پیری سالم را با رعایت این نکات تجربه کنید

پیری سالم به معنای رسیدن به نقطه ای که با توجه به تمام علائم آن مانند کاهش میل جنسی، افزایش وزن و سایر بیماری های مزمن، شیوه زندگی سالمی را تجربه کرده باشید. راز این تجربه شیرین در دو عامل، خوردن انواع غذاهای سالم و فعالیت های بدنی در زندگی روزمره شما می باشد. این عوامل می توانند یک راه طولانی به سوی ترویج پیری سالم باشند.

برخی تصور می کنند می توانند با اعمالی نظیر اجتناب از خوردن بعضی از خوراکی، مصرفی بعضی از داروها و یا درمان ها گران ضد پیری که ادعا می کنند فرآیند عمر را کند و یا معکوس می کنند از پیری دوری کرده و یا پیری سالم داشته باشد. این در حالی است که کلید داشتن طول عمر با کیفیت، روش زندگی مناسب است.

پیری سالم را با رعایت این نکات تجربه کنید
پیری سالم

چه کنیم که پیری سالم داشته باشیم؟

اقدامات زیر می تواند منجر به پیری سالم شود:

  • ما در ایران طب سنتی غنی داریم که می توانیم با استفاده از توصیه های این طب از دارو های گیاهی و طبیعی در طول عمر استفاده کنید تا بتوانید پیری سالم داشته باشید.
  • درمان بیماری های جزئی و مراجعه مداوم به پزشک می تواند در تشخیص به موقع بیماری ها موثر بوده و کیفیت زندگی را بالا ببرد.
  • ورزش، فعالیت بدنی و حتی تمرین مهارت های مختلف هنری نیز می تواند برای بهبود وضعیت جسم و ذهن موثر باشد.
  • یکی دیگر از عواملی که می توانید با تکیه بر آن روند عمر خود را کند کنید تمرکز بر روی مسائل روحی و روانی است. شرکت در گروه های هم سن و فعالیت های اجتماعی می تواند ذهن و روح شما را آماده پذیرش گذر زمان کند.
  • برخی افراد تصور می کنند با پا به سن گذاشتن و گذر از مرز ۵۰ سالگی دیگر همه چیز تمام شده و توجه به خود را کمتر می کنند. این در حالی است که در این شرایط افراد بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه هستند. بیشتر این توجه نیز باید از سمت خود فرد باشد.

رعایت نکاتی که در این مطلب مجله پیام سلامت به آن اشاره شد می تواند تمامی جنبه های زندگی انسان  را با کیفیت کرده تا پیری سالمی در انتظار شما باشد. به خاطر داشته باشید پیری بخشی از زندگی است، باید آن را پذیرفت و با افزایش کیفیت آن از تک تک لحظاتش لذت برد.