تخصص یک جراح چاقی در انجام جراحی‌های باریاتریک مثل اسلیو، بای پس، مینی بای پس معده و باندینگ معده است. جراح چاقی نه تنها در فنون جراحی بلکه در مدیریت هنگام عمل و پیشگیری مشکلات مرتبط با آن نیز تجربه دارند. دکتر عطاردی، یکی از بهترین پزشکان متخصص جراحی چاقی است که با تمرکز بر درمان بیمارانی که از چاقی مفرط رنج می‌برند، سلامتی و تناسب اندام را به آنان بازمی‌گرداند. در این مطلب به انواع جراحی لاغری و مواردی که نیاز است درمورد پزشک جراح لاغری بدانید اشاره می‌کنیم.

بهترین پزشک جراحی چاقی در تهران

جراحی چاقی چیست؟

جراحی چاقی که به جراحی باریاتریک نیز بین متخصصان معروف است، یک روش پزشکی است که به منظور کاهش وزن و مدیریت بیماری‌های مرتبط با چاقی انجام می‌شود. این جراحی‌ها با هدف افزایش کیفیت زندگی افراد مبتلا به چاقی مرضی یا بیمار گونه انجام می‌شوند. از طریق تغییرات در حجم معده و تنظیم هورمونی، به افراد کمک می‌کنند تا وزن خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده و کیفیت زندگی و سلامت بیشتری داشته باشند.

انواع جراحی چاقی

روش‌های جراحی لاغری تنوع زیادی دارند که بنابه تشخیص پزشک و شرایط بیمار روشی که بهترین نتیجه را دربر داشته باشد توسط پزشک جراحی چاقی انتخاب خواهد شد.

جراحی بایپس (Roux-en-Y Gastric Bypass)

در این روش، بخشی از معده جدا شده و به قسمتی از روده متصل می‌شود. این کار باعث کاهش حجم معده و جذب مواد غذایی در روده می‌شود که کاهش وزن قبل توجهی را به همراه خواهد داشت.

مینی بایپس (Mini Gastric Bypass)

نسخه‌ای کوچکتر و ساده‌تر از بایپس است که با رعایت همان اصول انجام می‌شود. در جراحی مینی بایپس، حجم معده کاهش یافته و به شکل لوله کوچک تغییر می‌کند. سپس یک مسیر جدید برای عبور غذا از کیسه معده جدید ایجاد می‌شود که شامل حلقه امگا است. این حلقه به غذا امکان می‌دهد بخشی از معده و روده کوچک را دور بزند.

عمل اسلیو معده (Sleeve Gastrectomy)

در جراحی اسلیو معده، یک بخش بزرگ از معده برش می‌خورد و قسمت باقی‌مانده به شکل لوله تبدیل می‌شود. این منجر به کاهش حجم معده و تولید کمتر هورمون گرلین خواهد شد. هورمون گرلین هورمون گرسنگی است و کاهش ترشح آن با کاهش اشتها و کاهش وزن همراه خواهد بود.

باندینگ معده (Gastric Banding)

یک باند قابل تنظیم به دور قسمت بالایی معده قرار می‌گیرد تا حجم معده را محدود کند. در این روش مسیر سیستم گوارش تغییری نکرده و نسبت به سایر روش‌های جراحی چاقی اسان ترست. همچنین این روش تنها روشی است که برای افراد بالای 12 سال مناسب است.

عمل جراحی بالون معده

در این روش یک بالون موقت درون معده قرار می‌گیرد. این بالون با ایجاد حجم اضافی، به افراد در کاهش مصرف غذا و ایجاد احساس سیری کمک می‌کند. این روش به مدت معینی (معمولاً شش ماه تا یک سال) اجرا می‌شود و سپس بالون خارج می‌شود که روشی موقت برای کاهش وزن است و کمترین میزان خطر را داراست.

عمل ساسج معده

عمل ساسج معده یک روش نوآورانه در جراحی لاغری دائمی است. این جراحی به روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود و از ترکیب مختلف روش‌های جراحی مانند اسلیو و بای پس بهره می‌برد. در این روش، جراح ابتدا جراحی اسلیو را اجرا کرده و در مرحله بعد، بخشی از روده را به بخش اسلیو اتصال می‌دهد تا لاغری دائمی حاصل شود.

هزینه جراحی چاقی چقدر است؟

برآورد هزینه جراحی چاقی از مهمترین مسائلی است که بیماران با آن روبرو هستند. اما به طور کلی این هزینه‌ها شامل دو بخش می‌شوند

  • هزینه‌های بیمارستان که به مسائلی از جمله بستری، هزینه تخت و مراقبت از بیمار تقسیم می‌شود.

  • هزینه عمل که شامل دستمزد پزشک، آزمایشات پیش از عمل، و هزینه تجهیزات مورد استفاده در عمل می‌شود.

با توجه به تنوع زیاد در تکنیک‌های بکار رفته در جراحی، تعرفه بستری در بیمارستان مورد نظر ( که ممکن است متفاوت باشد)، دستمزد پزشک و دستیاران، و پیچیدگی‌های عمل، هزینه جراحی چاقی در سال ۱۴۰۲ به طور میانگین حدود ۵۳ تا ۵۸ میلیون تومان می‌باشد.

نکته: پیش از شروع جراحی چاقی، حتماً شروط بیمه پایه و بیمه تکمیلی خود را بررسی کنید. بیمه‌ها و مکمل‌های درمانی تنها هنگامی هزینه جراحی را پرداخت می‌کنند که شاخص توده بدنی (BMI) فرد بالای ۴۰ باشد.

جراح چاقی دکتر عطاردی

ویژگی‌های یک جراح چاقی خوب

انتخاب یک پزشک متخخص جراحی چاقی، مهمترین قدم است که پیش از عمل و سایر موارد باید مدنظر داشته باشید. در ادامه برخی از مهمترین ویژگی‌هایی که پزشک موردنظر باید داشته باشد را ذکر می‌کنیم.

متخصص در زمینه چاقی: پزشک موردنظر باید حتما کلیه تخصص‌های لازم در امور چاقی و اضافه وزن را داشته باشد در غیر اینصورت ممکن است عوارض جبران ناپذیری متوجه بیمار شود.

اطلاعات به روز: روش‌های جراحی کاهش وزن به طور قابل توجهی در حال افزایش است و پزشکان همواره سعی در بهبود روش‌های درمانی و کاهش عوارض آن دارند. لذا بسیار مهم است که پزشک موردنظر از اطلاعات و دانش روز آگاه بوده و بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند.

توانایی انجام تمام روش‌های جراحی: متاسفانه برخی پزشکان فقط بع یک یا دو مدل از روش‌های جراحی لاغری تسلط دارند و بر اساس علم خود تنها همان روش‌ها را به بیمار توصیه می‌کنند. اما چنانچه پزشکی که انتخاب می‌کنید به روش‌های مختلف مسلط باشد، بهترین نتیجه برای شما حاصل شده و عوارض کمتری نیز به همراه خواهد داشت.

تبحر و تعداد عمل قابل قبول: یک پزشک حرفه‌ای باید از تبحر بالایی برخوردار بوده و سالیانه حداقل 50 عمل موفق در پرونده خود داشته باشد تا بتواند بهترین روش را برای شما انتخاب کند.

طرف قرارداد با بیمه: چاقی مفرط به عنوان بیماری شناخته شده و بسیاری از بیمه‌ها هزینه جراحی چاقی را تحت پوشش قرار می‌دهند. انتخاب پزشکی که با اکثر بیمه‌های تکمیلی قرارداد دارد، برای بیماران بسیار حیاتی است.

اطلاع کامل از عوارض پس از عمل: پزشک موردنظر باید با انواع عارضه‌های پس از عمل آشنا باشد تا بتواند بهترین مشاوره را به بیمار ارائه دهد و دوران نقاهت بیمار را به طور قابل توجهی آسان و کوتاه نماید.

پیگیری حال بیمار پس از عمل: یک جراح حاذق باید پس از عمل بیمار را به صورت دوره‌ای چکاپ نموده و از شرح حال بیمار پس از عمل به طور کمل مطلع باشد. تعهد پزشک در این زمینه یکی از مواردی است که باید به آن دقت داشته باشید. این مورد را می‌توانید از بیماران قبلی پزشک مورد نظر جویا شوید.

انواع جراحی چاقی معده جراحی لاغری بهترین روش عمل جراحی چاقی معده

بهترین متخصص جراحی چاقی در تهران

چنانچه قصد عمل جراحی لاغری دارید و تصمیم خود را به صورت جدی گرفته‌اید، و با توجه به مواردی که در این مقاله برشمرده شد، پیشنهاد ما برای بهترین متخصص جراحی چاقی در تهران، دکتر عطاردی است که فلوشیپ جراحی لاغری داشته و سالانه بیماران زیادی را با موفقیت کامل درمان می‌نمایند.

دکتر عطاردی با بررسی دقیق و حرفه‌ای تمام موارد و سابقه‌های پزشکی بیمار، بررسی شرایط روحی و فیزیکی فرد و سایر موارد مهم، بهترین روش درمانی را برای بیمار انتخاب نموده و برنامه‌ای بسیار جامع و منظم برای کاهش عوارض پس از عمل و همچنین جلوگیری از بازگشت وزن پس از جراحی چاقی نیز ارائه می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر کافیست به وبسایت دکتر عطاردی مراجعه نموده و ضمن آشنایی و مطالعه نتایج بیماران، وقت مشاوره و ویزیت خود را نیز ثبت نمایید.