کاهش وزن با داروی لووتیروکسین

لووتیروکسین یک هورمون مصنوعی تیروئید است که برای درمان کم کاری تیروئید تجویز می شود. بخشی از سیستم غدد درون ریز شما، غده تیروئید است که در پایه گلویتان قرار گرفته و هورمون هایی را تولید می کند که کنترل چگونگی استفاده از اکسیژن و انرژی را بر اساس متابولیسم شما تنظیم می کند. غده تیروئید ضعیف هورمون کافی تولید نمی کند؛ و در نتیجه آن متابولیسم شما کند می شود؛ و به راحتی می تواند منجر به افزایش وزن شود. هنگامی که شما شروع به مصرف لووتیروکسین می کنید، متابولیسم شما عادی می شود و از دست دادن وزن باید آسان تر باشد. رد این مطلب پیام سلامت می خواهیم درباره کاهش وزن با داروی لووتیروکسین صحبت کنیم.

متابولیسم و کاهش وزن

کاهش وزن با کم کاری تیروئید می تواند سخت و چالش برانگیز باشد؛ زیرا متابولیسم کندتر باعث کاهش مصرف کالری می شود. مصرف لووتیروکسین باید متابولیسم شما را افزایش دهد و به شما کمک کند تا کالری بیشتری، حتی در حالت استراحت، بسوزانید. شما همچنین می توانید متابولیسم خود را با سوختن کالری بیشتر از طریق تمرین (به ویژه تمرینات قدرتی که باعث ایجاد توده عضلانی می شود) حفظ کنید. کالج آمریکایی ورزش های پزشکی می گوید که افزایش نسبت عضلات به چربی، شما را قادر خواهد ساخت که کالری بیشتری حتی در حالت استراحت، بسوزانید. این کالج توصیه می کند که حداقل ۱۸ تا ۲۰ درصد از کالری روزانه شما از طریق پروتئین بدون چربی تامین شود.

رژیم های غذایی – کربوهیدرات ها

کلینیک مایو توضیح می دهد که هیچ رژیم غذایی برای کاهش وزن با کم کاری تیروئید وجود ندارد. در واقع بهترین رژیم غذایی برای شما آن رژیمی است که شما می توانید آن را ادامه دهید؛ و البته باید شامل خوردن انواع غذاهای سالم، برای کاهش کالری، کنترل وزن و ورزش باشد. شبکه اطلاعات تیروئید می گوید وقتی که سوخت و ساز بدن شما کم است، توانایی بدن شما برای پردازش قند، منجر به افزایش قند خون و انسولین می شود. کربوهیدرات های ساده مانند قند و نشاسته باید در رژیم شما محدود شود. شما لازم نیست که رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید (مگر اینکه این شیوه زندگی برای شما کار کند) اما انتخاب کربوهیدرات های پیچیده و یا استفاده از شاخص گلیسمی (شاخص گلیسمی مقدار قندی را نشان می‌دهد که پس از مصرف کربوهیدرات‌ها در واحد زمان در بدن شما آزاد می‌شود؛ و از ۱ تا ۱۰۰ درجه بندی شده است.) برای کمک به انتخاب کربوهیدرات هایی که تاثیر منفی روی گلوکز دارند، به کاهش وزن از طریق لووتیروکسین کمک خواهد کرد.

کالری، کاهش وزن و متابولیسم

میزان غذا خوردن به اندازه نوع غذای مورد استفاده شما اهمیت دارد. هرچه بیشتر کالری ها را محدود می کنید سریعتر وزن خود را کاهش می دهید. البته تنها اگر شما هنوز کالری کافی برای حمایت از عملکرد متابولیک پایه ای بدنتان را دریافت می کنید.

موسسه ملی سلامت می گوید که برای اطمینان از عملکرد متابولیک مناسب، روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری نیاز دارید. وقتی کالری کافی نداشته باشید، متابولیسم شما متوقف می شود؛ و بدن با رفتن به “حالت گرسنگی” و صرفه جویی در انرژی برای بقا تلاش می کند.

با کم کاری تیروئید، متابولیسم شما در حال حاضر آهسته است. در این شرایط کاهش بیش از حد دریافت کالری، یا فاصله طولانی بین وعده های غذایی، تنها مانع کاهش وزن می شود. بنابراین سعی کنید حداقل هر چهار ساعت یک وعده غذای سبک بخورید تا متابولیسم شما همیشه بالا باشد.

تعاملات لووتیروکسین و ید

ید عنصر ضروری برای ساخت هورمون تیروئید است؛ اما کمبود ید به ندرت باعث کم کاری تیروئید می شود. اگر شما از لووتیروکسین استفاده می کنید، یعنی غده تیروئید شما هورمون تیروئید تولید نمی کند. لووتیروکسین یک جایگزین مصنوعی هورمون تیروئید است. اما مهم است که هیچ چیز در رژیم غذایی شما را تحت تاثیر این شرایط قرار نگیرد.

لووتیروکسین باید با معده خالی مصرف شود. ویتامین هایی که حاوی کلسیم و آهن هستند می توانند جذب لووتیروکسین را متوقف کنند. همچنین ممکن است آنتی اسیدها حاوی هیدروکسید آلومینیوم باشند. همچنین بر روی قرص های رژیم غذایی برای کاهش وزن تکیه نکنید. هر چیزی که می تواند با داروهای لووتیروکسین تداخل داشته باشد باید دو تا چهار ساعت پس از مصرف لووتیروکسین مصرف شود.