چای گل هیسبیوس

چای گل هیسبیوس به اندازه گل های آن به رنگ قرمز و قهوه ای است و عطر و طعم کرانبری (قره قاط) دارد. این چای گیاهی قرمز رنگ می تواند به بهبود سلامت شما کمک کند. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۹ در مجله پزشکی جایگزین و مکمل منتشر شد؛ گزارش داد که چای هیسبیوس ممکن است به کاهش فشار خون و قند خون و کاهش کلسترول بالا کمک کند. این چای را می توانید به شکل خشک شده یا در کیسه های چای دم کنید و یا چای خود را با گل های تازه هیسبیوس تهیه کنید. اگر از گل های تازه استفاده می کنید، با  فردی گیاه شناس تماس بگیرید تا اطمینان حاصل شود که گیاه انتخاب شده مناسب است. چراکه همه بخش های گل هیسبیوس برای چای استفاده نمی شوند. در ادامه این مطلب پیام سلامت طرز تهیه چای گل هیسبیوس را برای شما شرح می دهیم.

مرحله یک

خرید چای هیسبیوس خشک. در ای زمینه دقت کنید که انواع مختلفی را انتخاب کنید که هیسبیوس خالص است و حاوی چای سیاه یا چای های دیگر نیست. این چای گیاهی در کیسه چای یا به صورت فله موجود است. اگر از گل های گیاه تازه هیسبیوس استفاده می کنید؛ باید پرچم را از مرکز هر گل بردارید تا فقط گلبرگ و مادگی سبز زیر گل برای دم کردن باقی بماند.

مرحله دو

دو تا سه فنجان آب را در کتری به جوش آورید. هیسبیوس را در یک قوری بریزید و آب گرم را روی آن بریزید. حالا صبر کنید تا رنگ گل قرمز تا بنفش را در آب ببینید.

مرحله سه

اجازه دهید چای هیسبیوس در حدود ۱۰ دقیقه دم بکشد. مدت زمان طولانی تر برای طعم قوی تر و یا کوتاه تر برای چای سبکتر، را نیز می توانید در نظر بگیرید.

مرحله چهار

چای را در فنجان بریزید. اگر از چای هیسبیوس یا گل های تازه استفاده می کنید؛ از یک صافی برای جدا کردن چای و تفاله استفاده کنید. در صورت لزوم می توانید چای را با یک قاشق غذاخوری شکر یا عسل مخلوط کنید یا با آب لیمو تازه به آن عطر و طعم دهید؛ و یا آن را شیرین کنید.

مواردی که به آن نیاز دارید:

  • ۲ تا ۳ فنجان آب
  • کتری
  • ۱/۴ تا ۱/۲ فنجان گل هیسبیوس، یا ۲ تا ۳ عدد گل تازه، یا ۲ تا ۳ کیسه چای هیسبیوس
  • قوری
  • فنجان
  • قاشق
  • شکر، عسل، زنجبیل رنده شده و یا آب لیمو