علت و درمان های طبیعی بوی بد بدن

بوی بد بدن قطعا خطرناک نیست، اما می توان برای دیگران توهین آمیز باشد. عرق کردن عادت همه نیست. حدود دو درصد از مردم دارای ژنی هستند که عرق زیر بغلشان بوی بدی می دهد. همین تغییر ژن است که باعث ایجاد جرم گوش، پوسته پوسته شدن و خشکی جرم گوش می شود. تحقیقات نشان می دهد که حتی افرادی که عرقشان بدون بو نمی دهد نیز به طور معمول از دئودورانت ها و ضدعرق ها استفاده می کنند. در ادامه مختصری در مورد فاید عرق کردن، علت ایجاد بو و درمان های بوی بد بدن صحبت خواهیم کرد.

فواید بوی بد بدن

اگر بوی بدنتان بد است نشان این است که سموم بدنتان زیاد است. اگر بوی بدنتان کم است نشان این است که زندگی پاکی دارید و سموم در رژیم غذایی تان حداقل است. متخصصان می گویند سعی نکنید عرق کردن طبیعی بدنتان را با استفاده از ضد عرق ها از بین ببرید. این متخصصان می گیوند تعریق شدید می تواند به کاهش بوی بدن کمک کند. عرق منتشر شده در بدن درجه حرارت بدن را تنظیم می کند. عرق از گرمای بیش از حد نیز جلوگیری می کند.

عرق کردن کمک می کند تا بدن، سموم خود را از بین ببرد. این از بین رفتن سموم از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی کرده و باعث می شود از ابتلا به بیماری ها پیشگیری شود. عرق کردن می تواند به کشتن ویروس ها و باکتری سطح پوست که می تواند در دمای بالاتر از ۹۸٫۶ درجه فارنهایت زنده بماندند منجر شود.

علت و درمان های طبیعی بوی بد بدن
درمان های طبیعی بوی بد بدن

درمان های بوی بد بدن

جالب توجه است که تحقیقات نشان می دهد برای جلوگیری از بوی بد بدن باید رشد باکتریایی را متوقف کرد. یکی دیگر از گزینه برای از بین بردن بوی بد بدن، شستشو بدن به طور منظم با آب و صابون و قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. نور ماوراء بنفش، به طور خاص UVB، یک میکروب کش بسیار قوی است. به همین خاطر افرادی که خود را با نور خورشید برنزه می کنند عرقشان بوی بدی ندارد متخصصان معتقدند علت این پدیده به خاطر UVB نور خورشید است.

یکی دیگر از درمان های بوی بد بدن مالیدن خمیری از جوش شیرین و آب بر روی پوست است. شما همچنین می توانید از سرکه سیب نیز به عنوان یکی از درمان ها بوی بد بدن استفاده کنید.