چطور از رزماری برای افزایش رشد مو استفاده کنیم؟

هر چند که مشخص نیست که رزماری دقیقا چه کار می کند که می تواند برای ریزش مو موثر باشد اما نکته مشخص این است که رزماری باعث افزایش گردش خون زیر پوست سر می شود. این کمک می کند تا پوست سر تحریک شده و موها رشد بیشتری داشته باشند. روش های مختلفی برای استفاده از این گیاه مفید وجود دارد اما در ادامه ما به شما موثرترین روش های استفاده از رزماری برای افزایش رشد مو را خواهیم گفت.

روش های استفاده از رزماری برای افزایش رشد مو

شامپو روزانه

برای تغذیه موهای خود می توانید اسانس رزماری را درون شامپویی که به صورت روزانه استفاده می کنید بریزید. دو قطره از اسانس این گیاه برای هر ۳۰ گرم شامپو کافی است. شما می توانید اسانس رزماری را خودتان تهیه کنید. روش تهیه این اسانس را در ادامه بیاموزید.

یک قابلمه مخصوص تقطیر را با یک لیتر آب پر کنید و آب را به جوش آورید سپس حدود ۲ مشت پر رزماری خشک را در آن بریزید اگر از رز ماری تازه استفاده می کنید مقدار آن حدودا باید سه برابر شود. شعله را خاموش کرده و اجازاه دهید برگ ها حدود ۵ ساعت در آب بمانند سپس مجددا شعله را روشن کرده و اجازه دهید تقطیر شود اگر قابلمه تقطیر نداشتید می توانید از مقدار کمتری آب استفاده کرده تا قوام اسانس بیشتر شود. این عرق را باید در شیشه تیره و در بسته در یخچال نگهداری کنید. شما می توانید یک چهارم فنجان از عرق به دست آمده به این روش را با یک فنجان شامپو مخلوط کرده و به صورت روزانه از آن استفاده کنید.

چطور از رزماری برای افزایش رشد مو استفاده کنیم؟
افزایش رشد مو

ماساژ روزانه

برای ماساژ روزانه جهت افزایش رشد مو ها، دو قطره از روغن رزماری را به ۳۰ گرم از روغن های مفید برای مو مانند روغن جوجوبا اضافه کرده و قبل از دوش گرفتن به مدت ۳ دقیقه روغن را به پوست سر با نوک انگشتان ماساژ دهید.

روغن گرم رزماری

یکی دیگر از روش های افزایش رشد مو استفاده یک بار در هفته از روغن گرم این ماده است. سه قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا روغن زیتون را با ۵ قطره اسانس رزماری مخلوط کنید و آن را درون شیشه کوچکی قرار دهید سپس شیشه را درون ظرف آب در حال جوش قرار داده و تا زمانی که روغن گرم شود صبر کنید.

به تدریج کل روغن را با استفاده از نوک انگشتان به پوست سر ماساژ دهید. دقت کنید پوست سر در این حالت باید خشک باشد. سپس موهای خود را با یک نایلون و یا کلاه رنگ بپوشانید و آن را با یک حوله مرطوب گرم، حرارت دهید. حداقل ۳۰ الی۴۵ دقیقه صبر کرده و سپس موها را بشویید. اگر می خواهید این روغن را تا صبح روی موها داشته باشید باید روکش نایلونی را از سر در آورده و فقط روی بالش خود را با حوله خشک بپوشانید تا بالش روغنی نشود.