گیاهان دارویی برای لاغری

اگر به دنبال روشی برای لاغری بدون جراحی هستید، علاوه بر ورزش کردن گزینه دیگری نیز خواهید داشت و آن گیاهان دارویی لاغری می‌باشند. امروزه بیشتر افرادی که از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند، به دنبال روش‌هایی نتیجه بخش و دائمی برای کاهش وزن خود هستند. زیرا چربی‌های اضافه و وزن بالا بیشتر از هر عامل دیگری می‌توانند زمینه لازم برای ابتلاء به انواع بیماری‌ها را فراهم کنند. بی‌خطرترین و ایمن‌ترین راه برای درمان چاقی و کاهش دادن وزن، استفاده از روش‌های گیاهی در طب سنتی است.

البته برخی از روش‌های جراحی نیز به عنوان روش‌های ایمن رفع چاقی شناخته می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم ابتدا به نقش گیاهان دارویی لاغری در کاهش وزن و سپس معرفی بهترین جراحی برای لاغری بپردازیم.

نقش گیاهان و روش‌های طب سنتی در لاغری چیست؟

بسیاری از افراد این سؤال را دارند که نقش گیاهان دارویی لاغری در کاهش وزن چیست؟ اصلاً این گیاهان چگونه سبب لاغری می‌شوند؟ اولین تأثیر این گیاهان مربوط به افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن است.

گیاهان دارویی دارای مواد شیمیایی خاصی هستند که سوخت و ساز سلول‌های بدن و فعالیت‌های آنان را افزایش می‌دهند. در نتیجه سلول‌ها به انرژی بیشتری نیاز داشته و از سلول‌های چربی برای تأمین انرژی خود استفاده می‌کنند. در این حالت بافت چربی بدن کمتر می‌شود.

نقش دیگر گیاهان دارویی لاغری، کاهش اشتها و بالا بردن سرعت دفع مواد غذایی در بدن است. این گیاهان اشتهای فرد را برای خوردن حجم زیادی از مواد غذایی کاهش می‌دهند.

مزایای گیاهان دارویی لاغری نسبت به دارو‌های شیمیایی

مصرف گیاهان دارویی لاغری نسبت به دارو‌های شیمیایی لاغر‌کننده و سایر روش‌های لاغری مزایای فراوانی دارد. اولین مورد این که گیاهان دارویی هیچ ضرر و عوارضی ندارند. یعنی اگر این گیاهان را تحت نظر بهترین دکتر طب سنتی مصرف کنید، دچار هیچ عارضه‌ای نخواهید شد. زیرا این دارو‌ها کاملاً طبیعی هستند.

مزایای گیاهان دارویی لاغری

مورد دیگر ارزان بودن و در دسترس بودن این دارو‌ها است. به صورتی که از عطاری‌ها و فروشگاه گیاهان دارویی معتبر می‌توانید به آسانی آنان را تهیه نمایید. مزیت دیگر گیاهان دارویی لاغری، مفید بودن آن‌ها برای سلامت عمومی بدن است. تمامی گیاهان دارویی علاوه بر کاهش وزن می‌توانند صد‌ها خواص برای بدن داشته باشند. بنابراین با مصرف این گیاهان علاوه بر لاغری می‌توانید خواص بسیاری را به بدن خود برسانید.

چگونه گیاهان دارویی لاغری را مصرف کنیم؟

موردی که در طب سنتی اهمیت بسیاری دارد، نحوه مصرف گیاهان دارویی لاغری است. اگر قصد دارید مصرف گیاه دارویی بیشترین تأثیر را داشته باشد بهتر است به درستی آن را مصرف کنید. به صورت کلی روش‌های طب سنتی برای لاغری جزء روش‌هایی هستند که در مدت زمان طولانی نتایج آن‌ها را دریافت خواهید کرد. بنابراین حداقل طول دوره درمان با این روش، شش ماه می‌باشد.

گیاهان دارویی لاغری کدامند؟

حال که با نقش و اهمیت گیاهان دارویی لاغری در طب سنتی آشنا شدید، می‌خواهیم به معرفی برخی از این گیاهان دارویی بپردازیم. این گیاهان، با توجه به تحقیقات و مطالعاتی که روی آن‌ها انجام شده است، جزء بهترین گیاهان برای کاهش وزن هستند. البته توصیه ما این است که این گیاهان را به صورت ترکیبی استفاده کنید. مثلاً هر چند مدت یکبار گیاه لاغری خود را تغییر دهید. این گونه هم مصرف دارو برای شما تکراری نمی‌شود و هم می‌توانید از خواص چندین گیاه بهره‌مند شوید.

چای سبز، از معروف‌ترین گیاهان دارویی لاغری

یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی لاغری که احتمالاً بار‌ها اسم آن را شنیده‌اید، چای سبز می‌باشد. چای سبز حاوی مقدار کمی کافئین و آنتی اکسیدان‌های کاتچین است که متابولیسم و سوخت و ساز بدن را تقویت می‌کنند. یکی از آنتی اکسیدان‌ها به نام اپی گالوکاتچین گالات می‌تواند به سرعت موجب بالا رفتن سوخت و ساز بدن شود.

بر اساس برخی از تحقیقات انجام شده چای سبز می‌تواند موجب کاهش میزان گلوکز در خون شده و اشتها را کاهش دهد. به همین دلیل فرد بعد از مدتی علاقه‌ای به خوردن حجم بالایی از مواد غذایی پیدا نخواهد کرد.

کاهش وزن سریع با زنجبیل

زنجبیل یکی از گیاهان دارویی لاغری است که خواستگاه اصلی آن جنوب آسیای شرقی می‌باشد. در طب سنتی چینی و ژاپنی زنجبیل نقض اساسی را ایفاء می‌کند. مهم‌ترین خاصیت زنجبیل ضدالتهابی بودن و افزایش دهنده سوخت و ساز بدن است. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند استرس فرد را کاهش داده و مانع از ایجاد تنش‌های هیجانی شوند.

جالب است بدانید که استرس خود یکی از دلایل اصلی اضافه وزن و چاقی است. زیرا در موقعیت‌های استرس‌زا بدن میزان زیادی گلوکز را وارد خون کرده و این گلوکز توسط سلول‌های بدن جذب می‌شود. درنتیجه اضافه وزن رخ می‌دهد. مکمل‌های زنجبیل می‌توانند به کاهش سایز دور کمر، پهلو‌ها، شکم و باسن کمک کنند.

مصرف جنسینگ را فراموش نکنید

از دیگر گیاهان دارویی لاغری که به گیاه نشاط‌آور یا شاد‌کننده معروف می‌باشد، جنسینگ است. خواستگاه این گیاه نیز همانند زنجبیل مناطق جنوب شرقی آسیا می‌باشد. جنسینگ به عنوان افزایش دهنده سوخت و ساز بدن و کاهش دهنده چربی و قند خون شناخته می‌شود. جنسینگ می‌تواند سوخت و ساز سلول‌ها را افزایش داده و چربی‌ها را برای استفاده سلول‌ها بشکند.

درنتیجه حجم چربی‌های بدن کاهش پیدا می‌کند. مورد دیگر کاهش کلسترول خون و قند خون است. جینسینگ انرژی را افزایش داده و خستگی را کم می‌کند. به همین دلیل اکثر ورزشکاران برای ریکاوری خود و به دست آوردن انرژی جهت ورزش کردن از پودر جنسینگ بهره می‌برند.

دمنوش دارچین به همراه لیمو برای لاغری

در میان گیاهان دارویی لاغری، نام دمنوش دارچین به همراه لیمو همیشه می‌درخشد. این دمنوش خوش عطر و خوشمزه علاوه بر خاصیت لاغرکنندگی، به عنوان یک دمنوش نشاط‌آور شناخته می‌شود. تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش متابولیسم بدن، کاهش اشتها و کمک به هضم سریع غذا از خواص این دمنوش هستند.

دارچین با طبع گرمی که دارد می‌تواند سوخت و ساز سلول‌ها را بالا ببرد. از طرفی لیمو به دلیل اسیدی بودن غذا به هضم سریع غذا کمک می‌کند. برای درست کردن این دمنوش بهتر است از چوب دارچین و لیمو تازه بهره ببرید. زیرا این گونه بهتر می‌توانید خواص این دمنوش را دریافت کنید.

فلفل سیاه را در پخت و پز غذا به کار ببرید

فلفل سیاه از بهترین گیاهان دارویی لاغری است که اضافه کردن آن به غذا برای افراد چاق و دارای اضافه وزن الزامی می‌باشد. فلفل سیاه دارای مقادیر فراوانی پتاسیم، منیزیم، ویتأمین ث و ویتأمین آ است. این مواد می‌توانند غلظت اکسیژن خون را افزایش داده و جریان خون را سریع‌تر کنند. تمامی این اقدامات خود موجب افزایش متابولیسم بدن و تبدیل کردن سلول‌های چربی به انرژی می‌شود.

تأثیر ادویه زردچوبه برای تناسب اندام

گیاه زردچوبه، یکی از گیاهان دارویی لاغری است که خواستگاه آن کشور هند می‌باشد. امروزه زردچوبه به عنوان یکی از ادویه‌های اصلی در غذای ما ایرانی‌ها کاربرد دارد. اما آیا میدانستید که زردچوبه می‌تواند چربی‌های شکم و پهلو را به صورت قابل توجهی آب کند؟

زردچوبه دارای ترکیب فعالی به نام کورکومین است که برای کاهش چربی‌های شکم مفید می‌باشد. زردچوبه خاصیت ضد التهابی داشته و می‌تواند همزمان میزان گلوکز خون را کاهش دهد. در نتیجه انرژی‌رسانی به سلول‌های بدن کاهش یافته و چربی‌ها به مرور زمان آب می‌شوند.

زیره را به غذا‌های خود اضافه کنید

علاوه بر گیاهان دارویی لاغری، می‌توان از دانه آن‌ها هم برای کاهش وزن استفاده کرد. زیره از دانه گیاهی به نام Cuminum cyminum به دست می‌آید که جزء خانواده جعفری می‌باشد. طبق تحقیقات انجام شده اضافه کردن یک قاشق چای خوری زیره به هر وعده غذایی می‌تواند چربی سوزی را سه برابر کند. یعنی شما با اضافه کردن زیره به غذای خود می‌تواند سه برابر بیشتر و سریعتر وزن خود را کاهش دهید.

می‌توانید زیره را در انواع خورشت‌ها، سوپ‌ها، پلو‌ها، سس‌ها، نان‌ها وبریزید و از خواص آن لذت ببرید. زیرا دارای طعم و بوی فوق‌العاده‌ای است که موجب خوشمزه شدن غذا‌ها نیز می‌شود.

بهترین و استانداردترین روش جراحی برای کاهش وزن و درمان چاقی

شاید برای شما نیز سؤال باشد که علاوه بر مصرف گیاهان دارویی لاغری، بهترین روش جراحی برای لاغری چیست؟ کدام روش جراحی برای درمان لاغری بیشترین تأثیر را دارد؟ بر اساس نظر پزشکان و مطالعات انجام شده بر روی بیماران مختلف، روش اسلیو معده بهترین و ایمن‌ترین روش برای لاغری است.

در عمل اسلیو معده، ۷۵ تا ۸۰ درصد از معده فرد از میان برداشته می‌شود. درنتیجه حجم معده فرد به صورت قابل توجهی کوچک شده و فرد اشتهای زیادی برای غذا خوردن ندارد. عمل اسلیو اگر نزد بهترین دکتر اسلیو معده در تهران انجام شود هیچگونه عارضه‌ای نخواهد داشت.

عمل اسلیو معده برای بیمارانی انجام می‌شود که دارای چاقی مفرط با شاخص توده بدنی بیشتر از ۴۰ باشند.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی کامل گیاهان دارویی لاغری و نقش آن‌ها در طب سنتی پرداختیم. دریافتیم که روش‌های گیاهی در طب سنتی مطمئن‌ترین روش برای کاهش وزن به صورت سالم و بدون عارضه هستند. همچنین این روش‌ها نسبت به روش‌های دیگر مزیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند.

روش‌های جراحی نیز برای کاهش وزن انتخاب خوبی هستند به شرطی که به صورت اصولی انجام شوند. عمل اسلیو معده یکی از بهترین و استانداردترین جراحی‌ها جهت لاغری و کاهش وزن است. این عمل لازم است توسط بهترین دکتر اسلیو معده در تهران انجام شود تا بیشترین میزان نتیجه بخشی را داشته باشد.