همه چیز درباره دستگاه وکیوم نعوظ

این دستگاه به چه کاری می آید و چگونه کار می کند؟

واکیوم یعنی خلاء . پمپ هم که در فارسی استفاده میشه.این دستگاه از یک محفظه شیشه ای, یک پلاستیک کوچک حفاظی در سر ورودی آن و یک بخش پلاستیکی , مثل فشار خون تشکیل شده است.طرز کاربرد آن طوری هست که محفظه را روی آلت به گونه ای سوار میکنند که حفاظ پلاستیکی در اطراف تنه آلت قرار گرفته و از ورود هوا جلوگیری کند( تقریبا شبیه وقتی که انگشت های خود را وارد دهان کرده و لبهای خود را دور انگشت سفت میکنید) حالا با استفاده از اون وسیله ای که شبیه دستگاه فشار خون هست.. شروع به پمپ زدن میکنید. با اینکار هوای درون محفظه به بیرون کشیده میشه و در نتیجه فشار خون در آلت از فشار موجود در محفظه بالاتر بیشتر میشود و باعث جریان تند و شدید خون به تنه آلت درون محفظه شیشه ای میشود.در نتیجه آلت خیلی سریع بزرگ میشه و امتداد می یابد…حتی از حالت نعوظ در حالت عادی هم بیشتر می شود.

نکته مهم: این مطلب تنها یک مقاله اطلاع رسانی است و وبسایت پیام سلامت فروشنده این کالا نیست. همچنین اطلاعی در مورد قیمت و محل فروش آن ندارد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاع بیشتر و دقیق تر در این زمینه با یک پزشک اورولوژیست تماس بگیرید. سلامت باشید.

دستگاه وکیوم – درمان مشکلات نعوظ (Vacuum Pump)

“دستگاه وکیوم” وسیله ای است پزشکی با طراحی منحصر به فرد که باعث ایجاد نعوظ بصورت طبیعی می گردد.

درمان انواع ناتوانی های جنسی با دستگاه وکیوم یکی از سه روش استاندارد قابل قبول از طرف انجمن اورولوژی امریکا است که موثر و بی خطر می باشد.

دستگاه وکیوم برای درمان انواع ناتوانی های جنسی مردان(و حتی زنان) از جمله نعوذ ناقص، انزال زودرس و دارای خاصیت بزرگ کنندگی و کلفت کنندگی آلت تناسلی در مردان و همچنین جهت افزایش حساسیت پذیری و برجسته کردن آلت تناسلی در زنان میباشد.

دستگاه وکیوم چیست ؟

از عمده ترین دلیل بسیاری از موارد ناتوانی جنسی، کاهش جریان خون به آلت تناسلی و یا فقدان قدرت نگهداری خون در بافت اسفنجی آلت را می توان نام برد. این دستگاه با تقویت مکانیسم ارسال خون به آلت تناسلی باعث بهبود این مشکلات میگردد. “دستگاه واکیوم” بدلیل عوارض بسیار ناچیز و کارایی بسیار خوب در بیماران، مورد توجه روز افزون قرار گرفته است. ادامه استفاده از دستگاه باعث افزایش اعتماد به نفس خواهد گردید. لازم به ذکر است پس از قرص سیلدنافیلد ( این قرص در تمام افراد قابل استفاده نیست و در افراد با مشکلات قلبی ممکن است خطرناک باشد ) استفاده از دستگاه واکیوم شایع ترین درمان مورد استفاده در کشورهای دیگر است. این روش درمانی بی خطر ترین، موثرترین و مقرون به صرفه ترین روش درمان است. درد ناشی از استفاده از آن که در درصد کمی از بیماران ممکن است وجود داشته باشد به مرور زمان برطرف می گردد. بطور متوسط دو هفته زمان برای مسلط شدن بیمار به نحوه استفاده از دستگاه لازم است. زمان لازم برای ایجاد نعوظ کامل بطور متوسط ۵/۲ دقیقه می باشد و انزال در ۷۵% بیماران خارج می گردد و در اغلب بیماران باعث بهبود ارتباطات زناشویی می گردد. در مقایسه با روش پروتز آلت بسیار ارزانتر است ، دارای عوارض کمتر ( جراحی پروتز وضعیت آلت را برگشت ناپذیر می سازد ) می باشد و در تمامی موارد ناتوانی جنسی سودمند است و همین امر است که باعث استقبال زیاد بیماران شده است. بهتر است به هنگام استفاده از دستگاه بیمار از همسر خود کمک بگیرد و هر دو در استفاده از دستگاه همکاری نمایند چرا که این همکاری باعث بهتر شدن روابط جنسی و مقبولیت آن خواهد گردید

استفاده از دستگاه در افراد میکروپنیس (جهت بزرگ کردن آلت)

در افرادی که آلت کوچکتر از اندازه طبیعی دارند استفاده از این دستگاه جهت فیزیوتراپی و افزایش اندازه آلت موثر می باشد که در مقالات متعدد ذکر شده است ، که البته این تاثیر بستگی به میزان تمرین شخص و مدت فیزیوتراپی آلت خواهد داشت. افزایش اندازه آلت توسط “دستگاه واکیوم” بطور یکنواخت خواهد بود و شکل و ظاهر آلت بطور طبیعی حفظ خواهد شد.

دستگاه دارای یک سیلندر پلاستیک – شیشه ای با اندازه ثابت میباشد. همراه دستگاه ۲ عدد سرسیلندر لاستیکی (یا اصطلاحا کاندوم) در اندازه های مختلف ارائه میشود. متناسب با اندازه اولیه آلت از سرسیلندر مورد نظر استفاده نموده و با افزایش اندازه آلت نسبت به تغییر سرسیلندر اقدام کنید.

استفاده از دستگاه در افراد با نعوظ کوتاه مدت و ناقص

“دستگاه وکیوم” با تقلید از مکانیسم طبیعی نعوظ طراحی شده و قادر به ایجاد توانایی در بروز و نگهداری حالت نعوظ برای انجام امور جنسی بوده و فرد نیازی به استفاده از دارو ندارد. برای ایجاد حالت نعوظ آلت درون محفظه شیشه ای قرار گرفته و با ایجاد خلاء توسط پمپ، جریان خون آلت افزایش یافته و حالت سفتی (نعوظ کامل) ایجاد می شود. سپس حلقه فشاری در قاعده آلت قرار می گیرد که مانع از خروج خون داخل آلت گردیده و نعوظ حتی پس از برداشتن محفظه شیشه ای همچنان حفظ خواهد شد. این حالت نعوظ را می توان برای مدت حداکثر سی دقیقه نگاه داشت و هر چند بار که بیمار نیاز داشته باشد میتوان آنرا تکرار نماید. پس از برداشتن حلقه فشاری و برگشت خون، آلت به حالت طبیعی و اولیه خود باز خواهد گشت.

دستگاه به سادگی جایگزین حالت طبیعی نعوظ شده و یکی از بهترین راههای درمان ناتوانی جنسی در مقایسه با داروها، هورمونها و یا جراحی می باشد. این دستگاه بطور کاملا موثر و موفقیت آمیزی برای ایجاد حالت نعوظ در بیماران دیابتی، بیماریهای عروقی، صدمات نخاعی، اسکلروز متعدد، جراحی پروستات و ناتوانی های جنسی ناشی از مشکلات روحی روانی، به دنبال درمان دیالیز، اشعه درمانی، جراحی و آسیب های وارده به لگن مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از دستگاه در افراد مبتلا به زود انزالی

رخ دادن انزال قبل از اینکه طرفین به اوج لذت جنسی برسند و این مورد باعث عدم رضایت شریک جنسی در این ارتباط دوطرفه شده باشد، زود انزالی نامیده میشود. زود انزالی نوعی ناتوانی جنسی محسوب می شود و یکی از شایعترین مشکلات جنسی مردان می باشد که میزان شیوع آن از ۳۵% تا %۴۰ در مقالات متعدد پزشکی ذکر شده است، که معمولا حدود ۲-۱ دقیقه طول می کشد. در هنگام استفاده از “دستگاه وکیوم” بدلیل وجود حلقه فشاری در انتهای آلت ، نعوظ حتی پس از انزال باقی مانده و تا زمانی که حلقه در قاعده آلت قرار دارد مانع برگشت آلت تناسلی به حالت عادی (خوابیده یا غیر نعوظ) می گردد. در طول مدت نزدیکی در صورتی که حتی پس از مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زوج مونث به اوج لذت جنسی نرسیده باشد می بایستی علت آنرا در زوج مونث توسط روانپزشک جستجو کرد. “دستگاه وکیوم” پس از مدتی باعث بهبود کیفیت نعوظ و قوام آلت می گردد. درمان زود انزالی به یک یا هر سه روش زیر میسر می باشد : الف ) رفتار درمانی ب ) دارو درمانی ج ) استفاده از دستگاه های مختلف

موارد استفاده برای خانمها

قسمت انتهای سیلندر میتواند به ۲ صورت مورد استفاده خانمها قرار گیرد.

مورد اول برای خانمهائی است که دارای تحریک پذیری پائین می باشند و در نتیجه طی یک رابطه به مرحله ارگاسم نمی رسند در این مورد استفاده از دستگاه برای جذب سریع خون به کلیتوریس و حساس و تحریک پذیر ردن آن مفید می باشد.

مورد دوم برای برجسته کردن آلت تناسلی می باشد که از طریق تمرینات مداوم فیزیوتراپی میسر می باشد .

مزایای دستگاه واکیوم

نعوظ مؤثر که منجر به رابطه زناشویی موفق می گردد در بیش از %۹۸ موارد گزارش شده که در صورت توجه به توصیه های پزشکان مجرب که با دفاتر فروش همکاری می کند می تواند تا %۱۰۰ مؤثر واقع گردد این دستگاه مورد تایید انجمن اورولوژی ایران، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، بنیاد جانبازان و مراکز دانشگاهی است و سازمان پژوهش ها و تحقیقات صنعتی اخیرا آنرا با درجه ابتکار مورد تایید قرار داده است.

تصاویر استفاده از دستگاه وکیوم نعوظ آلت تناسلی

دستگاه واکیوم و درصد موفقیت آن در درمان ناتوانی جنسی مردان

نویسندگان: دکتر سیدکاظم فروتن – دکتر فریدون خیام فر –– خانم خدیجه محمدی

ارائه دهنده: دکتر سیدکاظم فروتن

اهداف:

ناتوانی جنسی مردان از بیماری های شایع ارولوژی می باشد که اولین قدم درمانی استفاده از داروهای خوراکی مانند سیلدینافیل می باشد. در صورت عدم پاسخ به درمان اقدام بعدی استفاده از دستگاه واکیوم و یا تزریق داروهای گشادکننده عروق در داخل اجسام غاری می باشد.

ما دراین مطالعه به مشخص نمودن علل عدم موفقیت دستگاه واکیوم پرداخته و سعی در برطرف نمودن آن کردیم.

روش اجرا:

تعداد ۲۱۵۰ بیمار در این مطالعه تحت درمان قرار گرفته اند. تمامی افراد بدون توجه به علت ایجاد کننده ناتوانی جنسی در این مطالعه شرکت داده شدند.

درمان باداروهای خوراکی و یا تزریق داروهای گشادکننده عروق در داخل جسم غاری در تمامی بیماران موفقیت آمیز نبوده است. نتیجه درمان با سه روش ارزیابی میزان نعوظ آلت با قراردادن وزنه بر روی آن و با استفاده از International index of erectile function و سوال در مورد وقوع یا عدم وقوع نزدیکی جنسی با همسر شخص مورد ارزشیابی قرار می گرفت

تمامی بیماران در مدت دوهفته ، دوماه وشش ماه و یکسال پس از شروع درمان پیگیری می شوند.

یافته ها:

از۲۱۵۰ بیماری که تحت درمان و پیگیری کامل قرار گرفته اند تعداد ۱۸۷۸ (۸۷/۳%)نفر در اولین بار که تحت تست با دستگاه قرار می گرفتند قادر به ایجاد نعوظ شدند .۲۷۱ (۱۲/۶%)بیمار پس از دو هفته نعوظ کامل در آنها ایجاد شد و در ۱ (۰۵/۰%) بیمار نیز بعلت پریاپیسم طولانی مدت ایجاد نعوظ کامل امکان پذیر نبود.

۱۹۸۴ (۹۲/۳%) بیمار توانستند یک ماه پس از تجویز دستگاه نزدیکی با همسر خود داشته باشند. از۱۶۶(۷/۷۳%) بیمار باقیمانده ، ۹۴ (۵۷%)بیمار به علت مشکل در همسر (باکره بودن – عدم نزدیکی بیشتر از ۶ ماه و آترفی واژن) و ۷۱ (۴۳%) بیمار نیز به علت عدم مهارت (در زمینه استفاده از دستگاه و نیاز به آموزش مجدد) پس از گذشت یک ماه از تجویز دستگاه قادر به نزدیکی نبودند.۱ (۰۵/۰%) بیمار نیز بعلت پریاپیسم طولانی مدت ایجاد نعوظ کامل امکان پذیر نبود. شکست نهائی درمان با وا کیوم در۵۶ بیمار (۶/۲%) مشاهده گردید رضایتمندی جنسی در بیماران درمان شده در ۹۵% افراد مشاهده گردید .رضایتمندی جنسی در ۸۵% همسران افراد مبتلا پس از درمان مشاهده گردید

نتیجه گیری:

شایع ترین علت عدم موفقیت دستگاه واکیوم باکره بودن همسر و پس از آن مشکلات مربوط به عدم تبحر در استفاده از دستگاه بود که در صورت رسیدگی مناسب به هریک از ایرادات بصورت خاص دستگاه واکیوم وسیله است مناسب جهت درمان ناتوانی جنسی مردان می باشد.

این اولین مطالعه ای می باشد که در آن به دلایل عدم موفقیت دستگاه واکیوم پرداخته شده است.

با توجه به اینکه در اکثر مقالات ۷۰% موفقیت استفاده از دستگاه واکیوم گزارش شده است ، درصد بالای موفقیت در این مقاله می تواند به کیفیت دستگاه و آموزش های لازم ارائه شده به بیمار مرتبط باشد.