کودک

با پیشرفت بیماری های منتقل شونده توسط پشه ها مانند عفونت ویروس زیکا در سراسر جهان، پیشگیری از نیش زدن پشه بسیار مهم تر از همیشه است. این راهنمایی ها برای محافظت از کودکان در برابر نیش پشه و سایر حشرات می باشد.

محدود کردن قرار گرفتن در مواجه با پشه ها

زمانی که پشه ها بیشتر فعال هستند، در داخل منزل بمانید. این زمان در ایران به طور معمول در غروب خورشید است. توری های آسیب دیده را تعمیر کنید تا پشه ها نتوانند وارد خانه شما شوند. اگر توری ندارید درب ها یا پنجره ها را باز نگذارید. پشه ها در آب راکد تخم گذاری می کنند، بنابراین آبی را که ممکن است محل تجمع تخم ها باشد را از بین ببرید.

پوشیدن لباس های محافظ

آستین های بلند، شلوار، جوراب و کفش های جلو بسته می تواند دسترسی مستقیم به پوست شما را محدود کند. اطمینان حاصل کنید که بازوها و پاهای کودک را پوشش دهید. لباس و پارچه های دیگر را می توان با پرمترین شست تا پشه ها را از خود دور کند.

استفاده از پشه بند بند

برای کمپینگ و یا خوابیدن در خارج از منزل، پشه بند ممکن است بر روی منطقه خواب گسترده شود. همچنین برای نوزادان، پشه بند بایستی بر روی کالسکه یا کریر نوزاد قرار بگیرد.

استفاده از حشره کش

اسپری های حشره کش ممکن است در محیط زندگی کودکان و نوزادانی که کوچک تر از ۲ ماه هستند استفاده نشود. پس به دنبال مواد فعال تشکیل دهنده DEET، ایکاریدین (پیکاریدین) و روغن لیمو اکالیپتوس باشید. در این زمینه مچ بند و سایر موارد پوشیدنی مؤثر نیستند.

DEET بهترین دافع حشرات مورد مطالعه قرار گرفته می باشد. تنها محصولاتی که حاوی بیش از ۳۰٪ DEET نباشند می توانند در کودکان مصرف شوند و از محصولات ضد آفتاب ترکیبی اجتناب شود. به نظر می رسد که اکاریدین (پیکاریدین) و روغن لیمو اکالیپتوس ایمن باشند؛ اما در این زمینه نیز مطالعات طولانی مدت در دسترس نیست. فراموش نکنید که استفاده از روغن لیمو اوکالیپتوس در کودکان زیر ۳ سال ممنوع است.

نکاتی برای استفاده از حشره کش ها در کودکان

از اسپری کردن حشره کش بر روی صورت، چشم ها، دست ها و یا هر بریدگی باز اجتناب کنید. حشره کش را در دستان خود اسپری کنید و به صورت کودک خود بمالید (نه هر حشره کشی! تنها حشره کش های مخصوص کودکان که قابل اسپری کردن به بدن هستند). مواد دافع حشرات نبایستی در زیر لباس استفاده شوند. در صورت استفاده از کرم های ضد آفتاب، ابتدا باید کرم های ضد آفتاب استفاده شود. اطمینان حاصل کنید که تمام حشره کش را بعد از بازی در خارج از منزل به طور کامل از روی پوست با آب و صابون بشویید.