کاهش وزن با استفاده از لیمو

آیا تا کنون سعی کردید که با استفاده از یک برنامه رژیم غذایی سخت، وزن خود را کاهش دهید؟ بسیاری از مردم از رژیم های غذایی استفاده می کنند که اثر طولانی مدت در از دست دادن وزن ندارد و پس از قطع آن دوباره وزن آن ها بالا می رود، و نتیجه مادام العمر نمی باشد. این الگو نه تنها خسته کننده است، بلکه می تواند در متابولیسم (سوخت و ساز) بدن شما و فرآیندهای گوارشی اختلال ایجاد کند. برای اصلاح این مشکل چه کاری می توان کرد؟ پاسخ این سوال می تواند استفاده از لیمو باشد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه کاهش وزن با استفاده از لیمو را تجربه کنید.

رژیم غذایی آب لیمو

نویسنده بهداشت ترزا چونگ، نویسنده رژیم غذایی آب لیمو، در مورد مزایای آب لیمو برای افراد رژیمی که به دنبال پیدا کردن یک رژیم موفقیت آمیز برای کاهش وزن می باشند مطالب زیادی نوشته است. رژیم غذایی آب لیمو یک پاک کننده کوتاه مدت نیست (هر چند با یک سم زدایی یک هفته ای شروع می شود). در این رژیم غذاهای سالم و یا مواد مغذی مهم از وعده های غذایی حذف نمی شود. در عوض، شامل اضافه کردن آب لیمو به رژیم غذایی موجود به منظور رفع اشتباهات متابولیک در بدن و بالا بردن تاثیر رژیم غذایی می باشد. چونگ ادعا می کند که هنگامی که ما هضم ضعیفی داریم، می تواند سبب توقف گرفتن مواد مغذی مورد نیاز برای سوزاندن چربی شود، و هم چنین می تواند باعث ساخت سموم در بدن ما شود، که این موضوع سبب  می شود فرد احساس افسردگی و کندی کند و سرعت سوخت و ساز بدن کاهش می یابد، و رسیدن به هدف کاهش وزن مشکل تر می شود. چونگ معتقد است که زمانی که بحث بهبود سیستم گوارش و سم زدایی بدن در میان است، لیمو یک تقویت کننده طبیعی است. لیمو سرشار از اسید سیتریک و ویتامین C می باشد که باعث بهبود هضم غذا و سطح قند خون می شود، و پکتین موجود در پوست لیمو وتکه های آن یک منبع بزرگ از فیبر است که کمک می کند تا وزن کاهش یابد. البته، لیمو تنها یکی از عوامل در تصحیح هضم کند و پایین آوردن سرعت سوخت و ساز بدن می باشد. این ماده می تواند به شما کمک کنند  تا کالری را ذخیره کرده و وزن خود را کاهش دهید.

تحقیقات انجام شده بر روی کاهش وزن با استفاده از لیمو

ترزا چونگ اولین کسی نیست که قدرت لیمو به عنوان یک کمک کننده برای هضم و کاهش وزن را کشف کرده است. در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ توسط محققان ژاپنی انجام شد دریافتند که پلی فنول های لیمو که در پوست این میوه وجود دارد تاثیر جالبی در سوخت و ساز بدن دارد. این پلی فنول ها حتی زمانی که موش ها از یک رژیم غذایی پرچرب تغذیه می کردند، وزن آن ها را کاهش داد. این یافته ها در مجله بیوشیمی بالینی و تغذیه در شماره نوامبر ۲۰۰۸ منتشر شد. در مطالعه دیگری، که شرکت کنندگان انسان به جای جوندگان مورد مطالعه قرار گرفتند و در سال ۱۹۹۷ در مجله کالج آمریکایی تغذیه منتشر شده است، نشان داد که پکتین باعث می شود افراد برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنند. پکتین موجود در آب لیمو یک کمک رژیم غذایی ایده آل برای افزایش ویژگی احساس سیری است. و باعث می شود که افراد رژیمی، اشتهای کمتری برای خوردن غذا داشته باشند، و به این دلیل می تواند پرخوری را کاهش دهد. هر دو این مطالعات و کتاب ترزا چونگ این ایده را می دهد که لیمو به شکل آب لیمو و یا پوست لیمو می تواند به افراد رژیمی کمک کند تا کاهش وزن پیدا کنند و سایز بدن خود را حفظ کنند.

کاهش وزن با استفاده از لیمو
کاهش وزن با استفاده از لیمو

۷ اصل مهم برای از دست دادن وزن و ثابت نگه داشتن آن

برای موفقیت در رژیم غذایی و کاهش وزن ، لازم است که به جای این که دائما در حال تغییر رژیم های غذایی باشیم، یک تغییر کلی در شیوه زندگی خود ایجاد کنیم. این مطلب شامل هفت اصل اساسی کاهش وزن است که بایستی در زندگی گنجانیده شود تا شانس یک رژیم غذایی موفق افزایش یابد:

  1. مصرف روزانه آب لیمو

هر روز وقتی از خواب بیدار شدید، آب یک لیمو را گرفته و آن را بنوشید. این تضمین می کند که شما روزتان را در حالی شروع می کنید که دستگاه گوارش شما برای کار کردن آماده است (یا حداقل برای هضم مواد غذایی که شما قصد دارید بخورید). پکتین موجود در آب لیمو می تواند به شما کمک کند تا برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید و آب یک راه بسیار خوبی برای شروع روز هیدراته است.

  1. مصرف به اندازه میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات دوستان شما هستند. آنها کالری پایینی و ارزش غذایی بالایی دارند، و به طور طبیعی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی را برای شما فراهم می کنند. فیبر موجود در این مواد غذایی نیز به سلامت دستگاه گوارش شما کمک خواهد کرد و هم چنین می تواند در احساس سیری کمک کند. مطمئن شوید که شما حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در هر روز دریافت کنید. رنگ های مختلف در میوه ها و سبزیجات آنتی اکسیدان های مختلف در این مواد غذایی را نشان می دهد، بنابراین مهم است که در مصرف میوه و سبزیجات تنوع داشته باشید و مصرف هر رنگ به عنوان بخشی از تغذیه روزانه خود را به منظور به حداکثر رساندن مزایای تغذیه ای فراموش نکنید.

  1. قند خون را متعادل نگه دارید

گرسنگی دادن به خود، مرحله آخر است و نباید آن را انجام داد. این امر می تواند قند خون شما را از حالت تعادل خارج کند و باعث شود که بدن مجبور به مصرف چربی ها گردد. این موضوع مخالف چیزی است که فردی که رژیم می گیرد می خواهد، بنابراین وعده های غذایی کوچک را در فواصل منظم به منظور حفظ قند خون بخورید و با هر وعده غذایی، پروتئین بخورید. آب لیمو و پوست لیمو به حفظ سطح قند خون کمک می کند تا قند به طور پیوسته به جریان خون آزاد شود و شما همیشه اشتهای زیادی برای خوردن نداشته باشید.

  1. کاهش غذاهای قندی

بدیهی است، غذاهای سرشار از قند فرآوری شده زمانی که شما در حال انتقال به یک شیوه زندگی سالم می باشید باید محدود مصرف شود. اگر می خواهید رژیم موفقیت آمیزی در کاهش وزن داشته باشید، مصرف نوشابه، کیک، آب نبات، و دیگر تنقلات شیرین فراوری شده بایستی کاهش یابد.

کاهش وزن با استفاده از لیمو
کاهش وزن با استفاده از لیمو
  1. استفاده از چربی های “خوب”

باور کنید یا نه، اما برخی از غذاهای با چربی بالا برای افراد رژیمی مناسب هستند. این غذاها شامل امگا ۳ غذاهای غنی مانند آووکادو، ماهی های روغنی، آجیل و دانه ها و چربی های اشباع نشده مانند روغن زیتون می باشند، تا چربی خود را از راه سالم  بالا نگه دارد.

  1. استفاده از مواد غذایی تازه و کامل

غذاها و نان سفید را دیگر مصرف نکنید. در عوض، از مواد غذایی تازه و کامل مانند لوبیا و عدس، نان سبوس دار و ماکارونی استفاده کنید. شما متعجب خواهید شد که یک رژیم غذایی تازه و کامل چقدر می تواند از لحاظ اقتصادی به صرفه باشد. حبوبات کامل در همه جا ارزان می باشد و هم چنین فیبر بالایی نیز دارد.

  1. آهسته غذا خوردن

یک عادت که باعث می شود خیلی از افراد رژیمی پرخوری کنند تمایل به خوردن سریع مواد غذایی است. از خوردن تا رسیدن به اهداف، همه چیز باید به آرامی شروع و با یک سرعت ثابت ادامه یابد. آهسته غذا بخورید، برای جویدن هر لقمه وقت گذاشته و مواد غذایی را به طور کامل بجوید. این روند هضم نه تنها بهتر است، بلکه می تواند سیگنال های سیری را زودتر به مغز برساند و تمایل به پرخوری را کاهش دهد. هم چنین حجم وعده های غذایی را متوسط در نظر بگیرید، و در فاصله زمانی منظم غذا بخورید.

چه افرادی نباید رژیم کاهش وزن با استفاده از لیمو را بگیرند؟

افرادی که از مشکلات سوزش سر دل، سنگ کلیه و یا کیسه صفرا رنج می برند، و یا نسبت به مرکبات آلژی دارند، بایستی قبل از گرفتن این رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنند.