چرا باید انار بخوریم؟

انار این میوه پاییزی را بیشتر بخورید زیرا:

انار موجب بهبود سلامت قلب می شود

با توجه به مطالعه ای که در آکادمی ملی علوم منتشر شده است، موش هایی که آب انارنوشیده اند علائم آترواسکلروز در آن ها حداقل ۳۰ درصد کاهش یافته است. بیمارانی که مبتلا به تصلب شرایین هستند با نوشیدن یک سال آب انار می توانند پلاک عروق گرفتگی در شریان کاروتید خود را تا ۳۰ درصد کاهش دهند. آنتی اکسیدان ها موجود در انار باعث می شوند:

  • فشار خون سیستولیک کاهش یابد.
  • رشد تشکیل پلاک در شریان ها کاهش یابد.
  • جریان خون بهبود بافته و از ضخیم وسفت شدن عروق جلوگیری می شود.

این میوه علائم افسردگی را کاهش می دهد

انار شامل استروژن (استرادیول، استرون و استریول) است و فعالیت استروژنی در موش ها را بهبود بخشیده است. محققان معتقدند اثر مثبت انار بر گیرنده های استروژن و سروتونین در مغز موجب تغییر خلق و خو می شود.

خطر سرطان را کاهش می دهد

فعالیت آنتی اکسیدانی انار در مهار تکثیر سلولی و تهاجم به آن ها و برای ترویج آپوپتوز (مرگ سلولی) در سلول های سرطانی مختلف کمک کننده است. در یک مطالعه مشخص شد، عصاره انار در مهار رشد سلول های سرطان پستان انسان موثر است.

محافظت در برابر پوکی استخوان از دیگر خواص انار است

آنتی اکسیدان انار و اثرات ضد التهابی آن ها باعث کاهش استرس اکسیداتیو شده و دارای اثر مثبت بر روی سلامت استخوان است. یک مطالعه حیوانی در مجله اروپایی تغذیه منتشر شده که نشان داد تمام قسمت های انار در تنظیم استئوبلاست، سلولهای مسئول تشکیل استخوان، فعالیت بوده و در کاهش استئوکلاست ، سلولهایی که منجر به شکستن استخوان می شود، موثر است. با توجه به این تحققیات نتیجه گرفتند که همه قسمت های این میوه می تواند در جلوگیری از پوکی استخوان موثر باشد. از طرفی تحقیقات دیگر نشان داده عصاره اناریا آب اناردر درمان پوکی استخوان، آرتروز و آرتریت روماتوئید کمک کننده است.

چرا باید انار بخوریم؟
چرا بایدانار بخوریم؟

خواص قوی ضد التهابی دارد

بخشی از آنچه که این میوه را سالم می کند اثرات ضد التهابی قوی است. انار فعالیت ضد التهابی قابل توجهی در روده ایجاد می کند و برای مبارزه با بیماری های التهابی در دستگاه گوارش مفید است. عصاره انار غنی از پلی فنل است و برای کاهش التهاب بافت و کلسترول بالا در موش ها موثر بوده است.انار به مهار التهاب در مغز شما کمک می کند به همین به جلوگیری از بیماری آلزایمر نیز کمک می کند.

کاهش علائم مربوط به مفاصل و آرتروز از دیگر خواص این میوه است

عصاره این میوه ممکن است به کاهش درد مفاصل و کاهش التهاب در افراد مبتلا به ورم مفاصل موثر باشد. آنتی اکسیدان ها در آن نیز ممکن است به کاهش التهابی که منجر به تخریب غضروف در مفاصل می شود کمک کند. این التهاب دلیل اصلی درد و سفتی در مفصل افراد مبتلا به آرتروز است. حتی یک مطالعه نشان داده است که عصاره این میوه می تواند آنزیم تولید کننده غضروف را فعال کند.