ویدئوی معرفی بیماری فشار خون

[arve url=”http://video.payamesalamat.com/Blood-pressure.mp4″ thumbnail=”11127″ title=”ویدئوی معرفی بیماری فشار خون” description=”فشار خون طبیعی برای رساندن جریان خون مناسب به اندام ها و بافت های بدن بسیار مهم است. نیروی خون در دیواره ی عروق، فشار خون نامیده می شود” mp4=”http://video.payamesalamat.com/Blood-pressure.mp4″]

در این ویدئو به زبانی ساده و کوتاه، با بیماری فشار خون علت ایجاد آن و فشار طبیعی آشنا می شویم.

بیماری فشار خون چیست؟

فشار خون طبیعی برای رساندن جریان خون مناسب به اندام ها و بافت های بدن بسیار مهم است. نیروی وارد شده از سمت خون به دیواره ی عروق و رگ ها، فشار خون نامیده می شود. فشار اندازه گیری شده دو نوع است. نوع اول به علت انقباض قلب است که به سیستول معروف است. و نوع دوم که در زمان شل شدن قلب اندازه گیری می شود. و به نام دیاستول شناخته می شود. فشار خون طبیعی، فشار سیستولیک ۱۱۵ میلی متر جیوه و فشار دیاستولیک ۷۰ میلی متر جیوه است.

در زبان عامه به این وضعیت فشار ۱۱۵ بر روی ۷۰ (یا ۱۱ و نیم بر روی ۷) می گویند. اگر کسی فشارش ۱۴۰ بر روی ۹۰ یا ۱۴ روی ۹ داشته باشد؛ مبتلا به فشار بالاست. در صورت عدم درمان، بیماری فشار خون بالا می تواند ارگان های مهم، مانند مغز و کلیه ها را دچار اختلال در عملکرد درست کند. و همچنین منجر به سکته مغزی و آسیب به مغز شود.

این بیماری یکی از بیماری های پنهان و البته خطرناک دنیای مدرن است. که به دلایل مختلف از جمله وراثت، عدم فعالیت بدنی و ورزش و همچنین تغذیه نامناسب، ایجاد می شود. هرچند تغذیه نامناسب اصلی ترین دلیل آن می تواند باشد. از این رو دانشمندان پیشنهاد می کنند. در صوت ابتلا به این بیماری. بدون فوت وقت در جهت کنترل آن به پزشکان مراجعه کنید. فراموش نکنید که فشار خون اگرچه خطرناک است؛ اما به راحتی قابل کنترل می باشد.