مزایای استفاده از مشاوره آنلاین پزشکی چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی اغلب کالاها و خدمات را می‌توان به صورت آنلاین دریافت کرد. امروزه اغلب افراد به استفاده از خدمات آنلاین علاقه بیشتری داشته و با آن آشنا هستند. با این وجود، مشاوره آنلاین پزشکی چندان شناخته شده نیست و افراد کمی با آن آشنایی دارند. مشاوره آنلاین پزشکی روشی آسان و راحت برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات است که به حفظ سلامت خانواده‌ها کمک می‌کند. استفاده از مشاوره آنلاین پزشکی، مزایا مختلفی داشته و برای همه مفید است.

معرفی مشاوره آنلاین پزشکی

همانطور که از نام آن مشخص است، مشاوره آنلاین پزشکی به معنای ارتباط با پزشک و دریافت مشاوره در بستر اینترنت و به صورت آنلاین است. در این روش ابتدا باید به سراغ یکی از سایت‌های معتبر ارائه‌دهنده خدمات مشاوره آنلاین پزشکی همچون تلفن خونه بروید. در مرحله بعد باید از فهرست پزشکان، متخصص متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. حالا دو گزینه پیش روی شماست که شامل گفتگوی متنی یا تماس تلفنی است. با انتخاب یک از این روش‌ها، زمان ارتباط شما با پزشک مشخص شده و می‌توانید در زمان ارائه شده با پزشک ارتباط برقرار کنید.

مزایا مشاوره آنلاین پزشکی

مشاوره آنلاین پزشکی مزایا مختلفی دارد و همین مزایا موجب شد تا در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، بهترین روش برای تشخیص و درمان بیماری باشد. در ادامه این بخش به معرفی مزایا مشاوره آنلاین پزشکی پرداخته شده است.

۱. مدیریت زمان

در روش مشاوره حضوری، شما باید پس از تماس با مطب پزشک یا کلینیک، برای دریافت نوبت اقدام کنید. در بیشتر مواقع، پزشک متخصص برای چند هفته بعد به شما نوبت می‌دهد و باید زمان زیادی را در نوبت انتظار به سر ببرید. از سوی دیگر زمانی که به سمت مطب پزشک راهی می‌شوید، مدت زیادی را در ترافیک منتظر مانده و زمان شما هدر می‌رود. اما دریافت نوبت مشاوره آنلاین پزشکی به سرعت انجام شده و برای فرا رسیدن نوبت، زمان کوتاهی را در انتظار هستید. همچنین با دریافت مشاوره آنلاین پزشکی در خانه مانده و زمان اتلاف شده‌ای نخواهید داشت.

۲. هزینه کمتر

قیمت مشاوره آنلاین پزشکی کمتر از حق ویزیت حضوری پزشک بوده و با استفاده از این روش آنلاین می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. از سوی دیگر هزینه‌ای برای رفت و آمد پرداخت نمی‌کنید که همین موضوع نیز صرفه‌جویی در هزینه‌ها محسوب می‌شود.

۳. روند ساده

کمی به روند دریافت نوبه حضوری از پزشکان فکر کنید. ابتدا باید با پرس‌وجو و یا تحقیق در اینترنت یک پزشک باتجربه و حرفه‌ای پیدا کنید. در مرحله بعد باید با مطلب تماس بگیرید که این تماس شما ممکن است بارها بی نتیجه بماند! در ادامه از منشی پزشک وقت گرفته و در انتظار نوبت می‌مانید. در مشاوره آنلاین پزشکی تمامی این مراحل حذف شده و فرایند دریافت مشاوره از پزشک کوتاه‌تر است. در مشاوره آنلاین دریافت نوبت ارتباط شما با پزشک، تنها با چند کلیک ساده و بدون هیچ دردسری انجام می‌شود.

مزایای استفاده از مشاوره آنلاین پزشکی چیست؟

۴. امکان دسترسی از مناطق دورافتاده

متاسفانه دسترسی به پزشکان به ویژه پزشکان متخصص در تمام نقاط ایران راحت نیست. در اغلب روستاها و حتی در برخی شهرهای کوچک، پزشک متخصص وجود ندارد. در این مناطق مردم برای مراجعه به پزشک باید فاصله زیادی را تا شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها طی کنند و در آنجا نیز با مشکلاتی همچون محل اقامت و… مواجه می‌شوند. یکی از مزایا مشاره آنلاین پزشکی، امکان دسترسی از تمام شهرها و روستاهای کوچک و حتی دورافتاده ایران است.

۵. ارتباط با تمامی متخصصان

یکی از سوالات مهم درباره مشاوره آنلاین پزشکی این است که با این روش می‌توان با کدام متخصصان ارتباط برقرار کرد. از جمله مزایای مشاوره آنلاین پزشکی امکان دسترسی به پزشک عمومی و تمامی متخصصان است. همچنین در این روش می‌توان با روان‌شناس نیز ارتباط برقرار کرد. مشاوره آنلاین پزشکی امکان برقراری ارتباط شما با این متخصصان را فراهم می‌کند:

  • پزشک عمومی

  • پزشک متخصص (قلب و عروق، مغز و اعصاب، داخلی، متخصص گوش حلق و بینی و…)

  • متخصص پزشکی ورزشی

  • متخصص تغذیه

  • روان شناس

  • متخصص تب فیزیکی و توانبخشی

  • متخصص پزشکی قانونی

۶. پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار

یکی از دلایلی که اغلب مردم از مراجعه به مراکز درمانی در زمان همه‌گیری کرونا وحشت داشتند، امکان انتقال عوامل بیماری‌زا بود. در مطب‌ها، کلینیک‌ها و دیگر مراکز درمانی، بیماران مختلفی رفت‌و آمد دارند و همین موضوع سبب می‌شود تا از جمله محیط‌های آلوده باشند. با دریافت مشاوره آنلاین پزشکی، از ابتلا به عوامل بیماری‌زا مسری که در مطب‌ها وجود دارند، جلوگیری می‌شود. همچنین اگر خود شما به یک بیماری واگیردار مبتلا باشید، در خانه مانده و دیگر افراد را آلوده نخواهید کرد.

۷. تشخیص بیماری

تشخیص بیماری یک کار تخصصی است و به همین دلیل ما به وجود پزشکان نیاز داریم! برخی از ما زمانی که علائم یک بیماری را مشاهده می‌کنیم، ابتلا به یک بیماری را حدس زده و درباره آن در اینترنت جستجو خواهیم کرد. گاهی اوقات نیز نتایج گوگل حکم تاییدی بر تشخیص خودسرانه ما می‌شود!

آنچه در سایت‌ها و وبلاگ‌های اینترنتی درباره بیماری‌ها و داروها نوشته شده، اطلاعاتی کلی هستند و حتی اطلاعات برخی سایت‌ها کاملا درست نیست. تشخیص یک بیماری تنها باید توسط پزشک و با بررسی علائم شخص بیمار انجام شود. در مشاوره آنلاین پزشکی، شما علائم بیماری را معرفی کرده و مدارک پزشکی خود را ارسال می‌کنید. در ادامه پزشک به تشخیص بیماری پرداخته و شما را برای مراحل درمان راهنمایی می‌کند.

مزایای استفاده از مشاوره آنلاین پزشکی چیست؟

دریافت مشاوره آنلاین پزشکی از سایت تلفن خونه

همانطور که گفته شد مزایای مشاوره آنلاین پزشکی شامل موارد مختلفی است. با استفاده از این روش بدون هیچ سختی می‌توانید با متخصصان مختلف ارتباط برقرار کرده و از نظرات آن‌ها استفاده کنید. البته در انتخاب سایت ارائه‌دهنده مشاوره پزشکی حساس باشید و تنها به سایت‌های معتبر مراجعه کنید.

سایت تلفن خونه یکی از بهترین‌ها در حوزه خدمات مشاوره پزشکی است که با بهترین پزشکان در رشته‌های مختلف همکاری دارد. با کمک تلفن خونه می‌توانید از هر نقطه از ایران و در زمانی کوتاه با پزشکان حرفه‌ای ارتباط برقرار کرده و برای تشخیص و درمان بیماری اقدام کنید.