8 دلیل علمی برای مصرف روزانه تخمه کدو

از جمله وعده های غذایی سالم برای سلامت خانواده آجیل ها می باشند. آجیل و دانه ها یک منبع ارزشمند از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. تخمه کدو تنبل یکی از تنقلات سالم است که شامل مواد مغذی حیاتی، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. در هر فنجان تخمه کدو ۲۸۵ کالری نهفته است. علاوه بر این، میزبان موادی مانند کلسیم، آهن و منیزیم نیز می باشد. تمام این مواد برای گسترش سلامتی بدن ضروری هستند. در ادامه به برخی از فواید شگفت انگیز تخمه کدو تنبل اشاره می کنیم.

فواید تخمه کدو

تخمه کدو موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

دانه کدو تنبل یک منبع فراوان از روی است. روی یکی از ۶ ماده غذایی اصلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. روی برای حمایت از سلامت سیستم ایمنی بدن شما بسیار حیاتی است و کمبود آن می تواند شما را مستعد ابتلا به عفونت کند.

تخمه کدو یک آنتی اکسیدان قوی است

مفید تر از روی موجود در دانه کدو تنبل، آنتی اکسیدان موجود در آن است. دانه کدو تنبل یک منبع فراوان از ویتامین E و یکی از ۹ آنتی اکسیدان مفید برای سلامتی است. این آنتی اکسیدان ها می تواند بدن را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کنند.

تخمه کدو برای مبارزه با التهاب مفید است

دانه کدو تنها آنتی اکسیدان نیست. مواد تشکیل دهنده در دانه کدو تنبل به کاهش مواد شیمیایی التهابی در بدن منجر می شود. شما می توانید دانه کدو تنبل را به همراه سایر غذاهای ضد التهاب استفاده کنید. التهاب به عنوان علت بسیاری از بیماری های مدرن و جدی ما، مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت و تصلب شرایین شناخته می شود. کنترل التهاب ممکن است یک راه برای جلوگیری و یا حتی درمان این بیماری ها باشد.

در مطالعه ای که در مجله Scientific World منتشر شده است مشخص شد که، افرادی که روزانه ۳۰ گرم از دانه جات مانند کدو تنبل، کتان و دانه های کنجد مصرف می کنند، با کاهش در اینترلوکین ۶ و بهبود سطح تری گلیسیرید خون مواجه می شوند. به عبارت دیگر، این ترکیب با کاهش سطح تری گلیسیرید، سبب کاهش التهاب و سلامت قلب و عروق می شود.

تخمه کدو ضد دیابت است

دیابت یک نگرانی رو به رشد میلیون ها نفر از مردم آمریکا و جهان است. کنترل و تنظیم قند خون یک جزء حیاتی در مدیریت این بیماری و برای پیشگیری از دیابت بسیار حیاتی است. مطمئن شوید که شما از ۱۳ علائم هشدار دهنده ابتلا به دیابت آگاه هستید. دانه کدو حاوی مواد تشکیل دهنده به نام تریگونلین، اسید نیکوتین و D-پدیکور اینوزیتول است. در یک مطالعه، محققان نشان دادند که این مواد می تواند در کنترل و تنظیم قند خون سالم موثر باشد. در مصرف دانه کدو مطمئن شوید از نوع خام و تازه آن استفاده می کنید. سن دانه و طراوت آن می تواند نقش مهمی در ارزش تغذیه ای آن بازی کند.

8 دلیل علمی برای مصرف روزانه تخمه کدو
8 دلیل علمی برای مصرف روزانه تخمه کدو

تخمه کدو ضد سرطان است

دانه کدو حاوی مواد تشکیل دهنده ای به نام فیتواستروژن است. فیتواستروژن ترکیبات موجود در گیاهانی است که خواص مشابه استروژن که به طور طبیعی در بدن یافت می شوند، دارند. فیتواستروژن در دانه کدو تنبل به تنظیم برخی از عوامل که نقش مهمی در توسعه سرطان پستان و پیشگیری یا درمان آن دارد، کمک می کند. این ماده همچنین ممکن است خطر ابتلا به سرطان پستان در یائسگی را کاهش دهد.

اضافه کردن دانه کدو تنبل به سالاد می تواند یک راه تازه برای استفاده روزانه از این ماده باشد. شما همچنین می توانید آنها را با ماهی های روغنی که به کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان کمک می کنند، استفاده کنید.

تخمه کدو سطح کلسترول خوب خون و سلامت قلب را ترویج می دهد

فیتواستروژن در دانه کدو تنبل، نه تنها برای حفاظت از شما در برابر خطرات ابتلا به سرطان مفید است، بلکه  نقش مهمی در تنظیم سطح کلسترول خون در بدن ایفا می کند. در یک مطالعه که در Phytotherapy Research منتشر شده، محققان نشان دادند که مصرف روغن دانه کدو تنبل ممکن است به تنظیم سطح چربی خون و فشار خون کمک کند. دانه کدو تنبل همچنین منبع خوبی از منیزیم است. منیزیم برای حمایت از سلامت قلب و تنظیم فشار خون شما حیاتی است.

تخمه کدو سلامت خواب را تضمین می کند

تریپتوفان و L- تریپتوفان برای حمایت از سلامت خواب مفید است. از طرفی استراحت و خواب خوب برای سلامت روان ضروری است. بدن تریپتوفان را به سروتونین تبدیل می کند. این هورمون برای داشتن خواب راحت و تنظیم بهینه خلق و خوی مفید است.

۱۰۰ گرم دانه کدو تنبل حاوی ۵۷۶ میلی گرم تریپتوفان است. دانه کدو تنبل همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین حیاتی B است و گلوتامات که ترکیب مورد استفاده برای تولید GABA در مغز است نیز در آن وجود دارد. GABA به انتقال دهنده عصبی برای مقابله با استرس کمک می کند. این عملکرد موجب کنترل هیجان شده در نتیجه خواب راحت تری را تجربه می کنید.

تخمه کدو برای سلامت چشم مفید است

ویتامین A، ویتامین E، بتا کاروتن، لوتئین، زیگزانتین و تمام ترکیبات که می تواند به حمایت و ترویج سلامت چشم کمک کنند، در دانه کدو یافت می شود. به همین دلیل است که دانه کدو تنبل ممکن است یک متحد قدرتمند برای سلامت چشم باشد. مطالعه که در AREDS توسط موسسه ملی چشم انجام شده، نشان می دهد که ۸۰ میلی گرم روی در ترکیب با دیگر آنتی اکسیدان ها، خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد. روی و ویتامین A برای تولید ملانین، ترکیبی که در بدن تولید شده و به حفاظت از چشم می پردازد، استفاده می شود.