چند مرحله ساده و طبیعی برای افزایش سرعت هضم

فرایند هضم، روند بدن برای تجزیه غذاهایی است که می خوریم. مقداری از عناصر این غذاها در طی این روند، برای تولید انرژی به کار برده می شود و ضایعات باقی مانده برای دفع آماده می شوند. هضم طولانی مدت و کند می تواند سایر فریندهای بدن شما را کند کرده و ممکن است دچار یبوست شوید. با این حال، شما می توانید با چند مرحله ساده، به طور طبیعی سرعت هضم را در بدن افزایش دهید. در ادامه مراحل لازم برای افزایش سرعت هضم را به شما می آموزیم.

روش های افزایش سرعت هضم

مرحله اول

مقدار آبی که قبلا در طی روز می نوشید را افزایش دهید. به طور کلی توصیه می شود زنان در طول روز ۹۱ اونس ( ۲٫۵ کیلو گرم معادل ۲ لیتر) و مردان ۱۲۵ اونس (۳٫۵ کیلوگرم معادل ۲٫۵ لیتر) آب بنوشند. آب علاوه بر مرطوب کردن بدن، باعث افزایش سرعت هضم و تجزیه مواد غذایی می شود. اگر چه می توانید به جای آب مایعات دیگری نیز بنوشید اما آب بهترین گزینه است. چرا که رقیق تر بوده و باعث آغاز طبیعی روند هضم در روده می شود.

مرحله دوم

مصرف مقدار زیاد تری از میوه، سبزیجات و غلات سبوس دار در هر روز برای دریافت فیبر بیشتر. فیبر غذایی است که برای روند گوارش ضروری است. وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا توصیه می کند که بزرگسالان زن باید یک و یک دوم فنجان و بزرگسالان مرد دو و یک دوم فنجان میوه، به علاوه ۳ اونس (۸۵ گرم) یا معادل آن از غلات سبوس دار در هر روز استفاده کنند. علاوه بر این، هر فرد باید در طول روز ۳ فنجان سبزیجات بخورد.

مرحله سوم

افزایش فعالیت بدنی. فعالیت بدنی کمک می کند که مواد غذایی موجود در فرایند گوارش، سریع تر حرکت کنند. اگر شما پس از صرف غذا احساس می کنید بیش از حد پر هستید، درگیر شدن در برخی از فعالیت های فیزیکی خفیف می تواند به شروع فرایند گوارش کمک کند. با این حال، شما باید حداقل ۳۰ دقیقه بعد و قبل از خوردن غذا، از شروع هر گونه فعالیت فیزیکی اجتناب کنید. درگیر شدن در فعالیت های بدنی در فواصل مختلف در طول روز، شرایط بدن، برای پاسخ به فعالیت بدنی به طوری که دستگاه گوارش نیز به کار بیفتد را بهینه می کند.

مرحله چهارم

از مصرف گوشت های چرب، از جمله مواد غذایی مانند همبرگر اجتناب کنید. این غذاها سرعت هضم غذا را، به دلیل آن که معده و روده زمان زیادی برای تجزیه پروتئین و چربی فراوان در آن ها نیاز دارد، کم می کند. اگر می خواهید از این غذاها استفاده کنید توصیه می کنیم میزان آن را کم کنید. فست فودها در حجم زیاد بسیار خطرناک و مضر هستند.