کرم دور چشم

پوست صورت انسان یکی از موهبت‌های زیبای الهی است که هر شخص باید در حفظ و مراقبت آن کوشا باشد. زیرا در غیر این صورت به انواع و اقسام مشکلات پوستی دچار شده و زیبایی و طراوت خود را از دست خواهد داد. همواره روش‌های مختلفی مانند بهبود تغذیه، ورزش یا موارد دیگر توسط پزشکان یا مجلات معتبر توصیه می‌شود. اما همیشه یک راه ساده و کم‌هزینه که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند اثرگذاری طولانی داشته باشد، بهره‌گیری از مواد بهداشتی و مراقبتی است. در این مطلب علاوه بر معرفی روش‌های مراقبت از پوست دور چشم، چندین مورد از این مواد بهداشتی را نیز معرفی خواهیم کرد.

چرا باید از پوست دور چشم مراقب کنیم؟

پوست صورت انسان، به‌خودی‌خود، حساس‌ترین ناحیه در بدن محسوب می‌شود. اما پوست چشم، نازک‌ترین و حساس‌ترین بخش در کل بدن است و گاهی گفته می‌شود میزان نازکی آن یک‌دهم سایر بخش‌های صورت است. از همین روی می‌توان پی برد که این ناحیه از صورت، بسیار بیشتر از باقی نقاط پوست بدن در معرض خطرات مختلف مانند پیری زودرس یا چروک شدن قرار دارد. همچنین اولین نقطه از صورت که علائم پیری را از خود بروز می‌دهد، پوست دور چشم است. باید به این موضوع اشاره کرد که تلاش بدن به‌تنهایی برای حفاظت از این ناحیه صورت، کافی نیست؛ بنابراین نیازمند روش‌های بهتری هستیم که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده را جدی بگیرید

کرم‌های مرطوب‌کننده بسیار زیادی در بازار وجود دارند، انواع و اقسام این کرم‌ها با محتوای مختلفی به تولید رسیده‌اند. این روزها استفاده از کرم مرطوب‌کننده، پیش از آنکه یک پیشنهاد باشد، به‌نوعی تبدیل به یک اجبار شده است. ازاین‌رو که پوست صورت انسان به‌صورت روزمره در معرض انواع عوامل آلودگی و میکروبی است، این موضوع می‌تواند در بلندمدت تأثیر زیادی روی صورت گذاشته و پوست دور چشم را دچار پیری زودرس کند. بنابراین بهتر است استفاده از یک کرم مرطوب‌کننده، یک کرم دور چشم خوب، یک کرم ضد آفتاب و یا یک کرم ضد چروک را در برنامه روزانه خود داشته باشید.

نوشیدنی‌های الکلی را حذف کنید

آب مایه حیات است؛ این جمله را بارها شنیده‌ایم. این مایه حیات نه فقط برای بقای انسان‌ها، بلکه برای طراوت پوست صورت، لازم و حیاتی است. باید بدانید که نوشیدنی‌های الکلی سبب دفع سریع آب از بدن می‌شوند و پوست صورت دیگر نمی‌تواند طراوت و شادابی لازم را دریافت کند. بنابراین، به‌جز اینکه مصرف آب را باید بیشتر کنید، در راستای تأثیرگذاری بهتر، حتماً نوشیدنی‌های الکلی را هم از برنامه خود کنار بگذارید.

استراحت کافی و خواب شبانه را فراموش نکنید

خواب یکی از کلیدی‌ترین عناصر خدادادی است که بر مبنای آن، بدن شروع به بازسازی پوست صورت و پوست دور چشم می‌کند. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها که هنگام خواب بیشترین میزان بهبود و بازسازی را دریافت می‌کند، پوست صورت است. بنابراین لازم است برای داشتن یک پوست شاداب و با طراوت در دور چشم خود، ۸ ساعت خواب شبانه را دریافت کنید. همچنین در طول روز مطمئن شوید که استراحت کافی داشته‌اید و خود را بیش‌ازحد خسته نکرده‌اید.

کرم ضد چروک

برنامه ورزشی منظم و مسنجمی داشته باشید

ورزش یکی از بهترین و مفیدترین فعالیت‌های بدنی است که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در بهبود کیفیت و طراوت پوست صورت، علی‌الخصوص پوست دور چشم داشته باشد. ورزش با بالا بردن میزان سوخت‌وساز بدن و ترشح هورمون‌های مفید، نه‌تنها شادی و نشاط را برای شما به ارمغان می‌آورد، بلکه طراوت و شادابی پوست صورت و دور چشم، از نتایج بلندمدت و دائمی آن خواهد بود. بنابراین بهتر است یک برنامه ورزشی منظم و منسجم داشته باشید تا بتوانید یکی از مهم‌ترین فاکتورها در داشتن یک پوست شاداب را عملی سازید.

از پاک‌کننده‌های آرایش مناسب پوست استفاده کنید

بعد از استفاده از لوازم آرایشی صورت خود را بشویید. مواد آرایشی بهتر است بعد از مدت‌زمان مشخصی از روی صورت پاک شوند. اشتباه رایج برخی از بانوان این است که تصور می‌کنند آب خالی یا آب و صابون برای این کار کافی است. اما آب خالی، عمل پاک‌سازی را به‌درستی و به‌طور کامل انجام نمی‌دهد و آب و صابون یا سایر شوینده‌های مضر، حجم زیادی از چربی صورت و چربی پوست دور چشم را از بین می‌برند. بنابراین چه آرایش داشته باشید و چه آرایش نداشته باشید، استفاده از یک پاک‌کننده مناسب و ملایم برای صورت و دور چشم، لازم است.

از اشعه نور آفتاب به وسیله کرم‌های ضد آفتاب جلوگیری کنید

بگذارید رک و پوست‌کنده بگوییم؛ امکان ندارد که در طول روز جلوی نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید. نور آفتاب اگرچه تا حد محدودی برای بدن مفید است، اما تماس بیش‌ازحد نور آفتاب با صورت، سبب چروک ‌شدن و پیری زودرس می‌شوند. اشعه UV خورشید تأثیر زیادی بر نازک ‌شدن پوست دور چشم دارد. بدین منظور هنگام گشت‌وگذارهای طولانی‌مدت که قرار است نور آفتاب را بر صورت خود تحمل کنید، استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب را فراموش نکنید.

استفاده از کرم دور چشم و کرم ضد چروک را فراموش نکنید

به‌عنوان یکی از بهترین راه‌حل‌های ممکن که می‌تواند هم در پیشگیری و هم در بهبود مشکلات پوست چشم، نقش بسزایی داشته باشد، باید بگوییم که استفاده از کرم ضد چروک و دور چشم، هم سبب پیشگیری از بروز چروک و پیری در پوست دور چشم خواهد شد و هم در صورت وجود مشکلاتی ازاین‌دست، در بلندمدت آن‌ها را رفع خواهد کرد.

سخن نهایی

پوست صورت انسان یکی از مهم‌ترین اعضا مؤثر در زیبایی هر فرد است. حفظ و مراقبت از پوست صورت به‌تنهایی توسط خود بدن عملی نیست و لازم است در کنار طیف مختلفی از موارد توصیه‌شده، حتماً استفاده از یک کرم دور چشم یا کرم ضد چروک را در برنامه همیشگی خود بگنجانید. کرم‌های ضد چروک و کرم‌های دور چشم، به خاطر وجود مواد مفید و خاصی که در خود دارند، می‌توانند آثار و علائم ناشی از عوامل منفی را بر پوست دور چشم، کاهش داده و در بلندمدت آن‌ها را رفع کنند. همچنین این کرم‌ها با رساندن تغذیه مناسب و کافی به پوست دور چشم، می‌توانند از بروز مشکلات دیگر جلوگیری کنند.