۷ روش موثر برای کاهش وزن تضمین شده

تلاش برای کاهش وزن چیزی فراتر از یک رژیم غذایی خاص یا ورزش های گاه به گاه است. این کار نیاز به برنامه ریزی مناسب و قاطعیت دارد و فراتر از یک برنامه ساده است. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت ۷ نکته و روش ساده برای کاهش وزن تضمین شده را معرفی خواهیم کرد. ما اطمینان داریم که با رعایت این نکات، حتما به وزن دلخواهتان خواهید رسید.

شما احتمالا تا به حال چندین برنامه کاهش وزن پیچیده را رعایت کرده اید که گاهی موثر بوده و گاهی نیز تاثیری بر روی وزنتان نداشته اند. بحث بر سر رژیم غذایی نیست. بلکه صحبت از روش هایی است که می توانند پایین آمدن وزنتان را تضمین کنند. شما می توانید اهداف کاهش وزن خود را با استراتژی های ساده و قدرتمند کاهش وزن که در زیر آورده ایم محقق کنید. در صورتی که همه این نکات را رعایت کنید، می توانید به سرعت به وزن دلخواهتان برسید.

در این روش های موثر برای کاهش وزن تضمین شده شما مجبور نیستید گرسنگی زیادی را تحمل کنید. فقط نیاز به برنامه ریزی دقیق و انطباق سازگار برای رسیدن به کاهش وزن تضمین شده دارید.

کاهش وزن تضمین شده به کمک روش های زیر

روز خود را با آب لیمو شروع کنید

آب لیمو نوشیدنی عالی برای کاهش وزن است. آب لیمو به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز برای سوختن چربی، تامین انرژی و مهار افزایش وزن را دریافت کنید. به علاوه، این میوه غنی از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است که در از بین بردن سموم از بدن کمک کرده و متابولیسم را افزایش می دهد. حتی بعد از کاهش وزن برای حفظ وزن خود باید مصرف آب لیمو را ادامه دهید.

  • آب نصف یک لیمو را در یک لیوان آب آشامیدنی بریزید.
  • به صورت اختیاری، کمی عسل خام به آن اضافه کنید.
  • می توانید کمی پودر فلفل سیاه نیز اضافه کنید. زیرا این ادویه برای سوزاندن چربی و جلوگیری از تجمع چربی بسیار مفید است.
  • این محلول را هر روز بخورید.

توجه: از آب لیمو تازه به جای آبلیموهای کارخانه ای استفاده کنید. از عسل پردازش شده استفاده نکنید. چون مضراتش بیشتر از خواصش می باشد.

سرکه سیب استفاده کنید

سرکه سیب به دلیل داشتن مقدار زیادی اسید استیک در کاهش وزن مفید است. اسید استیک برای پیشگیری از انباشت چربی در بدن کمک می کند. این ماده همچنین کمک می کند بدن شما مواد مغذی را از مواد غذایی که می خورید جذب کند، مسائل گوارشی را حل کند و عفونت را متوقف سازد.

  • ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب خانگی فرآوری نشده را در یک لیوان آب مخلوط کنید.
  • آن را یک بار در روز بخورید.
  • به تدریج می توانید میزان سرکه سیب را تا ۲ قاشق غذاخوری در هر لیوان افزایش دهید. هر چند باید از نوشیدن بیش از حد این ماده اجتناب کنید.

به جای چای یا قهوه به طور منظم از چای سبز استفاده کنید

علاوه بر آب لیمو و سرکه سیب چای سبز نیز کاهش وزن تضمین شده را به همراه دارد. این ماده مجموعه وسیعی از آنتی اکسیدان ها است که به افزایش سوخت و ساز بدن و  از دست دادن وزن کمک می کند. ترکیب های موجود در چای سبز به ویژه برای افزایش سوزاندن چربی با آزاد کردن چربی از سلول ها مفید است. آنها همچنین به مبارزه با رادیکال های آزاد و جلوگیری از بیماری کمک می کنند.

  • چای و قهوه روزانه مصرفی خود را با چای سبز جایگزین کنید.
  • می توانید ۳ تا ۴ فنجان چای سبز در روز بنوشید.

بیشتر بدوید

اگر جدی به کاهش دادن وزن به روش های سالم فکر می کنید، هیچ راهی برای کنار گذاشتن ورزش منظم و فعالیت بدنی وجود ندارد. ترکیبی از فعالیت متوسط و شدید فیزیکی به شما کمک می کند که وزن کم کرده و آن را به طور موثر کنترل کنید. به عنوان مثال، دویدن، برای کاهش وزن بسیار عالی است. زیرا وقتی می دوید کالری مصرف کرده و طبیعتا وزنتان کم می شود.

به علاوه، ورزش باعث کاهش استرس و بهبود کیفیت انرژی، خلق و خوی و خواب می شود. نیازی به گفتن نیست، که این کار خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی، سکته مغزی و سرطان های خاص را کاهش می دهد. بهتر است وقتی را در طول روز به ورزش کردن اختصاص دهید.

  • حداقل ۲۵ دقیقه در روز روی تردمیل بدوید.
  • اگر تردمیل ندارید می توانید به جای آن روزانه ۳۰ دقیقه در پارک پیاده روی سریع کنید.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

یک رژیم غذایی سالم با کالری کم بخشی جدایی ناپذیر از برنامه کاهش وزن تضمین شده است. تمرکز این رژیم باید به جای غذاهای پر کالری بر روی میوه های تازه، سبزیجات و دانه ها باشد. برای کاهش کالری مصرف نکات زیر را رعایت کنید:

  • از غذاهای سرخ شده و چرب اجتناب کنید. همچنین، مصرف قند و نمک خود را محدود کنید (نمک اضافی در بدن وزن آب بدن را افزایش می دهد). به دنبال نسخه های سالم تر غذاهای مورد علاقه خود باشید. به عنوان مثال، به جای پاپ کورن سرشار از روغن های جامد، پاپ کورن بدون کره را انتخاب کنید.
  • محصولات تهیه شده از آرد سفید مانند نان سفید، کوکی ها، کلوچه ها، پیتزا، هات داگ، برگر، ماکارونی و غذاهای مشابه را از رژیم غذایی خود حذف کنید. می توانید از دانه ها کامل و سبوس دار و نسخه های سالم تر این غذاها استفاده کنید.
  • فیبر و پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتر بخورید. پروتئین ها به شما کمک می کنند که مدت طولانی تری احساس سیری کنید و هوس تان کنترل شود.
  • غذای سالم از جمله سیب، انواع توت ها، ماست کم چرب، جو، گندم، گندم سیاه، برنج قهوه ای، لوبیا، اسفناج، کلم بروکلی و سایر میوه های تازه، سبزیجات و غلات را در رژیم خود بگنجانید.
  • برای جلوگیری از احساس محرومیت، می توانید یک بار در هفته تقلب کنید و از غذاهای مورد علاقه خود مانند  پاستا، ۲ تکه پیتزا، کوکی شکلاتی متوسط ​​یا یک قاشق کوچک چیز کیک لذت ببرید.
  • به جای آب میوه های بسته بندی شده حاوی شکر و مواد نگهدارنده، از آب میوه های تازه استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد میوه های بیشتری را به جای آب میوه ها صنعتی جایگزین کنید. پالپ میوه حاوی فیبر غذایی است. پس اگر می خواهید آب میوه صنعتی بخورید نوع پالپ دار آن را انتخاب کنید.
  • روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. هضم این روغن آسان است، برای سلامتی شما مفید می باشد و به بهبود سوخت و ساز کمک می کند. ترکیب منحصر به فرد اسیدهای چرب روغن نارگیل مخصوصا برای کاهش وزن در ناحیه شکم عالی است. این روغن همچنین کمک می کند تا قند و الکل کمتری استفاده کنید. می توانید از روغن زیتون نیز برای پخت و پز استفاده کنید.
  • وعده های غذایی مکرر و کوچکتر بخورید.
  • خوردن همه وعده های غذایی، به ویژه صبحانه را فراموش نکنید.
  • آخرین وعده غذایی خود را حداقل ۲ ساعت قبل از خواب بخورید و از خوردن غذا در اواخر شب پرهیز کنید.
  • با استفاده از بشقاب ها و کاسه های کوچکتر غذا خوردن خود را کنترل کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید

در طول روز نوشیدن مقدار زیادی آب به بدن کمک می کند که از شر سموم خلاص شود. توصیه می شود که روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان مایعات بنوشید.

علاوه بر سم زدایی، میزان چربی بدن را نیز کاهش می دهد. علاوه بر این، به هضم کمک می کند، خستگی را کاهش می دهد، خلق و خوی را بهبود می بخشد و بوی بد دهان را از بین می برد. هنگام افزایش مصرف مایع خود، نکات زیر را در ذهن داشته باشید:

  • در طول و یا بلافاصله بعد از وعده های غذایی آب نخورید. زیرا ممکن است هضم را مختل کند. بهتر است آب را حدود ۳۰ دقیقه بعد از غذا بخورید.
  • آب را با نوشیدنی های غیر الکلی و محصولات حاوی کالری جایگزین نکنید.
  • خوردن میوه ها و سبزیجات غنی از آب را بیشتر کنید.

به اندازه بخوابید

خواب و آرامش نیز نقش مهمی در کاهش وزن تضمین شده دارند. در واقع، عدم دریافت خواب کافی و با کیفیت، گرسنگی را ترویج داده و هورمون های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، متابولیسم را کند کرده و باعث تغییر شکل ژنتیک شاخص توده بدنی (BMI) شما می شود.

محرومیت از خواب باعث می شود که از انجام فعالیت بدنی منظم خسته شوید. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که عدم خواب کافی می تواند اثربخشی تلاش های کاهش وزن را به خطر بیندازد.

بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۱۰ توسط محققان دانشگاه شیکاگو انجام شد مشخص گردید که کمبود خواب می تواند مزایای رژیم غذایی را کاهش دهد. این مطالعه نشان داد که اگر چه میزان کاهش وزن در افرادی که رژیم خواب منظم ندارند به وقوع می پیوندد اما افرادی که خواب کافی دارند، چربی بیشتری از دست می دهند. در واقع کسانی که به اندازه می خوابند تنها یک چهارم وزنشان چربی است. اما افرادی که کم خوابی دارند بیش از نیمی از وزنشان را چربی تشکیل می دهد.

روزانه ۶ تا ۸ ساعت بخوابید. بهترین راه برای انجام این کار این است که یک برنامه منظم داشته باشد. هر روز در زمان مشخصی بیدار شوید و در یک ساعت مشخص بخوابید.

[quote font_size=”18″ color=”#37a02b”]

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر، این مطالب را نیز بخوانید:

مزایای علمی ثابت شده مورینگا برای کاهش وزن، دیابت و سرطان

طرز تهیه لیموناد چای سبز برای کاهش وزن

بهترین تمرینات یوگا برای کالری سوزی بیشتر بدن و کاهش وزن

[/quote]

چند نکته مهم برای رسیدن به کاهش وزن تضمین شده

  • شنا، تنیس، فوتبال، بسکتبال، ورزش های راکتی، باغبانی سنگین، دوچرخه سواری و سایر فعالیت های بدنی برای سوختن چربی ها عالی است.
  • یوگا نیز باعث می شود وزنتان کم شود
  • یک لیوان ۸ اونسی آب نارگیل تازه را ۳ یا ۴ بار در هفته بنوشید. هر چند نوشیدن بیش از حد آن باعث دریافت کالری بیشتر می شود.
  • در صورت امکان، ادویه های بیشتری از قبیل فلفل قرمز، فلفل سیاه، زنجبیل، سیر و دارچین را به غذا خود اضافه کنید. این ادویه ها کمک می کنند تا سوخت و ساز بدن بیشتر و وزن کمتر شود. فلفل کایین، به ویژه، حاوی ترکیباتی به نام کپسایسین است که به افزایش میزان متابولیسم کمک می کند، اشتهای را سرکوب کرده و از افزایش چربی جلوگیری می کند.

منابع:

  1. Beneficial health effects of modest weight loss
  2. HEALTH AND MEDICINAL PROPERTIES OF LEMON
  3. Effects of green tea on weight maintenance after body-weight loss
  4. Effect of Exercise Duration and Intensity on Weight Loss in Overweight, Sedentary Women
  5. Insufficient sleep undermines dietary efforts to reduce adiposity