بیشتر ما خانم‌ها زمانی که تصمیم داریم ظاهر خود را قدری متفاوت کنیم، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند، تغییر رنگ موهایمان است. تغییر رنگ مو به ما امکان می‌دهد تا ظاهرمان را جذاب‌تر کرده و احساس نو شدن داشته باشیم. اما جذابیت و ظاهر جدید، به این سادگی‌ها هم بدست نمی آید. بلکه با چالش‌های فراوانی در مسیر دکلره و رنگ کردن مو مواجه خواهیم شد. در برخی موارد رسیدن به رنگ موی دلخواه، بسیار سخت و زمان بر است. به همین جهت از تکنیک دکلره مو به عنوان یک میانبر برای روشن کردن مو تا پایه های بالا می توان بهره برد. در این فرآیند که تمرکز روی بی رنگ کردن مو است، به شما کمک می‌کند که با یک بار رنگ گذاری، رنگ موی دلخواهتان را داشته باشید. هدف ما در این مقاله آموزش رنگ مو روی دکلره با حفظ سلامت مو، همچنین تاکید بر مراقبت های پس از دکلره کردن مو می باشد. با ما همراه باشید تا این نکات را با هم بررسی کنیم.

رازهای داشتن موهای سالم با رنگ دلخواه

آیا به دنبال تغییر رنگ موی خود هستید اما از آسیب دیدن موها و نتیجه رنگ موی جدید احساس نگرانی می‌کنید؟ با آموزش ترکیب رنگ مو به شیوه صحیح و اصولی، به راحتی می توانید به هر رنگی که دلتان بخواهد برسید. اما در این راستا توجه به برخی نکات ضروری است. به عنوان مثال اگر رنگ موی فعلی شما خیلی تیره و رنگ درخواستی خیلی روشن باشد، امکان رسیدن به رنگ ثانویه، فقط با استفاده از رنگ مو امکان پذیر نمی‌باشد. برای رهایی از شر این مشکل می‌توانید با پودر دکلره، موها را تا پایه دلخواه روشن کنید. به این ترتیب بومی مناسب برای گذاشتن رنگ دلخواه شما به وجود می‌آید.

همانطور که می‌دانید، پودر دکلره ماده شیمیایی بسیار قوی است و امکان مشاهده اثرات مخرب و منفی آن بر ساختار موهایتان وجود دارد. برای دستیابی به نتیجه مطلوب همزمان با حفظ سلامتی موها، باید به مواردی قبل و بعد از دکلره کردن موها دقت کنید. این نکات عبارتند از:

  • استفاده از شامپوهای بدون سولفات و مخصوص موهای رنگ شده

  • استفاده از ماسک مو پس از شستن موها

  • چک کردن مداوم موها حین دکلره، برای جلوگیری از سوختن آنها

  • عدم استفاده از پودر دکلره برای بی رنگ کردن موهای آسیب دیده

  • بکارگیری پودر دکلره با قدرت مناسب با توجه به ضخامت مو

رنگ مو روی دکلره

آموزش رنگ مو روی دکلره در 5 گام

  1. به حداقل رسیدن ریسک آسیب دیدن موها: با توجه به اینکه موها از یک مرحله دکلره رد شده و خسته هستند، باید با ملایمت بیشتری با آنها برخورد کنید. اولین قدم برای حفظ ریشه و ساقه مو از آسیب های جبران ناپذیر رنگ مو روی دکلره، شستن موها حداقل 48 ساعت قبل از رنگ کردن آنهاست. در این دو روز چربی طبیعی پوست سر ترشح شده و ساختار مو را از آسیب بیشتر حفظ می‌کند.

  2. انتخاب رنگ موی مناسب: حتما قبل از رنگ کردن موهایتان، به رنگ پوست و چشم ها، سن و سال، استایل، نکات نگهداری و ترمیم رنگ مو را در نظر داشته و متناسب با این موارد رنگی جدید برای موهایتان انتخاب کنید.

  3. آماده سازی های ضروری قبل از رنگ کردن مو: برای اینکه از رنگ گرفتن نواحی اطراف گوش، شقیقه ها و پیشانی که به بخش رنگ کردن مو بسیار نزدیک هستند، می‌توانید از مواد چرب کننده مثل وازلین بهره ببرید. بلافاصله پس از اتمام کار رنگ کردن موهایتان، کافیست با یک دستمال کاغذی این بخش ها را پاک کنید تا از نتیجه تمیز کارتان لذت ببرید.

  4. استفاده از تکنیک های حرفه ای رنگ مو: اگر می‌خواهید ظاهر موهایتان طبیعی و در عین حال جدید باشد، چرا تکنیک های آمبره پوشینگ و سامبره مو را امتحان نمی‌کنید؟ به کمک انواع تکنیک‌های رنگ کردن مو از جمله آمبره، هایلایت، سامبره و… سایه‌های جذابی در مو ایجاد می‌شود که هر بیننده ای را جذب رنگ موی شما می‌کند. البته این کار نیازمند توضیح و آموزش مفصلی است که در سایر مقالات و ویدئوهای آکادمی مهسا مولایی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

  5. اعمال رنگ مو و زمان دهی برای رنگ گرفتن مو: با توجه به دستوری که روی قوطی رنگ مو مشاهده می‌کنید، رنگ مو را با اکسیدان مناسب ترکیب کنید تا مخلوطی نیمه جامد و یکدست بدست آید. پس از اتمام مواد گذاری روی موها، به کمک کلاه رنگ موهایتان را پوشانده و پس از 30 الی 45 دقیقه آنها را با آب ولرم شستشو دهید.

نکات و ترفندهایی برای رسیدن به بهترین نتیجه در رنگ مو روی دکلره

اکثر افرادی که در خانه موهایشان را دکلره و سپس رنگ می کنند، از عدم یکنواختی و ایجاد رنگ های نامطلوب در موهایشان شاکی هستند. برای جلوگیری از این اتفاقات ناخوشایند، اول به هماهنگی رنگ انتخابی و پایه دکلره موی خود دقت کنید. هماهنگی این دو فاکتور، نقش بسزایی در ایجاد رنگ دلخواه و یکدست روی موها دارد. از دیگر عوامل موثر بر جذاب شدن رنگ مو روی دکلره، رنگ کردن موها در زمان مناسب است. معمولا 1 یا 2 روز بعد از دکلره کردن موها، آنها را رنگ می‌کنند تا رطوبت و چربی طبیعی پوست سر بازیابی شده و مانع از آسیب رسیدن بیشتر به موها شود. همچنین اگر شاهد لکه های رنگی یا خط رنگ روی موهایتان هستید، از براش رنگ مناسب، شانه و دستکش پلاستیکی کمک بگیرید تا بتوانید حین مواد گذاری، به راحتی رنگ مو را در بین تارهای مو پخش کنید.

آموزش ترکیب رنگ مو

از مهمترین مواردی که باعث درخشش و زیبا به نظر رسیدن موهای دکلره بعد از رنگ کردن آنها می‌شود، مرطوب کردن آنها است. بنابراین استفاده از ماسک مو و نرم کننده مناسب موهای رنگ شده، تاثیر مستقیمی روی ماندگاری و درخشندگی رنگ موی جدیدتان دارد. با دقت به این نکات همانند یک آرایشگر حرفه ای می‌توانید موهای دکلره خود را در خانه، بدون ایجاد رنگ نامطلوب و با کمترین آسیب رنگ کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم که تمامی نکات لازم برای رنگ مو روی دکلره را به شما عزیزان آموزش دهیم تا به رنگ دلخواه خود، همزمان با حفظ سلامتی موهایتان برسید. همانطور که گفتیم، رنگ کردن موها بلافاصله پس از دکلره کردن آنها، اصلا کار منطقی نیست و سعی کنید بین این دو فرآیند حداقل 2 روز فاصله بدهید تا موها ترمیم شده و آسیب رسیدن به آنها جلوگیری کرده باشید. با توجه به اینکه دکلره کردن مو کار تخصصی و نیازمند دقت و تجربه زیادی است تا موها نسوخته و سالم بماند؛ توصیه می کنیم که برای این کار از فردی با تجربه کمک بگیرید. با شرکت در دوره آموزش رنگ مو خانم مهسا مولایی، از تجربه های این استاد توانا در زمینه رنگ مو، دکلره کردن مو بدون آسیب، آموزش ترکیب رنگ مو و انواع تکنیک های رنگ مو بهره ببرید.