کاهش فوری قند خون

اگر از دیابت رنج می برید؛ پایدار و ثابت نگه داشتن میزان قند خون تنها یک توصیه نیست؛ بلکه می تواند زندگی شما را نجات دهد. در این زمینه یافتن بهترین روش برای کاهش فوری قند خون می تواند در زمان های خاص بسیار مفید باشد.

اگر بیش از حد مجاز کربوهیدرات مصرف کرده اید؛ بدون در نظر گرفتن اینکه داروهای خود را مصرف کرده ایده یا خیر، برای سنجش و کاهش فوری قند خون خود اقدام کنید. چراکه رد این شرایط به احتمال زیاد سطوح قند خون شما بالاست.

قند خون بالا باعث علائمی مثل افزایش تشنگی، خستگی و دید مبهم می شود. کاهش فوری قند خون می تواند از کم کاری دیابتی یا سایر عوارض افزایش آن جلوگیری کند.

در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت اصلی ترین مراحل کاهش فوری قند خون را در اختیارتان می گذاریم:

مراحل کاهش فوری قند خون

مرحله ۱

برای بسیاری از بیماران دیابتی انسولین تجویز شده است که با توجه به سطح قند خون خود، دوز مشخصی از آن را تزریق کنند. در نتیجه این روش سریع ترین و اولین راه برای کاهش قند خون است.

مرحله ۲

نوشیدن آب به هر اندازه که ممکن است. طبق گفته کالج آمریکایی پزشکان، آب آشامیدنی می تواند به کاهش قند خون کمک کند. در نتیجه تا آنجا که می توانید آب بنوشید. حتی اگر فکر می کنید مقدرای بیش از حد معمول نوشیده اید.

مرحله ۳

مصرف کربوهیدرات و قند خود را کاهش دهید تا سطح قند خون تان در حالت عادی پایدارتر باشد.

مرحله ۴

ورزش کنید. ورزش منظم در کاهش قند خون و حفظ سطح سالم آن، بسیار موثر است.

نکته: در نهایت فراموش نکنید که کنترل قند خون نیازمند داشتن سبک زندگی مناسب و سالم است. رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم، دوری از استرس، در دسترس بودن همیشگی انسولین تجویزی و مصرف منظم داروهای تجویز شده، مهمترین اصول سبک زندگی مناسب برای بیماران مبتلا به دیابت است.