ویتامین B12 در ماست و تاثیر این ویتامین بر روی بدن

اگر به طور منظم غذاهای حیوانی مانند گوشت و غذاهای دریایی مصرف می کنید، احتمالا رژیم غذاییتان به اندازه کافی ویتامین B-12 دارد. با این حال، گیاهخواران، به ویژه خام گیاه خواران، بیشتر مواقع از دریافت این ویتامین محروم هستند. افراد مبتلا به مشکلات گوارشی ممکن است به طور روزانه به اندازه کافی ویتامین B-12 دریافت نکنند. اضافه کردن ماست به رژیم غذایی شما می تواند به افزایش مصرف ویتامین B-12 کمک کنند. امروز و در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت به صورت اختصاصی در مورد ویتامین B12 در ماست صحبت می کنیم.

ویتامین B12 در ماست

عملکرد ویتامین B-12 در بدن

شما ویتامین B-12 زیادی نیاز ندارید. بزرگسالان نیاز به مقداری کمی بیشتر از ۲ میکروگرم ویتامین ب ۱۲ در روز دارند، در حالی که زنان باردار و شیرده نیاز به ۳ میکروگرم از این ویتامین دارند. اجازه ندهید که نیاز کمتان به این ماده شما را گمراه کند. B-12 نقش مهمی در تشکیل سلول های قرمز خون و سلامت سیستم عصبی دارد، و کمبود آن می تواند مشکلات جدی، به خصوص در مراحل بعدی زندگی ایجاد کند.

مطالعات طولانی مدت بر روی بزرگسالانی که در جوانی میزان مصرف ویتامین B-12 شان مناسب بود نشان می دهد، که وقتی این افراد پا به سن می گذارند سرعت روانی حرکتی بیشتری را تجربه می کنند. سرعت روانی حرکتی به این معنی است که زمان چگونه بر روی شناخت و مهارت های حرکتی که با افزایش سن تحلیل می روند، تاثیر می گذارد. نتایج این مطالعه در مجله American Journal of Clinical Nutrition در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

ویتامین B12 در ماست و تاثیر این ویتامین بر روی بدن
ویتامین B12 در ماست و تاثیر این ویتامین بر روی بدن

علائم کمبود این ویتامین شامل خستگی، ضعف و کاهش وزن می باشد. ویتامین B-12 به طور طبیعی در غذاهای گیاهی وجود ندارد و گیاهخواران در خطر کمبود این ویتامین قرار دارند. افراد دیگری که ممکن است به اندازه کافی ویتامین B-12 دریافت نکنند، شامل افراد مسن و افراد مبتلا به مشکلات گوارشی مانند بیماری سلیاک و بیماری کرون هستند. این بیماری ها باعث کاهش جذب ویتامین در بدن می شوند.

ویتامین B12 در ماست

اگر می توانید غذاهای لبنی مصرف کنید، خوردن ماست به طور مرتب راه خوبی برای دریافت ویتامین B-12 می باشد. یک ظرف ۶ اونسی از ماست ساده کم چرب ۱۶ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B-12 را در یک رژیم ۲۰۰۰ کالری تامین می کند. ظرف ۷ اونسی ماست یونانی کم چرب تقریبا همین مقدار ویتامین ب ۱۲ دارد. ضمن این که با مصرف ماست می توانید مقادیری از ویتامین های دیگر گروه B که با B-12 همکاری می کنند، مانند B-6 و فولات را دریافت کنید.