کفش مناسب کف پای تخت

در این مطلب پیام سلامت به بررسی ویژگی های یک کفش مناسب کف پای تخت می پردازیم. قوس کف پای شما از یک منحنی در استخوان های تارسال و متاتارس ساخته شده است؛ که به عنوان یک جذب کننده شوک طبیعی عمل می کنند. در طول ایستادن، راه رفتن، دویدن و یا هر حرکتی روی پای خود، قوس کف پا قرار است ضربه وارد شده به پاها، مچ، زانوها و باسن را کاهش دهد. ارتفاع این قوس مشخص می کند که افراد دارای قوس بالا، قوس طبیعی، قوس کم یا بدون قوس هستند.

افراد بدون قوس کف پا یا به اصلاح دارای کف پای نحت در معرض آسیب و فشار بیشتری بر بدن قرار دارند. در نتیجه باید هنگام انتخاب کفش توجه بیشتری داشته باشند؛ تا بتوانید حمایت لازم را از پای خود انجام دهند. به طور کلی سه نوع کفش وجود دارد که برای پای تخت توصیه می شود.

کفش پشتیبانی شده با کفه مناسب

افرادی که دارای کف پای تخت هستند، نباید بدون هیچ گونه حمایت از کفش مانند دمپایی بندی، صندل و پاشنه بلند استفاده کنند. این کفش ها مشکل نبود قوس کف پا را در شما در نظر نمی گیرند. در واقع منظور ما از کفش های پشتیبانی شده با کفه مناسب، به طور کلی این معنی است که از لحاظ فنی طوری طراحی شده اند تا آنچه را که قاعده طبیعی پا انجام می دهند (گرفتن فشار وارد شده بر بدن) برای پای دچار مشکل هم فراهم کند.

کفش پایدار

افرادی که دارای کف پاهای صاف هستند، معمولا مچ پاهایشان به سمت داخل حرکت می کند؛ و تمایل به فرسوده کردن سمت داخل کف کفش دارند. این موضوع می تواند بر روی مچ پا، پاها و زانو تاثیر بگذارد و به طور بالقوه باعث صدمات جبران ناپذیر شود. قوس های معمولی کف کفش به افرادی کمک می کنند که پای خود را به درستی به صور ثابت نگه دارند؛ اما بدون داشتن کفی مناسب کف پای صاف، اصلاح حرکت و ثبات در حرکت ممکن نیست. پس هنگام خرید کفش توجه کنید که هنگام حرکت نیز کفش از پایداری مناسبی برخوردار باشد؛ و مچ پای شما به سمت خاصی منحرف نشود.

کفش هایی با کنترل حرکت

برای کف پاهای کاملا صاف، کفش کنترل حرکت لازم است. این کفش ها یک قدم بالاتر از کفش پایدار با حمایت کننده هستند و کنترل بیشتری روی حرکت مچ پا دارند. تکنولوژی اصلی موجود در کفش کنترل حرکت، یک فوم دوگانه است. این کفش ها معمولا درست در زیر قوس میانی کف پا، از لایه های پیشتری از فوم استفاده می کنند. این لایه ها معمولا با رنگ دیگر و به صورت جداگانه نصب می شود و از شیارهای بیرونی کفش قابل تشخیص است.