به طور عمومی ورزش کردن از عناصر اصلی سلامت جسمی است. اما در این میان ورزش هایی هستند که تحقق هدف کسب سلامتی و نشاط را ساده تر و سریع تر در اختیار ما می گذارند. ورزش پیلاتس یکی از این ورزش هاست.

ممکن است شما دلایل مختلفی از جمله بیماری، کهولت سن، ضعیت شغلی، کمبود زمان و… را دلیل مهمی در پیگیری نکردن ورزش روزانه بدانید. اما ورزش پیلاتس نیز دلایلی دارد که شما را قانع می کند از همین فردا تنبلی را کنار گذاشته و به جمع علاقمندان این ورزش مفید و مفرح بپیوندید.

پیلاتس از کم خطرترین ورزش هاست

تقریبا تمامی افراد با هر سن و وضعیت جسمی می توانند تمرینات پیلاتس را در حد خود انجام دهند. پیلاتس در عین مفید بودن خطرات سیار ورزش ها را ندارد و کمتر کسی هنگام انجام پیلاتس دچار صدمه می شود.

بهترین فرمبدنی برای ورزشکاران پیلاتس است

پیلاتس به شما کمک می کند در کمترین زمان و بهترین استیل بدن را داشته باشید. این مورد بخصوص برای خانوم ها بسیار مهم تر و البته کاراتر است. تراز کردن ستون فقرات و راست قامت کردن شما و در نتیجه جلوگیری از بیماری های استخوانی شکلی، شما را قد بلند تر و جذاب تر نشان می دهد.

پیلاتس برنامه ریزی روزانه شما را بهبود می دهد

پیلاتس اگرچه دارای تمرینات جدی است؛ اما به دلیل مفرح بودن و نشاطی که ایجاد می کند، خود را به صورت عادت در وجودتان نهادینه خواهد کرد. از سویی به دلیل شادابی ناشی از آن، برنامه ریزی بهتر و ساتفاده بهتری از باقی زمان روز خود خواهید داشت.

خداحافظی با دردهای مفاصل و کمر و گردن

این صالی ترین مزیت پیلاتس است. اولین هدف پیلاتس بهبود وضعیت ساختار استخوانی فرد است و از این رو تمرینات آن در زمینه بهبود دردهای مفصلی و استخوانی ناشی از تغییر شکل بدن بسیار موثر خواهند بود. نکته اینکه پیلاتس برای افرادی با وزن بالا و یا مشکلات استخوانی نیز تمرینات ساده و مفیدی برای کاهش درد و بهبود وضعیتشان دارد.

پیلاتس ذهن و روح شما را آرام می کند

تمرکز اصلی پیلاتس بر شناخت ورزشکار از جسم خود بنا نهاده شده است. یک ورزشگاه پیلاتس آگاهی کاملی نسبت به وضعیت بدن خود دارد و این مسئله در آرامش ذهنی و روحی فرد بسیار کمک کننده است.

با پیلاتس شب ها راحت تر بخوابید

به طور کلی ورزش باعث خواب بهتر و عمیق تر در نگام شب می شود. اما به طور اختصاصیانجام ورزش پیلاتس در ساعات ابتدایی صبح باعث ترشح هورمونی بنام کورتیزول می‌شود. این هورمون در طول شب‌و هنگام خواب ساخته می‌شود و ترشح آن قبل از اینکه روز را شروع کنیم، به ذهن ما اجازه می‌دهد پیش از اینکه به خواب برویم،بهتر و موثر تر تمرکز کرده و راحت تر انرژی خود را تخلیه کنیم و در نتیجه خواب راحت تری داشته باشیم.

فرم دهی به ماهیچه ها و افزایش قدرت آن ها با پیلاتس

مثل هر ورزش دیگری پیلاتس نیز فرم زیبای ماهیچه ها را نمایان کرده و قدرت آن ها را در انجام کارهای روزمره افزایش می دهد. در نتیجه خستگی کمتر به سراغ شما خواهد آمد و البته شکل بندی شما جذاب تر و زیباتر خواهد شد.