ویتامین های موجود در سیب

از دوران کودکی همه ما شنیده ایم که اگر می خواهی صد سال عمر کنی روزی یک عدد سیب بخور. به مادران باردار نیز به منظور بهبود هضم و سلامت جنین توصیه می شود که از سیب استفاده کنند. اعتقاد بر این است که اگر مادر قبل از تولد کودک، سیب بخورد، نقص های کمتری کودک را تهدید می کند. اما چه چیزی در سیب وجود دارد که آن را انقدر پر خاصیت کرده است؟ ویتامین های موجود در سیب کدامند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات ما را تا انتهای این مطلب مجله پیام سلامت همراهی کنید.

ویتامین های موجود در سیب

به غیر از ویتامین های متعدد، سیب دارای پروتکل فوق العاده ای از مواد مغذی و مواد معدنی است. همچنین دارای خواص ضد ویروسی است. این میوه بدن را سم زدایی می کند و مشکلات زیر را کاهش می دهد:

  • سردرد
  • التهاب مثانه
  • سل
  • بی خوابی
  • کرم
  • سنگ های صفراوی
  • اختلالات پوستی
  • آسم برونش، پریش
  • یبوست

ویتامین A

ویتامین A یک آنتی اکسیدان قوی است. این ویتامین همچنین مسئول بهبود بینایی، کاهش کلسترول خون، بهبود ظاهر پوست و تقویت استخوان است. خواص آنتی اکسیدانی این ویتامین در مقابله با بیماری های اصلی مثل بیماری های قلبی و سرطان از بدن محافظت می کند. در عین حال با عفونت های باکتریایی، انگلی و ویروسی مبارزه می کند. ویتامین A برای چشم ها نیز مفید است. این ویتامین به جز کاهش کلسترول خون و تقویت استخوان، مسئول کاهش سرطان نیز می باشد.

ویتامین B

سیب منبع غنی از ویتامین B است. این میوه حاوی اکثر اشکال ویتامین B  محلول در آب (ویتامین B1، B2، B3، B5 و B9) است. اثرات فردی ویتامین های مختلف B در زیر آورده شده است.

  • ویتامین B1. ویتامین B1 به عنوان تیامین نیز شناخته می شود. این ویتامین اشتها و رشد را افزایش می دهد. همچنین از بری بری جلوگیری می کند.
  • ویتامین B2. ویتامین B2 که بیشتر به عنوان ریبوفلاوین شناخته می شود ضایعات پوستی را کاهش می دهد. همچنین در افزایش یا حفظ وزن نیز نقش دارد.
  • ویتامین B3. ویتامین B3  به عنوان نیاسین نیز شناخته شده و برای بهبود عملکرد طبیعی دستگاه گوارش و سیستم عصبی ضروری است.
  • ویتامین B5. اسید پانتوتنیک یا ویتامین B5، نقش مهمی در اکسیداسیون چربی ها، کربوهیدرات ها و برخی اسید آمینه ایفا می کند.
  • ویتامین B6. ویتامین B6 باعث افزایش گلبول های قرمز خون می شود. این گلبول ها در حمل اکسیژن نقش دارند. این ویتامین عملکرد سالم مغز را ترویج می دهد. هضم و متابولیسم را افزایش می دهد، تعادل در مایعات بدن را تنظیم می کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. زیرا به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و برای تجزیه پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی مفید است. همچنین در کاهش تغییرات خلقی، افزایش میل جنسی، کاهش افسردگی، گرفتگی عضلات، سردرد و غیره مسئولیت دارد.
  • ویتامین B9. اسید فولیک یا ویتامین B9 برای رشد و تولید سلول ضروری است.

ویتامین C

ویتامین C آنتی اکسیدان قوی است و مسئول تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ویتامین باعث کاهش چین و چروک پوست و بیماری های چشم و حفظ سلامتی در دوران بارداری می شود. آنتی اکسیدان ها در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی نقش دارند.

ویتامین های موجود در سیب
ویتامین های موجود در سیب

ویتامین E

ویتامین E، یکی از مهمترین ویتامین های موجود در سیب است و مسئول حفظ سلامت پوست و مو می باشد. این میوه یک محصول ضد پیری است و در تنظیم ویتامین A در بدن نقش دارد. محافظت از سلول های پوستی در برابر اشعه UV و آلودگی نیز توسط ویتامین E انجام می شود.

ویتامین K

جوان سازی سریع و بهبود فرآیند بهبودی، اقداماتی است که ویتامین K انجام می دهد. هر زمان که بدن صدمه می بیند، فعالیت ویتامین K سبب لخته شدن خون می شود و از این طریق مانع خونریزی بیش از حد در بدن می شود. این ویتامین باعث جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

فیبر

سیب یک فیبر مناسب و نامحلول است. همانطور که در این مقاله گفته شد، این ماده در کاهش بیماری های قلبی و سرطان مفید است. یک سیب کوچک می تواند ۲۰٪ از نیاز روزانه بدن ما را به فیبر فراهم کند.

نمودار تغذیه ای سیب

یک سیب متوسط ​​با پوست حاوی ۰٫۴۷ گرم پروتئین، ۹۵ کالری و ۴/۴ گرم فیبر است. مقدار دقیق مواد مغذی و ویتامین های موجود در سیب به شرح زیر است:

ویتامین های موجود در سیب

ویتامین A

۹۸ واحد بین المللی

ویتامین B1

۰٫۰۳۱ میلی گرم

ویتامین B2

۰٫۰۴۷ میلی گرم

ویتامین B9

۵ میکروگرم

ویتامین B5

۰٫۱۱۱ میلی گرم

ویتامین B6

۰٫۰۷۵ میلی گرم

ویتامین C

۸٫۴ میلی گرم

ویتامین E

۰٫۳۳ میلی گرم

ویتامین K

۴ میکروگرم

مواد معدنی موجود در سیب

پتاسیم

۱۹۵ میلی گرم

فسفر

۲۰ میلی گرم

کلسیم

۱۱ میلی گرم

منیزیم

۹ میلی گرم

آهن

۰٫۲۲ میلی گرم

منگنز

۰٫۰۶۴ میلی گرم

روی

۰٫۰۷ میلی گرم

مس

۰٫۰۴۹ میلی گرم

سدیم

۲ میلی گرم