لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد روشی است که در آن از لیزر یا یک پرتو متمرکز نور برای از بین بردن موهای زائد در نواحی مختلف بدن استفاده می شود. گر از اصلاح، موچین یا اپیلاسیون برای از بین بردن موهای ناخواسته راضی نیستید، لیزر موهای زائد ممکن است گزینه ای باشد که ارزش بررسی را داشته باشد.

لیزر موهای زائد یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی است که در ایران انجام می‌شود و نور بسیار متمرکزی را به فولیکول‌های مو می‌تاباند. رنگدانه در فولیکول ها نور را جذب میکند و باعث از بین رفتن مو میشود. لیزر موهای زائد از نور بسیار متمرکز استفاده می کند تا فولیکول مو را از بین ببرد و موهای کمتری برای شما باقی بگذارد.

لیزر موهای زائد در مقابل الکترولیز

الکترولیز یکی دیگر از انواع حذف موهای زائد است، اما دائمی تر در نظر گرفته می شود. یک کاوشگر به هر فولیکول مو وارد می شود که جریان الکتریکی را منتقل می کند و رشد مو را از بین می برد. بر خلاف لیزر موهای زائد، روی همه رنگ‌های مو و پوست کار میکند، اما زمان بیشتری می برد و میتواند گران‌تر باشد.

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت، ساق پا، چانه، پشت، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و سایر نواحی مفید است. با این حال، نمی‌توانید روی پلک‌ های خود یا نواحی اطراف یا هر جایی که خالکوبی شده است، لیزر انجام دهید.

مزایای لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • دقت، درستی

لیزرها می توانند به طور انتخابی موهای تیره و درشت را هدف قرار دهند و در عین حال پوست اطراف را آسیب نبینند.

  • سرعت

هر پالس لیزر کسری از ثانیه طول می کشد و می تواند موهای زیادی را به طور همزمان درمان کند. لیزر می تواند ناحیه ای به اندازه یک چهارم در هر ثانیه را درمان کند.

نواحی کوچک مانند لب بالایی را می توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد و نواحی بزرگ مانند پشت یا پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

قابل پیش بینی بودن اکثر بیماران به طور متوسط پس از سه تا هفت جلسه ریزش موی دائمی دارند.

لیزر موهای زائد

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شویم؟

لیزر موهای زائد چیزی فراتر از کشیدن موهای ناخواسته است. این یک روش پزشکی است که برای انجام آن نیاز به آموزش دارد و خطرات بالقوه ای را به همراه دارد.

اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، باید 6 هفته قبل از درمان، کندن، اپیلاسیون و الکترولیز را محدود کنید. دلیل آن این است که لیزر ریشه موها را هدف قرار می دهد که به طور موقت با اپیلاسیون یا کندن از بین می روند.

همچنین باید 6 هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث می شود لیزر موهای زائد کمتر موثر باشد و احتمال بروز عوارض بعد از درمان را افزایش دهد.

قبل از عمل از مصرف هر گونه داروی رقیق کننده خون خودداری کنید. در مورد مصرف داروهای ضدالتهاب یا مصرف منظم آسپرین با پزشک خود مشورت کنید.

اگر پوست تیره تری دارید، پزشک ممکن است کرم سفید کننده پوست را تجویز کند. از هیچ کرم بدون آفتاب برای تیره شدن پوست خود استفاده نکنید. این مهم است که پوست شما تا حد امکان برای این روش روشن باشد.

آیا برای لیزر موهای زائد باید اصلاح کرد؟

شما باید یک روز قبل از عمل لیزر اصلاح کنید.

اگر قبل از لیزر موهای زائد اصلاح نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر موهای شما بیش از حد بلند باشد، این روش به همان اندازه موثر عمل نمی کند و مو و پوست شما می سوزد.

در طول لیزر موهای زائد چه انتظاری داریم؟

در طول این روش، رنگدانه موجود در موهای شما پرتو نور لیزر را جذب می کند. نور به گرما تبدیل می شود و به فولیکول مو آسیب می رساند. به دلیل این آسیب، رشد مو متوقف می شود.

قبل از لیزر موهای زائد

درست قبل از عمل، موهایی که تحت درمان قرار می گیرند تا چند میلی متر بالاتر از سطح پوست کوتاه می شوند. معمولاً تکنسین 20 تا 30 دقیقه قبل از عمل از یک داروی بی حس کننده موضعی استفاده می کند تا به درمان نیش پالس های لیزر کمک کند. آنها همچنین تجهیزات لیزر را با توجه به رنگ، ضخامت و محل موهای تحت درمان و همچنین رنگ پوست شما تنظیم می کنند.

بسته به لیزر یا منبع نور مورد استفاده، شما و تکنسین باید از محافظ چشم مناسب استفاده کنید. آنها همچنین از یک ژل سرد استفاده می کنند یا از یک دستگاه خنک کننده مخصوص برای تحریک لایه های بیرونی پوست شما و کمک به نور لیزر به داخل آن استفاده می کنند.

در طول لیزر موهای زائد تکنسین به ناحیه درمان یک پالس نور می دهد. آن‌ها چند دقیقه تماشا می‌کنند تا مطمئن شوند از بهترین تنظیمات استفاده کرده‌اند و شما واکنش بدی نشان نمی‌دهید.

لیزر موهای زائد آتن

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

ناراحتی موقت با کمی قرمزی و تورم بعد از عمل ممکن است. مردم لیزر موهای زائد را با سوزن گرم مقایسه می کنند و می گویند که درد کمتری نسبت به سایر روش های حذف موهای زائد مانند اپیلاسیون یا نخ زدن دارد.

بعد از لیزر موهای زائد تکنسین ممکن است به شما کیسه های یخ، کرم ها یا لوسیون های ضدالتهابی یا آب سرد بدهد تا هر گونه ناراحتی را کاهش دهید. برای قرار بعدی باید 4 تا 6 هفته صبر کنید و تا زمانی که رشد مو متوقف شود، تحت درمان قرار خواهید گرفت.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

ناحیه تحت درمان به مدت 1 یا 2 روز آفتاب سوخته به نظر می رسد و احساس می شود. کمپرس های خنک و مرطوب کننده ها ممکن است کمک کنند. اگر صورت شما درمان شد، می توانید روز بعد آرایش کنید مگر اینکه پوست شما تاول زده باشد. از تابش مستقیم نور خورشید، تخت های برنزه کننده، لامپ های خورشیدی یا هر نوع تجهیزات برنزه کننده داخل خانه خودداری کنید.

تزریق بوتاکس چیست؟

بوتاکس یکی از شناخته شده ترین برندهای تزریق سم بوتولینوم است. سموم بوتولینوم نوروتوکسین هایی هستند که بر اعصاب اثر می گذارند و باعث ضعیف شدن عضلات می شوند. ممکن است به دلایل زیبایی یا پزشکی تزریق سم بوتولینوم دریافت کنید. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای صاف کردن چین و چروک ها، جلوگیری از سردردهای میگرنی و درمان طیف گسترده ای از بیماری های دیگر، مقادیر کمی از بوتاکس را به ماهیچه های خاص تزریق می کنند.

این تزریق ها همچنین شرایط پزشکی از جمله میگرن، هایپرهیدروزیس، مثانه بیش فعال و مشکلات چشمی را درمان می کند. برای حفظ نتایج، درمان ها باید هر سه تا شش ماه یکبار تکرار شوند.

بوتاکس چگونه کار می کند؟

بوتاکس سیگنال های عصبی به عضلات را مسدود می کند. در نتیجه، عضلات تزریق شده نمی توانند منقبض شوند. این اثرات همیشه موقتی هستند، اما می توانند چندین ماه ادامه داشته باشند. عضله تزریق شده به ناحیه اصلی مورد نگرانی بستگی دارد و چندین ناحیه را می توان در یک جلسه درمان کرد.

چه بیماری های زیبایی را می توان با بوتاکس درمان کرد؟

تزریق بوتاکس برای رفع علائم پیری استفاده می شود. این درمان می تواند خطوط ریز و چین و چروک را در چندین ناحیه صورت شما از جمله موارد زیر صاف کند:

  • ابرو
  • پیشانی
  • بینی
  • چشم
  • لب
  • چانه
  • خط فک
  • گردن
بوتاکس
آیا بوتاکس می تواند به کاهش درد کمک کند؟

بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بوتاکس را برای مدیریت درد توصیه می کنند. بوتاکس سیگنال‌های عصبی را که فعالیت ماهیچه‌ای را کنترل می کنند مسدود می کند و در نتیجه باعث آرامش و تسکین درد می شود.

نتیجه گیری

شما با مراجعه به کلینیک زیبایی و دندانپزشکی آتن میتوانید خدمات زیبایی و درمانی ( لیزر، مزوتراپی، بوتاکس و همه ی خدمات دندانپزشکی ) را با ضمانت و پرداخت اقساط انجام دهید. برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

02177852136