چند نسخه گیاهی برای درمان سیاتیک

سیاتیک یا درد سیاتیک نام بیماری است که در آن رگ سیاتیک تحت فشار بوده و موجب درد در نواحی کمر و پاها می شود. این درد از کمر شروع شده و به صورت ریشه ای در پاها به خصوص در ران ها احساس می شود. این بیماری نیز مانند سایر بیمارها در طب سنتی دارای درمان های گیاهی است در ادامه می توانید برخی از روش های گیاهی و سنتی را برای درمان سیاتیک بخوانید.

درمان سیاتیک با گیاهان دارویی

  • پیاز لاله سرنگون را با دنبه گوسفند به میزان مساوی بکوبید سپس با مقدار کمی آب بجوشانید و اجازه دهید تحت این فرآیند آب محلول بخار شود. روغنی که در ته ظرف باقی می ماند را به مدت چند روز بر روی محل درد سیاتیک بمالید. این روش برای درمان سیاتیک تازه بسیار موثر است در صورتی که درد کهنه ای دارید این روش به همراه درمان های پزشکی و ورزشی جواب گو می باشد.
  • پودر گنه گنه را با روغن بادام مخلوط کرده و مثل پماد در محل درد بمالید. این روش نیز باید همراه با استراحت باشد.
چند نسخه گیاهی برای درمان سیاتیک
درمان سیاتیک
  • مقل ارزق حل شده در آب نیز می تواند موجب بهبود درد شود. برای درست کردن این ترکیب سه الی چهار گرم از مقل را در آب نیمه گرم حل کنید و بنوشید.
  • در پزشکی سنتی معمولا برای درمان سیاتیک ابتدا مزاج بیمار را بررسی می کنند. در صورتی که غلطت خون در بیمار وجود داشت مقداری خون از بیماری می گیرند تا غلظت خون کاهش یابد. اگر بیمار گرم مزاج بود داروهای سرد به او می دهد و اگر سرد مزاج بود ابتدا دو وعده مسهل به او می دهند تا طبعش پاک شود سپس عصاره پیاز عنصل را گرفته و با مقداری آبغوره مخلوط می کنند. این محلول را روزی چند بار بر روی محل درد می مالند.