۵ ایده برای خواب راحت تر نوجوانان

اغلب نوجوانان نیاز به حدود هشت و نیم تا بیش از ۹ ساعت خواب در هر شب نیاز دارند. اما از هر ۴ نوجوان یکی مبتلا به اختلال خواب و مشکلات خواب است. کمبود خواب می تواند همه چیز را از احساس مسئولیت در انجام وظایف تا تمرکز تحت تاثیر قرار دهد. این اختلال حتی عملکرد ورزشی ورزشکاران حرفه ای را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است موجب افزایش وزن و بالا رفتن احتمال ابتلا به بیماری ها شود. شاید شما راه های زیادی را برای برطرف کردن مشکل بی خوابی و داشتن خواب راحت تر امتحان کرده باشید اما ما در ادامه ۵ ایده خوب برای داشتن خواب راحت تر برای نوجوانان را ارئه می کنیم. مطمئنا این راه ها موثر خواهند بود.

ایده های راحت برای خواب راحت تر

در طول روز فعال باشید

شما احتمالا متوجه شده اید که کودکان کم سن و سال هر چقدر فعالیت بیشتری در طول روز داشته باشند، شب ها راحتر می خوابند. خوب چرا شما این روش را امتحان نمی کنید. علاوه بر ایجاد خواب راحت تر فعالیت بدنی می تواند استرس را کاهش دهد و به افراد کمک کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشند. فقط باید دقت کنید که ورزش و تحرک بدنی نزدیک به زمان خوابتان نباشد زیرا می تواند روند خواب را کند کند و موجب پریدن خوابتان شود.

از مصرف الکل و مواد مخدر اجتناب کنید

بسیاری از مردم فکر می کنم که الکل یا مواد مخدر آنها را آرام می کند اما این طور نیست. مواد مخدر و الکل مختل خواب هستند و شانس بیدار شدن از خواب در نیمه های شب را افزایش می دهد.

۵ ایده برای خواب راحت تر نوجوانان
۵ ایده برای خواب راحت تر نوجوانان

گفتن شب بخیر الکترونیک

کارشناسان معتقدند که اتاق تنها برای خوابیدن است به همین دلیل است که باید تا جایی که می توانید اتاق خواب را عاری از وسایل تکنولوژی کنید و حداقل یک ساعت قبل از خواب تمام دستگاه های الکترونیکی را خاموش کنید.

روال ثابت برای خواب خود داشته باشید

هر شب در یک زمان ثابت به رختخواب بروید این کار بدن را در انتظار خواب قرار می دهد. داشتن یک روال ثابت برای خواب احساس آرامش را در فرد بالا می برد. بنابراین هر شب خواندن کتاب یا قرآن، گوش دادن به موسیقی، گذراندن وقت با یک حیوان خانگی، نوشتن یک متن، انجام بازی سودوکو و یا انجام هر چیز دیگری که شما را شل می کند، توصیه می شود.

هیچ چیز جای خواب شبانه را نمی گیرد

برخی تصور می کنند بیدار ماندن در شب و خیره شدن به سقف چیز مهمی نیست و آن ها می توانند در طول روز بخوابند و استراحت کنند اما باید به این افراد گفت که هیچ چیز جای خواب شبانه را نمی گیرد. برای انتقال خواب روز به شب و داشتن خواب راحت تر شما می توانید تمرینات تنفسی و یا یوگا را قبل از خواب امتحان کنید.