چه چیز هایی باعث تعادل در عملکرد روده می شود؟

کلید نگه داشتن سلامت در دستگاه گوارش تنها در گرو مصرف غذاهای مناسب است. در واقع این سلامت و ایجاد تعادل در عملکرد روده با رعایت یک رژیم غذایی امکان پذیر است. رژیمی که در این مطلب به آن اشاره می کنید به دو بخش اصلی تقسیم می شود در بخش اول به غذاهایی که باید برای برقراری تعادل در عملکرد روده استفاده شود اشاره کرده، و در بخش دوم باکتری های مناسب برای روده و روش های ایجاد آنها را خواهید آموخت.

رژیم غذایی برقرار کننده تعادل در عملکرد روده چه ویژگی دارد؟

غذاهایی که می توانند در عملکرد روده تعادل ایجاد کرده و سیستم گوارشی را تقویت کنند باید شامل موارد زیر باشند:

  • طیف وسیعی از غذاهای فرآوری نشده
  • وعده های غذایی خام یا کم پخته ( سعی کنید حداقل یک سوم از مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنید به شکل خام باشند. )
  • گوشت و فراورده های لبنی ارگانیک
  • غذاهایی که با کیفیت بالا تهیه می شوند
  • کربوهیدرات های گیاهی (به استثنای سیب زمینی)
  • چربی های سالم مانند روغن نارگیل، آووکادو و آجیل خام و دانه
چه چیز هایی باعث تعادل در عملکرد روده می شود؟
تعادل در عملکرد روده

علاوه بر خوردن غذاهایی که می تواند موجب بازگرداندن تعادل در روده شما شود باید باکتری های روده را نیز بهینه سازی کنید. برای ایجاد تعادل در باکتری های روده روش های زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

خوردن غذاهای تخمیر شده: برخی از غذاها به طور طبیعی از فرآیندهای طبیعی تخمیر تهیه می شوند مثل دوغ کفیر، سبزیجات ترش از جمله کلم، شلغم، بادمجان، هویج و تخمیر سویا. این مواد با میلیاردها باکتری های مفید می توانند از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی کرده و همچنین به بدن در سم زدایی کمک کنند.

چه چیز هایی باعث تعادل در عملکرد روده می شود؟
تعادل در عملکرد روده

مصرف یک مکمل پروبیوتیک : در کنار مواد غذایی که می خورید در صورتی که از سبزیجات تازه کمتر استفاده می کنید می توانید از یک مکمل پروبیوتیک استفاده کنید. مصرف این مکمل ها در صورتی که در دراز مدت از داروهای آنتی بیوتیک استفاده می کنید لازم و ضروری است.