میزان کالری مورد نیاز زنان بالای ۴۰ سال

هر چه زنان مسن تر می شوند به کالری کمتری برای حفظ وزن بدن خود در حالت طبیعی نیاز دارند. محققان وزارت کشاورزی ایالات متحده گزارش داده اند که ۶۴ درصد زنان در ایالات متحده دارای اضافه وزن هستند. این در حالی است که وزن متعادل فقط یک جنبه از سلامت بدن است نه تصویر کلی از آن. از دست دادن چربی اضافه بدن می تواند به شما کمک کند سالم بمانید. رعایت میزان مصرف کالری توصیه شده توسط متخصصین می تواند به شما در متعادل نگه داشتن وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها کمک کند. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت می خواهیم در مورد میزان کالری مورد نیاز زنان بالای ۴۰ سال از نگاه متخصصین صحبت کنیم.

کالری مورد نیاز زنان بالای ۴۰ سال

نیازهای عمومی

میزان کالری مورد نیاز زنان بالای ۴۰ سال بر اساس سطح فعالیت آنها تعیین شده و از ۱۶۰۰ تا ۲۲۰۰ کالری در روز متغییر می باشد. طبق دستورالعمل های تغذیه ای که برای آمریکایی ها در سال ۲۰۱۰ ارائه شده است، زنان ۳۱ تا ۵۰ ساله به ۱۸۰۰ کالری در روز نیاز دارند. اما زنان نسبتا فعال در همین گروه سنی باید ۲،۰۰۰ کالری و زنان بسیار فعال باید ۲،۲۰۰ کالری در روز مصرف کنند تا وزنشان متعادل بماند. همان منبع گزارش می دهد که زنان بالای ۵۰ سال نیاز به ۱،۶۰۰ کالری دارند. زنان این گروه سنی که نسبتا فعال هستند ۱۸۰۰ کالری و زنان دارای فعالیت بدنی متوسط تا شدید به ۲،۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کالری در روز نیاز خواهند داشت.

نیاز کالری نسبت به وزن

راه دیگری که برای تعیین میزان نیاز بدن به کالری برای متعادل نگه داشتن وزن استفاده می شود، روش کالری-پوند ارائه شده توسط دانشگاه کالج واشنگتن است. بر اساس این دستورالعمل ها، اگر بسیار فعال هستید، به ازای هر پوند وزنتان به ۱۸ کالری نیاز دارید. اگر فعالیتتان متوسط است به ۱۵ کالری و اگر فعالیت بدنی ندارد به ۱۳ کالری به ازای هر پوند وزن نیاز دارید. در عوض اگر چاق هستید و فعالیت بدنی کمی دارید نباید بیش از ۱۰ کالری در روز به ازای هر پوند وزن مصرف کنید. برای مثال، یک زن ۴۵ ساله و معتدل که وزن او ۱۳۵ پوند است، برای حفظ وزن خود در همین محدوده نیاز به حدود ۲۰۲۵ کالری دارد.

میزان کالری مورد نیاز زنان بالای ۴۰ سال
میزان کالری مورد نیاز زنان بالای ۴۰ سال

کالری مورد نیاز برای زنان دارای اضافه وزن

زنان دارای اضافه وزن که مایل به از دست دادن وزن هستند، باید از رژیم غذایی کم کالری که شامل ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ کالری در روز است بهره ببرند. به گفته متخصصان وزارت کشاورزی ایالات متحده، اکثر زنان که به طور منظم ورزش می کنند و وزن بیش از ۱۶۴ پوند وزن دارند، می توانند وزن خود را با پیروی از رژیم های غذایی ۱۲۰۰ تا ۱،۶۰۰ کالری کاهش دهند.

نیازهای فردی

نیازهای فردی هر زن به کالری بر اساس عواملی مانند سن، قد، وزن فعلی، سطح فعالیت و اهداف مدیریت وزن تعیین می شود. برنامه غذایی روزانه ای که توسط محققان وزارت کشاورزی ایالات متحده برای زنان ارائه شده است بر اساس نیازهای منحصر به فرد هر بدن می باشد. به عنوان مثال، زنان ۴۵ تا ۶۵ ساله ای که دارای سطح فعالیت متوسطی هستند، ۱۴۰ پوند وزن و ۵ فوت فد دارند، نیاز به ۲،۰۰۰ کالری در روز دارند. در حالی که زنانی که سنشان کمتر از ۶۵ سال است به ۱۸۰۰ کالری نیاز دارند.