ورزش های کالری سوز

در این مطلب پیام سلامت شما را با بهترین ورزش های کالری سوز آشنا می کنیم. برای کم کردن وزن و روی فرم ماندن، مهم است که کالری بیشتری مصرف کنید. ورزش می تواند کالری قابل توجهی را بسوزاند. البته تعداد کالری که با ورزش می سوزانید وابسته به وزن و توانایی های فیزیکی، ورزشی یا شدت  میزان فعالیت هم خواهد بود.

در حالی که حداقل تمرین هوازی توصیه شده برای کمک به سلامتی بهینه، ۱۵۰ دقیقه در هفته است؛ مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه می کنند که هر هفته پنج ساعت فعالیت هوازی مقدار متوسط و قابل قبولی است.

سوزاندن کالری بیشتر با دوچرخه سواری

دوچرخه سواری
دوچرخه سواری

یکی از بهترین ورزش های کالری سوز دوچرخه سواری است. دوچرخه سواری با سرعت ۱۶ الی ۳۲ کیلومتر بر ساعت، می تواند منجر به مصرف بیشتر کالری ممکن شود. به عنوان مثال فردی با وزن ۸۴ کیلوگرم می تواند طی یک ساعت دوچرخه سواری ۱۴۶۶ کالری را بسوزاند. و فردی با وزن ۵۷ کیلوگرم می تواند ۹۹۰ کالری در ساعت را با این ورزش بسوزاند.

البته معمولا افراد غیرحرفه ای با سرعت کمتری به دوچره سواری می پردازند؛ در نتیجه کالری کمتری می سوزانند. به عنوان مثال یک ساعت دوچرخه سواری با سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت، بسته به وزن شما، بین ۴۸۰ تا ۷۱۰ کالری مصرف می کند.

میزان مصرف کالری شنا کردن

شنا کردن
شنا کردن

چه به صورت حرفه ای و چه تنها برای سلامتی و تفنن، شنا یکی دیگر از بهترین ورزش های کالری سوز است. شنای پروانه می تواند بین ۶۶۰ تا ۹۷۶ کالری در ساعت را مصرف کند. البته باز هم این میزان بسته به وزن و قابلیت های فیزیکی هر فرد می تواند متغیر باشد. همچنین شنای کرال سینه می تواند بین ۶۰۰ تا ۸۸۸ کالری در ساعت مصرف کند. روش های های مختلف شنا می توانند عضلات مختلفی را تقویت کنند و مقادیر مختلف کالری را بسوزانند. سایر روش های شنا که مقدار قابل توجهی کالری می سوزانند عبارتند از کرال پشت و سینه.

میزان مصرف کالری در ورزش بوکس

بوکس
بوکس

بوکس یک ورزش شدید است؛ که نیاز به حرکات ثابت با انفجار سریع انرژی دارد. بسته به شرایط جسمی و وزن شما، ورزش بوکس ممکن است بین ۵۴۰ تا ۸۰۰ کالری در ساعت مصرف کند. اگر شما بیش از ۸۴ کیلوگرم وزن داشته باشید، به حداکثر بهینه این مصرف می رسید.

میزان مصرف کالری در بازی های تیمی

فوتبال
فوتبال

یک ساعت بازی بسکتبال یا فوتبال، ۴۸۰ تا ۷۱۰ کالری یا بیشتر را بسته به وزن، توانایی های فیزیکی و شدت بازی می سوزاند. در یک بازی فوتبال شدید ممکن است بین ۴۲۰ تا ۶۲۲ کالری در ساعت سوزانده شود. سایر ورزش های تیم و فردی که ۵۰۰ کالری یا بیشتر یک ساعت را می سوزند شامل سافتبال، بیس بال، اسکواش، قایقرانی و تنیس هستند.

میزان مصرف کالری در ورزش های زمستانی

ورزش های زمستانی
ورزش های زمستانی

در زمستان انجام هر ورزشی به سادگی ممکن نیست. ورزش های پرطرفدار زمستانی اما از فعالیت هایی هستند که می توان آنها را نیز در زمره بهترین روزش های کالری سوز قرار داد. از جمله ورزش های زمستانی که کالری زیادی مصرف می کنند می توان به اسکی، اسنوبورد و سورتمه سواری اشاره کرد. طبق گفته FitSugar، اسکی روی چمن و اسکی روی برف می تواند ۴۳۶ تا ۵۴۴ کالری در ساعت بسوزاند.

سوزاندن بیشترین کالری در هنگام ورزش

هر ورزشی را که برای کالری سوزی انتخاب می کنید؛ میزان شدت متوسط تا شدید را اعمال کنید تا بتوانید حداکثر کالری را بسوزانید. ورزش ملایم به معنای صحبت کردن در هنگام ورزش است. ورزش شدید بدین معنی است که شما نمی توانید بیش از چند کلمه بین هر تنفس بگوید. توجه کنید که یک دقیقه ورزش و فعالیت شدید، مشابه دو دقیقه ورزش با سرعت متوسط است. البته پیش از هرچیز با پزشک خود صحبت کنید تا تعیین کنید که کدام ورزش یا فعالیت برای سلامتی و توانایی های فیزیکی شما مناسب است.