پورنوگرافی و عملکرد جنسی

شاید نیاز به گفتن نباشد که کسی که تماشای پورنو را به رابطه جنسی ترجیح می دهد، دچار مشکلاتی است؛ اما یافته های پزشکی اخیر نشان می دهد که این مسائل ممکن است فراتر از احساسات و اختلالات روحی به اختلالات جسمی نیز گسترش یابد. در حقیقت، می توان یک پیوند شگفت انگیز بین پورنوگرافی و اختلال عملکرد جنسی پیدا کرد؛ اگرچه این ارتباط تنها مربوط به مردان است.

بر اساس یک نظرسنجی جدید که در نشست سالانه انجمن متخصصین ارولوژی آمریکا ارائه شد، مردان مبتلا به تماشای پورن معتاد محسوب می شدند؛ و به احتمال بیشتری بمستعد ابتلا به اختلال نعوظ هستند و شانس داشتن رابطه جنسی رضایت بخش در آنها کمتر است.

محققان ۳۱۲ مرد ۲۰ تا ۴۰ ساله را در یک کلینیک اورولوژی در سن دیگو بررسی کردند و دریافتند که ۳٫۴ درصد خود ارضایی با تماشای فیلم پورنو را بیش از داشتن رابطه جنسی، ترجیح می دهند. دکتر متی کریستین، پژوهشگر و کارشناس ارشد آزمایشگاه پزشکی مرکز پزشکی دریایی در سن دیگو، گزارش می دهد که تیمش یک رابطه آماری واقعی بین اعتیاد به پرنوگرافی و مشکلات جنسی پیدا کرده است.

چرا این موضوع مهم است؟

مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ که در مجله پزشکی جنسی منتشر شده است و به بررسی داده های ۴۳۹ مرد که در یک درمانگاه سرپایی برای اختلال نعوظ ویزیت شده بودند؛ مشخص کرده است که یکی از چهار نفر از این مردان در واقع زیر سن ۴۰ سالگی هستند. علاوه بر این، نیمی از این مردان جوان دچار موارد شدید اختلال نعوظ بودند.

کریستین یادآور می شود: “میزان علایم ارگانیک اختلالات نعوظ در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ بسیار پایین است، بنابراین افزایش اختلال نعوظی که ما در طول زمان برای این گروه دیده ایم، باید با دلیل دیگری توضیح داده شود.” اگرچه پزشک و تیم او معتقدند “استفاده از پورنوگرافی ممکن است یک قطعه از این پازل باشد”، او می گوید که داده های آنها نشان نمی دهد که اعتیاد به تماشای پورن تنها توضیح افزایش این اختلال است.

عواملی مانند مواد مخدر و الکل، سیگار کشیدن، چاقی و مسائل بهداشتی مانند دیابت و بیماری قلبی می توانند به اختلال نعوذ کمک کنند. استرس و اضطراب نیز می تواند جزئی از این موارد باشد؛ چراکه تحقیقات اخیر این نظریه را حمایت می کند که جوانان بیشتر از همیشه از اضطراب و استرس رنج می برند.

اگرچه اختلال نعوظ بر کیفیت رابطه جنسی دو طرف اثر می گذارد. اما ظاهرا، تماشای پورنو تاثیر مشابهی بر زنان ندارد. محققان یک گروه از زنان در این محدوده سنی را بررسی کردند و هیچ ارتباطی بین استفاده از پورنو و اختلال عملکرد جنسی را پیدا نکردند.

دکتر جوزف آلوکال، مدیر بهداشت باروری در دانشگاه نیویورک، ادعا می کند که تحریک بصری اغلب باعث افزایش التهاب جنسی در مردان و زنان خواهد شد. اما او هشدار می دهد که “زمانی که اکثر وقت خود را صرف تماشا و خودارضایی با پورنوگرافی می کنید؛ احتمال دارد که کمتر علاقه مند به رابطه جنسی در جهان واقعی شوید.”

بنابراین اگر مشکلی دارید، می دانید که این مشکل می تواند روانی باشد. آلکال توضیح می دهد: “نیمی از توانایی و علاقه به رابطه جنسی در بدن شما و نیم در سر شما است و ممکن است یک عامل فیزیکی بعث یک علت روان شناختی شود.” “به همین دلیل برای پزشکان مهم است که مسائل اساسی منجر به اختلال عملکرد جنسی قبل از پیشنهاد گزینه های درمانی مشخص شود.”

وی همچنین یادآور می شود که یکی از دلایلی که باعث می شود پورنو در مردان جوان و با تجربه کمتر، ناتوانی جنسی ایجاد کند، این است که می تواند جسم آنها را برای انتظارات غیرمعمول تنظیم کند. پس مردان عزیز بیایید با این واقعیت روبرو شویم که اکثریت زنان اطراف ما مانند ستاره های پورنو نیستند! همانطور که مردان مانند مردان ستاره پرونو نیستند.

آلکال به شیکاگو تریبون می گوید: “آنها معتقدند که باید کاری کنند که در این فیلم ها انجام می شود و زمانی که از پسش بر نیم آیند، دچار اضطراب زیادی به می شوند.”

شما چطور فکر میکنید؟

آیا فکر می کنید پورنوگرافی تاثیر منفی بر عملکرد جنسی دارد؟ آیا پورنوگرافی در حالت اعتدال خوب است؟