پتاسیم در اسفناج چقدر است؟ و چه مواد دیگری در آن وجود دارد؟

حتما با دیدن کارتون ملوان زبل به این نکته رسیده اید که اسفناج مترادف با قدرت است. این سبزی برگ سبز شایسته شهرت است زیرا منبع خوبی از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم است. یک کیسه ۱۰ اونسی اسفناج خام که حدود ۲۸۴ گرم اسفناج است، ۱۵۸۵ میلی گرم پتاسیم فراهم می کند. در ادامه از پتاسیم در اسفناج و میزان مصرف آن بیشتر صحیت می کنیم.

پتاسیم در اسفناج

توابع پتاسیم به عنوان یک الکترولیت در بدن شناخته می شوند. این بدان معناست که می توانند تعادل مقدار مایع در بدن و انتقال تکانه های الکتریکی تولید شده توسط اعصاب، که برای عملکرد عضلات حیاتی است را انجام دهد. برای کارکرد صحیح پتاسیم با الکترولیت دیگر از جمله سدیم و کلسیم، نیازمند یک تعادل بین این مواد معدنی می باشد. انجمن قلب آمریکا بر اهمیت پتاسیم به دلیل آن که اثرات سدیم را کم کرده و کنترل فشار خون را تنظیم می کند، تاکید کرده است.

پتاسیم در اسفناج چقدر است؟ و چه مواد دیگری در آن وجود دارد؟
پتاسیم در اسفناج چقدر است؟ و چه مواد دیگری در آن وجود دارد؟

مصرف توصیه شده روزانه پتاسیم

موسسه The Institute of Medicine برای بزرگسالان مصرف ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم در روز را توصیه می کند. برای کسانی که فشار خون بالا دارند، یا در معرض خطر فشار خون هستند، موسسه National Heart Lung and Blood Institute توصیه می کند تا از رژیم غذایی که مصرف سدیم در آن کمتر ۱۵۰۰ میلی گرم است و پتاسیم بالایی دارد، استفاده کنند. یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات مانند اسفناج، و همچنین میوه ها، کمک می کند تا نیازهای پتاسیم در بدن رفع شود.

دیگر مواد مغذی اسفناج

اسفناج، ماده غذایی بدون کلسترول و بدون چربی است که تنها ۷ کالری در هر فنجان دارد. علاوه بر پتاسیم، اسفناج حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر نیز می باشد. اسفناج به عنوان یک منبع عالی از ویتامین A عمل می کند، بیش از ۲۸۰۰ واحد بین المللی در هر فنجان اسفناج، از این ویتامین وجود دارد. علاوه بر این، یک منبع خوبی از ویتامین C، فولات و ویتامین های گروه B است. اگر چه اسفناج به طور طبیعی حاوی سدیم است اما میزان آن کم است. به طوری که در هر ۲۲۴ میلی گرم از این ماده، تنها ۲۵ گرم سدیم نهفته است.