پروتئین موجود در گوشت گاو چقدر است؟

پروتئین نه تنها عضله تولید می کند، بلکه باعث افزایش قدرت دیواره سلولی نیز می شود، به عنوان منبع جایگزین انرژی عمل می کند و برای ترمیم بافت ها در سراسر بدن ضروری است. گوشت گاو پر از پروتئین است. اگر چه تمام قسمت های این گوشت سالم نیست. اما قسمت های زیادی از بدن این حیوان دارای چربی اشباع خطرناک نمی باشند. اگر گوشت گاو منبع اصلی تامین پروتئین در رژیم غذایی شما است، باید نوع کم چرب آن را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت در مورد مقدار پروتئین موجود در گوشت گاو صحبت خواهیم کرد.

مقدار پروتئین موجود در گوشت گاو

اگر زیاد از گوشت گاو استفاده می کنید، می توانید بین ۲۹ تا ۳۶ گرم پروتئین از هر ۴ اونس آن به دست آورید. استیک گوشت گاو نیز به همان اندازه غنی از پروتئین است. چهار اونس گوشت راسته گاو حاوی ۳۵ گرم پروتئین است. مقدار پروتئین در دنده گاو نیز زیاد است. یک وعده ۴ اونسی از گوشت گاو بو داده دارای ۳۱ گرم پروتئین است. اگر جگر گاو را ترجیح می دهید، یک وعده پخت شده ۴ اونسی آن حدود ۳۰ گرم پروتئین را به بدن ارائه می دهد.

بدن ما چقدر پروتئین نیاز دارد؟

پروتئین موجود در گوشت گاو چقدر است؟
پروتئین موجود در گوشت گاو چقدر است؟

دقیقا این که چه میزان پروتئین نیاز داریم بستگی به میزان فعالیت بدنی و کالری دارد که در رژیم غذایی یافت می شود. به طور معمول، اگر فعال بدنی انجام می دهید، نسبت به افراد کم تحرک به مقدار بیشتری کالری و پروتئین نیاز دارید. پروتئین باید ۱۰ تا ۳۵ درصد کل کالری مصرف شما را تشکیل دهد. به عنوان مثال، اگر ۱۸۰۰ کالری در روز استفاده می کنید، به ۱۸۰ تا ۶۳۰ کالری تامین شده از پروتئین نیاز خواهید داشت. از آنجا که در هر گرم پروتئین ۴ کالری یافت می شود، این مقدار با ۴۵ تا ۱۵۷ گرم پروتئین برابر است. بر اساس رژیم غذایی حاوی ۱۸۰۰ کالری، ۴ اونس همبرگر تهیه شده از گوشت گاو به شما ۱۸ تا ۶۵ درصد از نیاز روزانه بدن به پروتئین را می دهد.

نگرانی های موجود در مورد مصرف گوشت گاو

با مصرف تنها ۱۰ درصد از کالری روزانه از طریق چربی اشباع، قلبتان سالم می ماند. این مقدار در یک رژیم غذایی ۱۸۰۰ کالری برابر با ۲۰ گرم است. در حالی که بدن نیاز به چربی اشباع دارد، اما مقدار زیادی آن برای بدن خطرناک است. مصرف بیش از حد این ماده می تواند منجر به مشکلات جدی مانند فشار خون بالا و بیماری های قلبی شود. طبق نظر Physicians Committee for Responsible، گوشت قرمز ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را افزایش دهد. خوردن مقدار زیادی گوشت گاو می تواند فضای کمتری برای منابع دیگر پروتئینی  مانند لوبیا، عدس و ماهی که دارای مواد مغذی دیگری نیز هستند، باقی بگذارد.