وزن ایده آل برای زنان بالای ۶۰ سال

حفظ وزن بدن در حد متعادل می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش دهد و کیفیت زندگی را بالا ببرد. قبل از شروع این مطلب باید بگوییم که وزن ایده آل برای زنان بالای ۶۰ سال یک عدد ثابت نیست، بلکه عددی است که بر اساس قد و اندازه بدن تعیین می شود. محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها گزارش داده اند که تا سال ۲۰۱۴ حدود ۳۸٫۸ درصد از زنان آمریکایی دارای اضافه وزن یا چاق بوده اند. بنابراین می توان گفت که این عارضه در این کشور و در سراسر جهان شایع است.

در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت می خواهیم در مورد وزن ایده آل برای زنان بالای ۶۰ سال بر اساس متدهای مختلف صحبت کنیم.

وزن ایده آل برای زنان بالای ۶۰ سال

روش HAMWI

محققان دانشگاه واشنگتن از روش HAMWI برای کمک به تعیین وزن ایده آل بدن برای زنان استفاده می کنند. این فرمول به شرح زیر است:

  • ۱۰۰ پوند برای ۵ فوت اول قد به علاوه ۵ پوند برای هر اینچ قد اضافی مازاد بر ۵ فوت

برای زنان دارای استخوان بندی درشت به این فرمول ۱۰ درصد اضافه می شود و برای زنان ریز اندام همین درصد کم می شود. به عنوان مثال، وزن ایده آل زنانی که دارای ۵ فوت و ۳ اینچ قد هستند ۱۰۴ تا ۱۲۷ پوند می باشد. برای زنان دارای هیکل درشت ۱۲۷ پوند و برای زنان دارای هیکل ریز ۱۰۴ پوند.

روش شاخص توده بدنی

محاسبه شاخص توده بدنی یا BMI یکی دیگر از راه های است که به تعیین وزن ایده آل بدن در زنان بالای ۶۰ سال کمک می کند. طبق نظر محققان National Heart, Lung and Blood Institute، ب ام آی سالم بین ۱۸٫۵ تا ۲۴٫۹ است. این فاکتور از تقسیم وزن به کیلو گرم بر قد به توان دو محاسبه می شود.

وزن ایده آل برای زنان بالای ۶۰ سال
وزن ایده آل برای زنان بالای ۶۰ سال

جدول متروپولیتن

طبق گفته محققان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، جدول متروپولیتن جدولی است که در آن وزن ایده آل بر اساس قد تعیین شده است. جدول متروپولیتن لیست ایده آل وزن بدن را برای زنان دارای قدهای مختلف و فرم های متفاوت هیکل ارائه کرده است. به عنوان مثال، یک زن بالای ۶۰ سال که ۵ فوت و ۲ اینچ قد دارد، وزن ایده آل بدنش از ۱۰۸ تا ۱۴۳ پوند متغییر است. در حالی که زن دارای ۵ فوت و ۶ اینچ باید وزنی معادل ۱۲۰ تا ۱۵۹ پوند داشته باشد.

ملاحظات

بسیاری از زنان در کشورهای پیشرفته مانند ایالات متحده از وزن ایده آل خود فراتر رفته و وزن بدنشان با بالا رفتن سن افزایش می یابد. با توجه به گزارش محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بزرگسالان بالای ۶۰ سال در مقایسه با بزرگسالان جوان، بیشتر چاق هستند. با وجود این روند، تعیین وزن ایده آل بدن بر اساس سن نمی تواند معیار مناسبی باشد.