کاهش درد مفاصل با غذاها

بسیاری از مردم از درد مفاصل رنج می برند. این عارضه به چند دلیل رخ می دهد. دوره های طولانی نشستن یا عدم فعالیت ممکن است باعث درد شود. بیماریهای التهابی مزمن مانند آرتریت روماتوئید، آرتروز، نقرس، بورسیت، و صدمات دیگر مانند رگ به رگ شدن و حتی نژاد هم می تواند در درد مفاصل نقش داشته باشد. صرف نظر از منبع، مفاصل دردناک می تواند یکی از دردهای مزمن و خسته کننده باشد. خوشبختانه بسیاری از این دردها می تواند با ترکیب ها و غذاهای خوشمزه که خواص ضد التهابی دارد کاهش یابد. در ادامه به چند ماده غذایی برای کاهش درد مفاصل اشاره می کنیم. این مواد به صورت علمی ثابت شده که می تواند با کاهش التهاب مزمن موجب کاهش درد مفاصل شوند.

مواد زیر برای کاهش درد مفاصل خوب است

اناناس

آناناس یکی از میوه های مورد علاقه اکثر مردم است. آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است، که یک عامل ضد التهابی اثبات شده است. در سال ۲۰۰۲ مطالعه ای منتشر شده که ثابت کرده است بروملین در درمان علائم فیزیکی درد خفیف زانو موثر است.

این مطالعه همچنین نشان داد که بروملین قادر به بهبود حال عمومی افراد مبتلا به زانو درد است. در این مقاله ذکر شده است که این ماده می تواند علایم استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید را کاهش دهد. علاوه بر این، بروملین ممکن است یک جایگزین سالم و موثر برای بیشتر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID)، که با درد و اختلالات گوارشی در ارتباط است، می باشد.

زردچوبه

زردچوبه در حدود یک قرن است که در طب آیورودا و چینی برای درمان طیف گسترده ای از مشکلات بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه خواص ضد التهابی دارد و تسکین دهنده طبیعی با عنصر کلیدی به نام کورکومین است. مطالعات نشان داده اند که زردچوبه در کاهش درد آرتریت مزمن و درد مفاصل موثر است.

فلفل سیاه

مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ نشان داد فلفل سیاه و سفید برای افزایش سطح آنتی اکسیدان بسیار موثر است. علاوه بر آن، فلفل سیاه و سفید یک عامل ضد التهابی است. با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد مشخص کرد ماده فعال در فلفل سیاه به نام پیپرین، از روغن های فرار، کاج و آلکالوئیدها تشکیل شده است. این مواد خواص ضد التهابی دارند.

زنجبیل

مانند زردچوبه، زنجبیل ادویه مورد علاقه بسیاری از مردم است. در سال ۲۰۰۱ مطالعه منتشر شده که نشان می دهد که عصاره زنجبیل در کاهش علائم آرتروز در زانو سودمند است. این مطلب بیان می کند که زنجبیل می تواند با کمترین عوارض سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

کاهش درد مفاصل با غذاها
کاهش درد مفاصل

آلبالو (و یا انواع توت)

گیلاس ترش یک مسکن طبیعی برای دردهای ناشی از التهاب است. گیلاس ترش، یا همان آلبالو، سرشار از ویتامین A و C هستند و بتاکاروتن فراوان دارد. ویتامین C در بدن تبدیل به کلاژن ( ماده ای است که بخشی از غضروف را تشکیل می دهد ) می شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک ماده همه کاره است که برای بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. روغن نارگیل نیز جذب زردچوبه را بیشتر کرده و موجب کاهش درد مفاصل می شود.