بهترین ساعت و زمان برای برقراری رابطه جنسی

بهترین ساعت برقراری رابطه جنسی شاید سوالی است که ذهن شما را نیز با خود درگیر کرده باشد. معمولا رد زندگی ماشینی امروز که زن و مرد هر دو در بیرون از منزل مشغول فعالیت هستند، مسئله نارضایتی جنسی نیز نمود بیشتری دارد و همین مسئله باعث می شود افراد با جزئیات بیشتری به دنبال بهبود رابطه جنسی خود باشند. از قدیم ساعات شب به دلیل سکوت و خلوت و پایان یافتن روز کاری، به عنوان ساعتی مناسب برای رابطه جنسی زوجین شناخته می شده است. اما امروزه تحقیقات مفصلی در رابهط با بهترین ساعت روز برای برقرار ی رابهط جنسی صورت گرفته است.

طبق پژوهشی که به تازگی بهترین ساعت برقراری رابطه جنسی ۳ بعد از ظهر است. محققان این پژوهش معتقدند که در این ساعت سطح هورمون کورتیزول در زنان به بالاترین حد خود در طول روز می رسد و در نتیجه با افزایش هوشیاری و انرژی، می توانند لذت بیشتری از رابطه ببرند. این موضوع در مورد مردان ینز به نوعی دیگر صدق می کند. به این صورت که مردان در این ساعت دارای بیشترین سطح استروژن در طول روز می شوند. این هورمون موجب افزایش احساسات و تمایلات جنسی در مردان می شود.

البته فراموش نکنید که از نظر جسمی نیز تفاوت هایی بین افراد وجود دارد. اینکه جه ساعتی از خواب شبانه بر می خیزید و چه ساعتی به خواب می روید هم ممکن است این ساعت را دچار تغیر کند.

آیا تنها بررسی عوامل جسمی در تعیین بهترین ساعت برقراری رابطه جنسی کافی است؟

باید توجه داشت که این پژوهش فارغ از موارد مزاحم، مثل حضور اغلب افراد در این ساعت در محل کار و… تنها به بررسی فیزیکی بهترین ساعت برقراری رابطه جنسی پرداخته است. و همانطور که در ابتدای مطلب ذکر شد نباید مواردی مثل ساعت روحی مناسب رابطه جنسی ، مکان مناسب برقراری رابطه جنسی و فضای مناسب آن را از نظر دور داشت. مشاوران زوج درمانی بر این باورند که مهمترین مسئله ایجاد فضایی با احساس امنیت و راحتی برای برقراری رابطه جنسی است. فضایی که فرد نگرانی از دیده و شنیده شدن را نداشته باشد؛ در محدودیت زمانی نباشد و…

در نهایت اگر در ساعت ۳ بعدازظهر دغدغه و سرگرمی خاصی ندارید و اگر در کنار همسرتان در محلی مناسب هستید، بهترین فرصت برای عشق ورزی را از دست ندهید.