چند نکته مهم برای داشتن شکم صاف

داشتن یک شکم صاف تقریبا آرزوی همه مردم است. شاید برای شما هم پیش آمده است که با رژیم های سخت وزن خود را به شدت کم کرده اید اما هنوز به دلیل اینکه ماهیچه های شکمتان ضعیف است، شکم صافی ندارید. در این مطلب می خواهیم به چند نکته بسیار ساده اشاره کنیم تا بتوانید به کمک آنها به تناسب اندام و شکم صاف برسید.

شکم صاف را تجربه کنید

نکته اول:

دولا دولا راه رفتن و فرو بردن معده یکی از مهمترین عواملی است که مانع از صاف شدن شکم می شود. برای داشتن حالت مناسب شانه های خود را مانند یک چوب لباسی باز کرده، سعی کنید ناف خود را به ستون فقرات نزدیک کنید و وزن خود را بر روی پاشنه پا بیندازید.

نکته دوم:

برای داشتن شکم صاف باید بر روی تقویت تمام عضلات بدن تمرکز کنید. در واقع اگر می خواهید شکم خوش فرمی داشته باشید باید تمام عضلات بدنتان اعم از عضلات پاها و بازو ها قوی باشد. برای این کار تمرینات پیلاتیز به شما کمک می کنند.

نکته سوم:

این تمرین را ۲۰ بار در روز انجام دهید. در حالت ایستاده پاها را کمی باز کنید دست ها را به هم قفل کرده و یکی از پا ها را به داخل شکم، تا کنید. سپس دست های قفل شده را به سمت پایی که خم کرده اید ببرید و به لگن نزدیک کنید.

چند نکته مهم برای داشتن شکم صاف
شکم صاف

نکته چهارم:

در حالت ایستاده دست ها را در امتداد شانه باز کنید سپس پای راست را به داخل شکم برده و همزمان دست ها را مانند زمانی که می خواهید کسی را به آغوش بکشید جمع و باز کنید. این تمرین را نیز ۲۰ بار در روز تکرار کنید.

نکته پنجم:

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. اگر چربی شکم شما به گونه ای است که با تحرک به شدت تکان می خورد باید کالری کمتر و تحرک بیشتری داشته باشید. خوردن پروتئین بدون چربی را جایگزین همبرگر و سیب زمینی سرخ شده کنید و از خوردن غذاهایی که شکم می آورند مثل نوشابه خودداری کنید.

نکته ششم:

اهداف واقع بینانه داشته باشید. به عنوان مثال اگر هدف شما این باشد که به اندام فلان خواننده بزرگ برسید باید به شما بگوییم که هرگز نخواهید رسید زیرا ممکن است ژن های شما با ژن های موجود در بدن آن خواننده متفاوت باشد. در ضمن این فقط ظاهر آنهاست. شما هرگز قادر نیستید به آن اندازه که آنها برای تناسب اندام خود تلاش و هزینه می کنند، تلاش و هزینه کنید.

نکته هفتم:

تغییر در وزن و مخصوصا فرآیند کسب شکم صاف معمولا آهسته انجام می شود. این را در نظر داشته باشید. شما به زمان و مداومت احتیاج دارید.