یک عامل کمک کننده استفاده کنید در ادامه تمرینات مناسب با هر بخش صورت را خواهید دید.

ورزش صورت برای نقاط مختلف

لب ها: برای تمرین لب ها شما می توانید به سادگی مانند تصویر زیر به کمک لبتان یک O درست کنید، چند ثانیه نگه دارید و رها کنید.

ورزش صورت برای کاهش چین و چروک
ورزش صورت

چشم ها: برای این کار انگشت سبابه خود را بر روی پلک ها قرار دهید و سعی کنید با فشار، پلک ها را باز کنید. برای این کار شما نباید از عضلات پیشانی استفاده کنید. این فشار را ۲۰ ثانیه نگه داشته و سپس رها کنید.

ورزش صورت برای کاهش چین و چروک
ورزش صورت

پیشانی: چروک پیشانی در خانم ها و آقایان شایع است. برای تمرین این قسمت از صورت بر روی سطح صافی دراز بکشید پلک ها خود را با تعجب باز کنید و با دست پوست پیشانی را در حالت چروک نگه دارید. فشار را ۵ ثانیه نگه داشته سپس رها کنید.

ورزش صورت برای کاهش چین و چروک
ورزش صورت

گونه ها: برای ورزش گونه کافی است لپتان را باد کنید. این کار نه تنها قدرت صورت را افزایش می دهد بلکه باعث حرکت طیف وسیعی از عضلات صورت می شود. برای انجام صحیح این حرکت کافی است دهان را پر از هوا کرده و لب ها را محکم ببندید هوا را در یک سمت صورت محصور کنید ۵ ثانیه نگه داشته و سپس ها کنید.

ورزش صورت برای کاهش چین و چروک
ورزش صورت